AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Nakon tri godine proizvodnje, na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, i samo nekoliko dana kasnije, na sajmu automobila u Beogradu, prikazana je unapređena verzija modela Toyota Auris. Unapređenja tehnike i dizajna učinila su model Auris atraktivnijim, i obezbedila mu dodatnu privlačnost za drugi deo "životnog ciklusa". Kada svemu dodamo i cenu vozila od 13.990 Eura sa PDV-om, shvatićemo da je pred nama ponuda o kojoj ozbiljno treba razmisliti, jer se akcijska cena modela Auris približila ceni slično opremljenog modela Kia Cee'd.

Više o uslovima kupovine modela Auris, možete pogledati klikom na www.toyota.rs.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Dizajn

Auris 2010 može se pohvaliti oštrije dizajniranim prednjim svetlosnim grupama, kao i novom optikom zadnjih svetala. Novi branici odaju utisak da je automobil širi nego što zapravo jeste. Takođe, agresivnije linije su korišćene prilikom dizajniranja poklopca motora, što upotpunjuje utisak dinamičnosti ovog zanimljivog automobila. Isto se odnosi i na veću masku hladnjaka, koja sada daleko više dolazi do izražaja. Kao što smo istakli, zadnji deo automobila je pretrpeo slične promene, koje se odnose na nov branik i svetlosne grupe. Zadnja svetla podeljena su horizontalno, što optički snižava dosta visoku karoseriju. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Enterijer

Što se enterijera tiče, pored unapređenja kvaliteta materijala, povećana je i mogućnost individualizacije. Kupac može da izabere dobro poznatu, sofisticiranu instrument tablu, ili novu konvencionalnu, u zavisnosti od nivoa opreme. Testirani primerak bio je opremljen klasičnom instrument tablom, gde su u krug obrtomera i brzinomera integrisani diskretni pravougaoni displeji, koji su izuzetno pregledni. "Kokpit" je dobio novu strukturu plastike, a gornji deo je opremljen mekanim materijalom, veoma prijatnim i za oko i na dodir. Isto važi i za volan, koji je manjih dimenzija, ali sportski dizajniran i prijatan za ruke. Čak i posle tri godine, Auris ima jedan od najprostranijih enterijera u svojoj kategoriji. I kada ekstremno visoki vozači pomere sedište u zadnji položaj, iza njih ima prostora za putnike visine oko 180 cm. Kako je to moguće u hatchback modelu dužine 4,2 metra? Odgovor pronalazimo u visini. Enterijer je koncipiran kao u nekim MPV modelima, dakle sedi se visoko, kako napred, tako i pozadi. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originalnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju.

Prijatno iznenađen novim enterijerom bio je i Vladan Petrović: "Osveženi Auris deluje kompaktnije i čvršće od prethodnika. Tome najviše možemo zahvaliti novim materijalima, koji odaju utisak visokog kvaliteta. To nismo mogli reći za prethodnika. Posebnu pažnju privukao mi je sportski dizajniran volan, koji je obložen kožom, a ima i sportski "odrezan" donji deo. Što se instrument table tiče, čitljivija je od one koju smo videli kod prethodnika. Još jednom moram da pohvalim prostranost Aurisa, koja predstavlja vrhunac ove kategorije."

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Motor

I prethodni motor 1.6 VVT-i, nakon uvođenja na tržište 2007. godine, važio je za vrhunski benzinski agregat u svojoj kategoriji. Ali, nakon agresivne invazije turbopunjača u benzinskim motorima, Toyota je morala učiniti nešto novo. Glavna inovacija je integrisanje sistema za promenljivo vreme otvaranja ventila, Valvematic. Ovaj sistem kombinuje tehnologiju prethodnog sistema VVT-i (Variable Valve Timing - inteligent) sa novim mehanizmom koji eliminiše potrebu za klasičnim usisnim leptirom. Podsetimo, kod klasičnog sistema kontrola usisa vazduha vrši se putem usisnog leptira. Valvematic sistem prilagođava količinu vazduha tako što neprekidno kontroliše hod i vreme otvaranja i zatvaranja ventila i time u potpunosti eliminiše potrebu za usisnim leptirom. Agregat zapremine 1,6 litra razvija 132 konjske snage pri 6.400 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 160 Nm pri 4.400 o/min.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

To je teorija. A, kako sve to funkcioniše u praksi, najbolje nam je objasnio višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Motor je veoma zanimljiv. Odlično sarađuje sa menjačem, veoma je kultivisan i tih u svakom režimu rada. Inženjeri su ugradnjom Valvematic sistema znatno poboljšali elastičnost motora. Ubrzanje iz mesta do "stotke" od 10 sekundi je za respekt i spada među najbolje atmosferske motore ove zapremine. Motor se najbolje vozi u području obrtaja oko 2.000 o/min, a ukoliko želite isprobati njegov maksimum, potrebno ga je "zavtreti" preko 6.000 o/min."

Velika prednost uvođenjem Valvematic sistema dobijena je i na području potrošnje. Pored toga, za malu potrošnju motora možemo zahvaliti i šestostepenom menjaču (ranije samo petostepeni) sa kratkim prenosnim odnosima. Zahvaljujući odličnom menjaču, pri 130 km/h, agragat može biti na samo 3.600 o/min, što je jedan od najboljih rezultata u ovoj zapreminskoj klasi motora. Pri 130 km/h, motor troši 7,8 l/100 km, što je najniža potrošnja u ovoj klasi motora. Laganom vožnjom, Ibarskom magistralom prema Čačku, zabeležili smo potrošnju manju od 5 l/100 km, što je za svaku pohvalu. Kada smo koristili indikator za optimalno vreme za promenu stepena prenosa, koji se nalazi u centralnom delu instrument table, zabeležili smo potrošnju od samo 4,1 l/100 km!

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Oslanjanje

Orjentacija na maksimalan komfor posade bila je primarna kod prve verzije modela Auris, koju je karakterisalo mekše trimovano oslanjanje, kao kod "francuske škole". Modernizacija je ostavila traga i na podešavanju oslanjanja automobila. Osveženi Auris ima tvrđe oslanjanje od svog "prethodnika". Zato je upravljanje preciznije, a ponašanje na putu dinamičnije. To nam je potvrdio i Petrović: "Modernizovani Auris se u krivinama manje naginje. Auto je poslušniji, a reakcije volanom su preciznije nego kod prve verzije. Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Ono što me je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa skoro 1.300 kilograma teškim automobilom. " - istakao je Petrović.

Iako je dinamičnost povećana, tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti. Možda bi prelazak preko čestih rupa na našim putevima mogao biti udobniji, ali podsetićemo da su na automobil u "Sport" paketu orpeme montirani pneumatici 225/45 R17.

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Cena

Auris više nije skup! Osveženi Auris dostupan je po akcijskoj ceni već od 13.990 Eura (količina ograničena, raspoloživost modela proveriti kod dilera), što za ono što svom vlasniku pruža, možemo oceniti kao dobar izbor. Za ovaj novac, kupac dobija automobil svežeg i dinamičnog dizajna, štedljiv motor, klima uređaj, CD MP3, ABS, putni računar, podesiv servo upravljač, električnu kontrolu prozora i retrovizora... Za testirani primerak, Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport, potrebno je izdvojiti nešto veću sumu novca - 19.200 Eura, ali nastavak "Sport" donosi potpuno nov nivo prepoznatljivosti, zahvaljujući velikim atraktivnim felnama prečnika 17 inča, spojleru iznad zadnjeg stakla, tamnim zadnjim staklima... "Naš" test automobil bio je opremljen i najboljim atmosferskim 1,6-litarskim motorom na tržištu, sa najmanjom potrošnjom u segmentu.

Toyota Auris 1.6 Valvematic, specifikacija:


Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport
Motor:Benzinski 1.6 Valvematic, ubrizgavanje goriva
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1.598
Maksimalna snaga (kW/o/min):97 / 6.400
Max. obrtni moment (Nm/o/min):160 / 4.400
Maksimalna brzina (km/h):195
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,0
Potrošnja - grad / otvoreno / prosečna:8,1 / 5,0 / 6,4
Zapremina prtljažnika (L):350 / 777
Zapremina rezervoara za gorivo (L):55
Masa automobila / nosivost (kg):1.295
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Dimenzije:
Dužina automobila (mm):4.245
Širina automobila (mm):1760
Visina automobila (mm):1.515
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.600
Trag točkova napred (mm):1.525
Trag točkova pozadi (mm):1.525
Cena test modela:19.200 Eura
Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje