AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Korejanci već odavno nisu egzotika, a ni Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, više nije samo proizvodna traka za licencirane modele pregažene vremenom. Kia se golemim koracima sa svakim novim modelom i u dizajnerskom smilsu približava evropskim kupcima, a model Pro Cee'd jeste još jedan model koji potvrđuje visoke ambicije Kie. Pred nama je automobil cupeovske siluete, kojeg pogoni štedljivi turbodizel agregat i koji se može pohvaliti sedmogodišnjom garancijom...

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Posle verzije sa pet vrata i karavana, na naše tržište stigla je i najatraktivnija verzija Kijinog modela Cee'd, imena Pro Cee'd. Reč je o automobilu koji bi ozbiljno mogao da pomrsi račune puno zvučnijim brendovima iz Evrope. Atraktivnog izgleda, sa širokom paletom motora, odličnom opremljenošću, fer cenom i dugogodišnjom garancijom, Pro Cee'd ozbljno je krenuo u atak na deo tržišnog kolača koji sebično drže Golf, A3, Astra, Focus... Duža, niža i lakša od verzije sa pet vrata, Pro Cee'd dolazi nam sa više stila i sportskog utiska u C segmentu. Cilj Kije jeste da sa modelom Pro Cee'd zadovolji brojne, pre svega evropske kupce, koji traže automobil koji sa puno evropskih karakteristika. Treći član porodice Cee'd dugačak je 4.250 mm, što je za 15 mm više od verzije sa 5 vrata. Dinamičnost automobila odslikava se i u liniji krova za 30 mm nižoj nego kod Cee'd. Ono što je jako važno jeste činjenica da kupci modela Pro Cee'd neće biti "zakinuti" ni prostorom u prtljažniku i on iznosi kao u verziji sa 5 vrata: 340 litara. Zanimljiv podatak je da je dužina vrata kod Pro Cee'da za 27,6 centimetara duža od onih kod Cee'da i da se otvaraju pod uglom od 70 stepeni.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Atraktivnom dizajnerskom formulom "više lima, manje stakla" dobijena je agresivna sportska, coupeovka silueta, koja je jedan od najsnažnijih aduta testiranog automobila. Šef dizajna u Kiji, Peter Schreyer, radio je ranije u Audiju, a potpisnik je modela TT, kao i nekoliko ranijih hitova. Prednji kraj automobila izgleda nam veoma pozato, jer smo imali prilike da ga visimo na modelu Cee'd. Jedina očigledna razlika u odnosu na petovratnu verziju leži u nešto drugačije dizajniranom braniku. Tek nekoliko linija, novi donji otvor za vazduh i izraženija svetla za maglu čine trovratnu verziju daleko agresivnijom. Kada krenemo prema zadnjem delu automobila, Pro Cee'd deluje sve dinamičnije i mišićavije. Dubok bočni profil i podignute bočne linije malih zadnjih prozora, uz 17-inčne felne, krovni spojler i hromirani ovalni završetak izduvnog sistema zaokružuju vrhunski utisak. "Kia Pro Cee'd izgleda mnogo više sportski od modela sa pet vrata. Jasno je distanciran od modela sa pet vrata i pogađa mlađu ciljnu grupu kupaca. Zahvaljujući sportskim atributima, pojava automobila uliva više poštovanja, pa su se vozači u levoj traci sklanjali i kada nije bilo potrebe. Generalan utisak je krajnje pozitivan, jer Pro Cee'd stvara privid rasnog kupea, što će se posebno dopasti temperamentnijim kupcima." - pri su utisci Vladana Petrovića.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Dok spoljašnjost Pro Cee'd izgleda evropski, u unutrašnjosti se još uvek mogu pronaći elementi korejskog načina razmišljanja, posebno na instrumentalnoj tabli. Ali, kada sednemo za volan, osećaj je mnogo bolji nego što bi se moglo očekivati, što delimično možemo zahvaliti i atraktivnom Sport paketu opreme, kojim je bio opremljen "naš" automobil. Samo uređenje putničke kabine isto je kao u modelu Cee'd, što znači da je veći deo kokpita sačinjen od kvalitetne, mekane plastike, dok su obruč volana, kao i ručica menjača prekriveni kožom. Jedino ploča sa instrumentima i središnja konzola sa komandama za radio i klima uređaj ne odaju utisak visokog kvaliteta, jer su izrađeni u tvrdoj plastici. "Još jednom moram da pohvalim položaj sedenja u novoj Kiji. Ergonomija je iznad očekivanja, jer su svi prekidači lako dostupni i nalaze se upravo tamo gde ih i očekujemo. Udobna i solidno profilisana sedišta otkrivaju nam sportske amicije ovog autombila. Imam utisak da dizajneri nisu izmišljali "toplu vodu" u enterijeru. Držali su se proverenog recepta, i zato je možda utisak u početku pomalo hladan. Ipak, posle svakog novog pređenog kilometra, rastao je osećaj poštovanja prema unutrašnjem uređenju i kvalitetu završne obrade. Dopada mi se što je sve, do najsitnijeg detalja, urađeno hirurškom preciznošću. Sportski osećaj u automobilu noću naglašava crveno osvetljenje instrumenata i displeja klima uređaja. Primećujem da se u Pro Cee'du sedi relativno nisko, pa je sportski utisak još izraženiji. Udaljenost između volana, ručice menjača i sedišta vrhunski je odmerena i zato ergonomiju ocenjume sa čistom peticom." - istakao je Petrović.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Putnicima koji sede pozadi olakšan ulazak u automobil obezbediće "Easy entry" sistem. Ipak, i pored ovog sistema, za ulaz na zadnja sedišta potrebno je malo "gimnastike", jer je krov nizak, a pragovi široki. Zamerku moramo uputiti i ne baš najbolje rešenom "Easy entry" sistemu. Naime, prednja sedišta "ne pamte" položaj u kojem su bila pre pomeranja. S obzirom na izmene na karoseriji, kao i činjenicu da je zapremina prostora ostala nepromenjena u odnosu na petovratni model, Pro Cee'd na zadnjim sedištima nudi sasvim dovoljno prostora za dve odrasle osobe, ili čak tri niže osobe. Ono što primećujemo prilikom vožnje na zadnjoj klupi jeste smanjena udosbnost na lošim putevima. Tvrđe podešeno vešanje, uz niskoprofilne pneumatike dimenzija 225/45 R17 uzrokuju veliku osetljivost na poprečne neravnine. Zbog toga Pro Cee'd na lošem putu podrhtava, što će možda temperamantnijim vozačima i prijati.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Pod haubom testirane Kie Pro Cee'd disao je savremeni turbodizel agregat zapremine 1991 cm3, koji razvija 140 konjskih snaga pri 3.800 o/min i Obrtni moment od 305 Nm u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Prema navodima fabrike Pro Cee'd 2.0 CRDi razvija maksimalnu brzinu od 205 km/h i ubrzanje iz mesta do stotke za samo 10,1 sekundu. Prosečna potrošnja goriva iznosi oko 5,5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. To su fabrički podaci. U praksi se Common-Rail agregat pokazao kao veoma kultivisan, a bez problema smo postigli i fabirčki podatak o prosečnoj potrošnji. Utisci Vladana Petrovića i motoru Pro Cee'da su sledeći: "Motor je odličan, pravi predstavnik dizelske snage i visokog obrtnog momenta. Bez obzira na stepen prenosa, motor impresivno povlači, a preticanja su neobično lagana. Snažna međuubrzanja postižu se i u petoj i šestoj brzini. Jedini važan preduslov je da ne spuštate obrtaje ispod 1.700 o/min, jer kao kod svih modernih turbodizelaša, tada je i ovaj motor "klinički mrtav". Ali, ovde bih istakao i jedan detalj koji mi se nije previše dopalo. Pri agresivnoj vožnji, svaku promenu brzine pratilo je i određeno kašnjenje sa primanjem gasa, koje liči na turbo rupu. I kada proces promene brzine uradite veoma brzo, i broj obrtaja neznatno padne, motor će povuči tek posle kratke pauze. Što se tiče šestostepenog menjača, mekan je, tih i sportski kratak, ali mu ne bi smetalo malo više preciznosti."

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

Kia Pro Cee'd ima 84 kilograma manju masu od Cee'da, a upotrebom 67% posebnog čelika postignuta je manja masa i veća čvrstina. Čak 87% karoserije napravljeno je od nerđajućeg čelika. Sve ovo obezbeđuje veću otpornost na torziono uvijanje, što uz zadnju multilink osovinu i Michelin pneumatike pruža puno uživanja u vožnji. Čak i kada se zaista poigravate sa zakonima fizike (hlava Vladanu Petroviću), Pro Cee'd neumorno ulazi u krivine, a zadnji kraj je prosto nepomičan. Naravno, da bi ispitao karakteristike vešanja, Petrović je prvo isključio elektronskog "anđela čuvara" (ESP) i show je mogao da počne: "Pro Cee'd je veoma okretan i primetio sam da je automobil jednako siguran sa i bez ESP-a. Ali, ne zaboravimo da je Pro Cee'd 15 mm duži od Cee'da, a međuosovinski razmak je ostao isti. Uz sve to, težak turbodizel "u nosu" pri agresivnijoj vožnji blago širi zadatu putanju. Ipak, treba shvatiti da ovo nije pravi rasni sportski automobil i da vešanje pruža kombinaciju udobnosti i komfora s jedne strane i sportske čvrstoće s druge. Moj utisak je da nema velikih razlika u podešenosti vešanja između Pro Cee'da i Cee'da. Moram da istaknem i odlične kočnice, koje svoj posao obavljaju bez ikakvih zamerki." - zaključuje Petrović.

Test: Kia Pro Ceed 2.0 CRDi Sport - Go, Korea, Go !!!

I na kraju smo stigli do cene, koja za Pro Cee'd 2.0 CRDi SPORT LEATHER sa popustom iznosi 19.645 Eura. Pre svega, ni Kije više nisu jeftine iz sasvim opravdanog razloga: proizvod na određenom nivou kvaliteta i opremljenosti ima i određenu cenu koja ne može bitno odstupati od konkurentskih proizvoda na tržištu. A, test model bio je opremljen najbogatijim paketom opreme koji uključuje: dvozonski klima uređaj, ABS, EBD, BAS, TSC, ESP, vazdušne jastuke, vazdušne zavese i vazdušne jastuke za kolena, dvozonski klima uređaj, tempomat, polukoža, potpuna elektrifikacija, ISOFIX, zatamnjena stakla, AUX, USB priključak... Pro-cee'd će oduševiti poklonike Kijinih automobila, ali očekuje se i veliki broj zainteresovanih kojima do sada Kia nije bila ni na kraj pameti.

Kia Pro Cee'd 2.0 CRDi VGT
Motor:Turbo dizel, 4 cilindra, Common-Rail 16 V
Zapremina motora (cm3):1991
Maksimalna snaga (KS / o./min):140 pri 3.800 o/min
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o./min):305 / 1.800 - 2.500
Ubrzanje iz mesta doi 100 km/h (s):10,1
Potrošnja: grad / otvoreno / prosek (L / 100 km):8,0 / 4,8 / 5,5
Prečnik x Hod klipa (mm):83,0 x 92,0
Zapremina prtljažnika (L):340 / 1.210
Zapremina rezervoara (L):53
Masa automobila / Nosivost (kg):1.499 / 421
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Menjač:Šestostepeni manuelni menjač
Dužina automobila (mm):4.250
Širina automobila (mm):1.790
Visina automobila (mm):1.450
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.650
Trag točkova napred (mm):1.546
Trag točkova pozadi (mm):1.538
Cena sa carinom i PDV (Eur):19.645 Eura sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

Novi Mercedes-Benz S 350 BlueTec - Prvi naši utisci

U Srbiju je stigla nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, koja svet automobila podiže na viši nivo. Juče smo u trening centru Mercedes-Benz u Krnješevcima imali priliku da se upoznamo sa automobilom koji predstavlja ponos nemačke automobilske industrije. Posle prve vožnje, zapitali smo se, da li je ovo automobil ili dom na točkovima...

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI

Nova, treća po redu generacija modela Seat Leon, ima za cilj da svojim vlasnicima ponudi više emocija nego bratski model iz koncerna VW. Naši prvi utisci su da je u tome uspeo. Tehnika Golfa i španski temperament uspešno su spojeni u jednu celinu, a ergonomija i komfor u vožnji ostali su na visokom nivou, kakav se od automobila ove cenovne kategorije i očekuje...

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Ako ste upravo sada otkrili da uopšte postoji model Peugeot 2008, treba da znate da je to urbani crossover razvijen na tehničkoj bazi modela 208, od kojeg je "pozajmio" zaista mnogo toga. Naravno, Peugeot 2008 je duži i viši od svog manjeg brata, ali nije ga moguće kupiti sa sistemom pogona na sve točkove, kao ni većinu konkurentskih modela...

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje