AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai Getz je moderan gradski mališan u klasi do četiri metra dužine. Osmišljen je i dizajniran u Evropi, u skladu sa Evropskim očekivanjima i potrebama, a pre dve godine osvežen je upravo onako kako se to radi na Starom kontinentu: temeljno, sa naglaskom na bitno. Krenimo od vidljivih promena: spolja su to moderne svetlosne grupe, koja Getzu daju sportski i moderniji izgled. U unutrašnjosti primećujemo nove kombinacije boja i dvobojne presvlake, a osvežena je i centralna konzola, koja deluje kompaktno i "zategnuto". U oči upada odlična završna obrada i precizni spojevi, iako primećujemo da Korejanci još uvek štede na materijalima. Ako moramo birati za koji kvalitet su se odlučili u Hyundaiju, između kvaliteta materijala i kvaliteta završne obrade, onda ćemo konstatovati da su spojevi i završna obrada na visokom nivou, što ne možemo reći i za korišćene materijale.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

"Automobil na prvi pogled deluje prilično sveže i zanimljivo. Ono što mi odmah upada u oči jeste filozofija "točak na svaki ćošak" koja me raduje, jer najavljuje puno uzbuđenja u vožnji. Točkovi su smešteni u same krajeve karoserije što ga čini pravom malom "kompaktnom kutijicom."- bio je prvi komentar Vladana Petrovića pre zauzimanja položaja za volanom. I, naravno "trkač" ne bi bio trkač kada ne bi bio u pravu. Getz je dugačak 3825, širok 1665 i visok 1490 milimetara, a međuosovinsko rastojanje iznosi velikih 2455 milimetara, što je fantastičan rezultat za ovu klasu automobila. Uz točkove smeštene na same krajeve karoserije, putnici su dobili dovoljno prostora za vožnju i na zadnjoj klupi. Ovde treba dodati i odličnu visinu automobila i dobru ponudu prostora za glavu putnika pozadi, što će omogućiti vožnju bez stresa i na dužim putovanjima. Prtljažnik zapremine 254, odnosno 755 litara je sasvim solidan, prosečan u ovoj klasi automobila.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai je u unutrašnjosti uneo dosta novog. Neki elementi, kao što su prekidači ili ručica menjača, preuzeti su od većih modela u kući. Instrument tabla oduševila nas je svojom preglednošću. Sve je tamo gde očekujete da bude i nema improvizacija i iznenađenja. Da je ergonomija na visini zadatka, potvrdio nam je i Petrović: "Čim sednete za volan primećuje se pomalo "jeftina" i "plastična" unutrašnjost, što je možda karakteristično za ovu cenovnu klasu automobila. Ipak, primećujem da je završna obrada odlična. Sve deluje utegnuto i kompaktno bez nepoželjnih zvukova, čak i u extremnim situacijama. Položaj volana i njegov oblik je odličan, ali malo smeta prenisko postavljena ručica menjača, bar dok se naviknete. Pozitivne ocene dao bih i preglednosti, a parking senzori skoro da nisu ni potrebni, jer uvek imate osećaj gde se nalaze ivice automobila. Sigurno važna stavka za osobe nežnijeg pola, koje neće puno energije trošiti na parkiranja u gradskim gužvama, što za neke automobile ne možemo reći."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Idealan odnos između štednje i performansi predstavlja motor kojim je pokretan "naš" testirani primerak. U pitanju je 1.4-litarski agregat sa dve bregaste osovine i šesnaest ventila. Maksimalnu snagu agregat razvija na očekivano visokih 6.000 o/min, a 126 Nm Obrtnog momenta na raspolaganju je već pri 3.200 obrtaja radilice u minutu, što obećava dobar temperament agregata. I u praksi su potvrđene dobre performanse. Do "stotke" gradski mališan ubrzava za samo 11,2 sekunde, dok se pokazivač brzine zaustavlja tek na 167 km/h. Ono čime nas je Getz najviše impresionirao jeste njegova elastičnost. Automobil je u niskim režimima rada veoma rado odgovarao na svaki zahtev komande gasa, šta nas je radovalo posebno u gradskij vožnji. "Motor je zaista odličan, što važi i za menjač. Hodovi su kratki, a jedino je malo zasmetala tvrdoća menjača, što je usporavalo kretanje ručice. Sve to malo smeta ako želite Getza da "poterate" malo brže. Primetio sam i malo veću buku motora prilikom kretanja visokim brzinama, ali za to može biti kriva i lošija izolacija. Ipak, testirani Getz teži nešto manje od 1.200 kilograma, pa od takvog automobila i ne možemo očekivati previše." - zaključci su Vladana Petrovića o pomenutom agregatu. Podsetimo, pomenuti agregat nasledio je poznati 1.3-litarski četvorocilindrični motor koji je razvijao 8 kW manje.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vešanje Getza je za jedan gradski automobil izuzetno udobno, a posebno je olakšano kretanje gradskim ulicama, što je najvažnije za ovaj automobil. Međuosovinsko rastojanje je relativno dugačko i iznosi 2.455 milimetara, a kao što smo istakli, točkovi su smešteni na same rubove automobila. Sve je to dovoljno za odličnu gradsku vožnju, ali za one koji od gradskog automobila žele nešto više, Vladan Petrović nas podseća na nekoliko otežavajućih faktora: "Za one koji žele žustriju vožnju u Getzu, treba imati u vidu na uzak trag točkova i visoku karoseriju, kao i masu od skoro 1.200 kilograma. Sve ovo u brzim krivinama rezultuje nešto izraženijim naginjanjem karoserije. Jednostavno, trap nije sposoban da odgovori na zahteve sportske vožnje. Ali, ovo je automobil namenjen gradskoj upotrebi, pa u toj konotaciji treba da ocenjujemo i njegove karakteristike. Vešanje je dovoljno udobno i za naše puteve prepune neravnina. Jedino na poprečnim neravninama automobil izraženije poskakuje, a prilikom prebrzog ulaska u krivinu pre će proklizati prednji kraj, nego zadnji. Pohvalio bih i kočioni sistem, kočnice zaustavljaju sasvim korektno i koliko nisu sklone pregrevanju."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vožnja Hyundai Getza je prijatnija i zabavnija od vožnje u mnogim konkurentnim modelima B segmenta. Kada tome dodamo i cenu 10.746 Eura, sa carinom i PDV-om, koliko je potrebno odvojiti za Getz opremljen testiranim 1.4 benzinskim agregatom i Active nivoom opreme, jasno je da je iza nas test automobila koji bi trebao biti obavezan prilikom razmišljanja o kupovini gradskog automobila. Getza i dalje čeka svetla budućnost. Restilizovan dizajn, u kombinaciji sa velikim unutrašnjim prostorom, uz zanimljivu cenu, sigurno će učiniti Getza zanimljivom opcijom kod kupaca u Srbiji.

Hyundai Getz 1.4
Tip motora:Četiri cilindra, ubrizgavanje benzina u cilindar
Broj cilindara:4
Zapremina motora (cm3):1399
Max. Snaga (KS pri o/min):97 pri 5.500
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):126 Nm prilikom 3.200 obrtaja
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,2
Maksimalna brzina (km/h);170
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 5,1 / 6
Prtljažni prostor (cm3): 254 / 977
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1140 / 410
Dimenzije pneumatika:165 / 70 R14
Dužina automobila (mm):3.825
Širina automobila:1.655
Visina automobila:1.490
Međuosovinsko rastojanje:2.455
Cena testiranog automobila (Eur):10.746

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje