AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Fanovi Seat automobila, koji su šest godina čekali na novu generaciju modela Ibiza, konačno su dočekali. Nova generacija Seat Ibize dolazi nam na potpuno novoj platformi, koju će koristiti i dolazeći, novi VW Polo. Seat za sebe tvrdi da automobile pravi srcem, a naši utisci posle višednevne vožnje govore nam da je u ovom slučaju veliku ulogu igrao i zdrav razum. I, u tome nema ništa loše, jer Ibiza je za Seat nešto posebno...

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Čak 45% prodaje svih Seata na planeti čini model Ibiza, što samo pokazuje koliko je ovaj model važan za špansku kompaniju. U poslednje vreme atraktivan, svež i moderan dizajn u klasi gradskih automobila se podrazumeva: nova Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Fiat Grande Punto... Za dizajn nove Ibize zadužen je Luc Donckerwolk, čiji potpis stoji i na Lamborghini Gallardu i na konceptu Miura. Exterijer i enterijer Ibize ima svoje korene u konceptu Bocanegra, koji je privukao pažnju javnosti i izazvao pozitivne kritike.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

U dizajnu spoljašnjosti korišćen je "dizajn strele". Niži položaj prednjih svetala i rešetke hladnjaka automobilu daju sportsku, snažnu siluetu. Prednji deo sada izgleda daleko agresivnije zbog položaja novodizajniranih svetlosnih grupa, koje podsećaju na pera strele. Isti utisak daju i dve vrlo izražene, nepravilne bočne linije na bokovima. Zadnji deo je nešto umereniji, ali veoma svež i lako prepoznatljiv. Uostalom, automobil koji pretenduje da poziciju lidera u klasi, ne sme biti previše odvažan, ali ni dosadan. Seatu je uspelo da pronađe balans između ova dva extrema, uz konstataciju da je sportski karakter ovog automobila najviše okrenut mlađim kupcima. Kod nove Ibize sporska nota izraženija je više nego kod prethodnih modela. Luc Donckerwolk uradio je fantastičan posao.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Posle smeštanja u udobno sedište, sa jakim bočnim uporištima, odmah shvatamo da sedimo u Seatovom automobilu. Instrumenti središnje konzole okrenuti su vozaču, pokazivači na instrument tabli su duboki, a tu je i sportski, trokraki volan. Prvo što privlači pažnju je položaj sedenja koji je niži za 22 milimetra u poređenju sa prethodnim modelom. Sada udaljenost do krova iznosi 986 mm (20 mm više) za vozača i suvozača, a 60 mm (16 mm više) od glave do područja gde se spajaju krov i vrata. Kvalitet završne obrade je na zadovoljavajućem nivou, ali moramo priznati da bi neki plastični delovi na instrument tabli i na vratima, mogli biti i kvalitetniji u ovom cenovnom nivou. Pozitivne utiske o enterijeru nove Ibize izneo je i Vladan Petrović: "U enterijeru vlada sportski duh i savršena jednostavnost. Svaki detalj dizajniran je atraktivno i dinamično. Pored toga, ergonomija je za čistu desetku. instrument tabla je pregledna, a pozicija ručice menjača i volana je idealna. Sedišta se, po Seatovom običaju, drže visokog standarda, i srednje su tvrda. Moram pohvaliti odlično držanje tela u krivinama. Uz sve to, sasvim nova platforma ostavila je trag i na osećaj prostranosti. U odnosu na stari model, prostora je daleko više, a osećaju prostranosti doprinose i velike staklene površine i puno svetla u kabini."

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Seat Ibiza nudi odličan spoj dizajna i funkcionalnosti. Rast dimenzija (99 mm u dužinu) rezultiralo je i povećanom praktičnošću, što se odrazilo i na prtljažnik. Zapremina prtljažnog prostora porasla je za 25 litara i sada iznosi 292 litra, što ga svrstava u vrh segmenta. Pristup prtljažnom prostoru je odličan, a moguće je sklopiti naslone zadnjih sedišta, čime se dobija prostor zapremine 900 litara. Ovaj rezultat manji je od nekih konkurenata (Fabia, Corsa...) za 200 litara. Ali, koga briga za litre? Kupcima Ibize broj litara sigurno neće biti od presudnog značaja prilikom izbora, jer ovde su emocije ( sigurno od većeg značaja. S obzirom da se radi o gradskom automobilu, putnici na zadnjoj klupi biće prijatno iznenađeni ponudom prostora za kolena. Uz sve to, unutrašnjost Ibize obiluje praktičnim ostavama za sitnice.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Test automobil pokretan je živahnim 1,6-litarskim 4-cilindričnim benzinskim motorom, koji razvija snagu od 105 konjskih snaga, pri 5 600 o/min i najvećim maksimalnim Obrtnim momentom od 153 Nm pri 3 800 o/min. Odlično odmereni prenosni odnosi, uz masu od 1040 kilograma, Ibiza se veoma rado odaziva na papučicu gasa i uliva poverenje prilikom svakog preticanja. "Motor vuče bolje nego što sam očekivao. Veoma je temperamentan, što možemo zahvaliti i povoljnoj masi, uz napomenu da je za agresivnu vožnju potrebno motor zavrteti u visoke obrtaje. Prijatno iznenađuje i elastičnost i odlično odemereni stepeni prenosa. Hodovi ručice manjača su nemački precizni i relativno kratki." - istakao je Petrović. Putni kompjuter na kraju testa pokazivao je potrošnju od 8 litara na 100 pređenih kilometara. Iako se ova brojka možda nekom može učiniti visokom, moramo istaći da smo većinu testa prešli u gradskim uslovima, sa upaljenim klima uređajem, uz konstataciju da je automobil jedno vreme bio u rukama aktuelnog državnog reli prvaka :). Na otvorenom putu, uz umeren gas i poštujući saobraćajne propise, Ibiza će trošiti samo 5,4 litra na 100 pređenih kilometara.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Odlične vozne osobine uvek su bile jedna od prednosti Ibize, pa izuzetak nije ni nova generacija. Automobil je agilan, poslušno reaguje na poteze vozača, a zahvaljujući povećanom tragu točkova, nova Ibiza čvrsto se drži podloge. U odnosu na prethodnu generaciju, na vešanju je promenjeno puno toga: prednji stabilizatori, donje transverzalne poluge i blokovi kojima se pričvršćuju za karoseriju. Međuosovinsko rastojanje povećano je za 7 mm, a trag točkova za 30 mm napred, odnosno 33 mm pozadi. "Automobil se čvrsto drži zadate putanje i vešanje sigurno prevazilazi zahteve prosečnog vozača. Amortizeri i opruge odlično rade svoj posao i naginjanje je minimalno. Moram da pohvalim fantastičnu preciznost volana, koji je veoma "komunikativan" i do vozača prenosi mnogo informacija sa podloge. Potrebna snaga za aktiviranje kočnice i kvačila je minimalna, što će sigurno obradovati sve pripadnice lepšeg pola. Što se tiče "ležanja" u krivinama, Ibiza uliva sigurnost, ali ne treba preterivati sa brzinom. U graničnim područjima, Ibiza će blago proklizati zadnjim delom, ali posle toga uslediće klizanje "preko nosa". Automobil će snažno gurati prednjim delom ka spoljnoj ivici puta, ali to se veoma lako koriguje sa doziranjem gasa. Kočnice su odlično podešene." - otkriva Vladan Petrović.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

Seat Ibiza nudi odličnu kombinaciju komfora i odličnih voznih osobina, i po tome je u samom vrhu segmenta. Napredno vešanje koje će koristiti tek dolazeći VW Polo i na našim lošim putevima odlično se nosi sa neravninama. Već standardna oprema Seat Ibize nudi vazdušne jastuke za glavu i grudni koš, a u dodatnu opremu spadaju bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese. Nova Ibiza je opremljena i sistemom upozorenja za nevezivanje bezbednosnih pojaseva, kao i ISOFIX priključcima na zadnjim sedištima. Elementi aktivne sigurnosti u novoj Ibizi su ABS, TCS, ESP, EBA i nadzor nad pritiskom u gumama. Svemu treba dodati i odlične rezultate ostvarene prilikom "crash" testova. Na Euro NCAP testiranju Ibiza je osvojila maksimalnih 5 zvezdica. Zahvaljujću dodavanju ESP sistema u standardnu opremu (samo na odabranim tržištima), Ibiza poseduje i sistem Hill Hold Control, koji omogućava da automobil ostaje u fazi mirovanja na kosini i dve sekunde posle otpuštanja papučice kočnice.

Test: Seat Ibiza 1.6 16V - Nemačka tehnika, španski temperament

I, na kraju, kao i uvek, pitanje svih pitanja. Cena? 14 994 Eura za sposoban, tehnički napredan i odlično opremljen automobil, kakav je Seat Ibiza 1.6 16V Stylance, sa živahnim i štedljivim benzinskim motorom ne čini se previše. Ukoliko se zadovoljavate i nekom konjskom snagom manje i ponekim detaljem manje opreme, potrebna suma značajno će se smanjiti i delovaće daleko privlačnije u odnosu na konkurenciju. Ali, postavlja se pitanje ko je suparnik. 207, Corsa, Polo, Putno...? Seatova Ibiza je automobil nove generacije, i mnogi konkurenti moraće da odrastu da bi se poredili sa automobilom koji je prevelik da bi bio mali. I to ima svoju cenu.

Seat Ibiza 1.6 16V Stylance
Motor:4 - cilindrični benzinski, Mutlipoint ubrizgavanje goriva
Zapremina motora:1586 cm3
Prečnik x Hod klipa:76,5 x 86,9 mm
Maksimalna snaga:105 KS pri 5 600 o/min
Maksimalni Obrtni moment:153 Nm pri 3 800 o/min
Prenos snage: na prednje točkove, menjač 5 stepeni
Dimenzije:
Dužina automobila:4052 mm
Širina automobila:1693 mm
Visina automobila:1445 mm
Masa praznog automobila:1040 kilograma
Nosivost:501 kilogram
Maskimalna brzina:187 km/h
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h:10,5 s
Potrošnja: grad/ otvoreno/ prosek:9,5 / 5,8 / 6,9 l/100 km
Cena:14.994 Eura

Tekst: Goran Sarić - Automagazin Fotografije: Goran Perović

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje