AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Suzuki SX4 Sedan ne treba komentarisati na prvi pogled. Neočekivana kombinacija relativno visokog hatchback-a, sa produženom, izduženom zadnjicom, po ukusu evropskog kupca nije sinonim za lep automobil. Kabina za putnike je neobično visoka, a silueta ovog 1,5 metara visokog automobila pomalo podseća na MPV. Ipak, u svakom trenutku je jasno da je ovo neobični sedan, koji u poređenju sa nekim konkurentima izgleda prelepo. Uostalom, automobil je nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u. Suzuki SX4 Sedan je pomalo trendovski rešen, što potvrđuju velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane. Iako to nije bio impreativ kod razvoja ovog automobila, zahvaljujući svom izduženom dizajnu, uz masivne prednje i zadnje branike, automobil izgleda i dovoljno robusno. Na zadnji branik, u amerčkom stilu, instalirani su i "katadiopteri".

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Što se tiče putničkog prostora, novosti jednostavno nema, jer su skoro svi segmenti prosto preseljeni iz petovratne verzije modela Suzuki SX4. To znači da je Sedan zadržao duh sportski orjentisanog porodičnog automobila. Unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti naše porodice. Veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

"Što se tiče sedenja, moram pohvaliti lagan ulazak i izlazak iz automobila. Ergonomija i preglednost instrumenata je odlična, što smo mogli i očekivati od Suzukija. Jedinu zamerku upućujem sedištima koja imaju loše držanje tela u krivinama prilikom agresivne vožnje. Ali, ako u obzir uzmemo činjenicu da ovo nije automobil namenjen sportski orjentisanim kupcima, ovaj detalj ćemo oprostiti." - istakao je Vladan Petrović. Zapremina prtljažnog prostora od 515 litara predstavlja vrhunski rezultat u ovoj kategoriji i u potpunosti odgovara prosečnoj srpskoj porodici. Obaranje zadnjih sedišta spada u standardnu opremu, ali ne treba računati na prevoz predmeta veće dužine. Zapremina prtljažnog prostora, u uslovima oborenih naslona zadnjih sedišta, iznosi zavindnih 1045 litara.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Pod haubom testiranog automobila disao je benzinski agregat zapremine 1,6 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 107 konjskih snaga, pri 5.600 o/min i obrtni moment od 145 Nm pri 4.000 o/min. Maksimalna brzina sedana iznosi 180 km/h, a "sprint" iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 10,7 sekundi. "Već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Sve u svemu, utisci o pogonskom sklopu su veoma pozitivni, i mogu zadovoljiti i one koji od svog automobila traže više od prosečnog." - izjavio je Petrović. Što se potrošnje tiče, minimum smo zabeležili u vožnji na otvorenom putu, pri brzini oko 100 km/h. Tada je potrošnja iznosila oko 6 litara na svakih 100 pređenih kilometara. Na autoputu do izražaja je došao i veći aerodinamički otpor, zbog više karoserije, i potrošnja je iznosila oko 8,3 L/100 km (pri brzini od 130 km/h, u 5. stepenu prenosa, 4.000 o/min).

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a veliki uspeh u podešavanju vešanja postignut je i kod sedan verzije. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 Sedan se jako malo razlikuje od sličnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. "U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi. Oseća se i dodatna težina u zanjdem delu, pa ipak ne treba preterivati sa agresivnom vožnjom. Suzuki SX4 Sedan je odlično izbalansiran automobil, u kome su inženjeri uspeli da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce. Idealno za naše puteve."

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Živahan motor, sa prijatno niskom potrošnjom goriva, izuzetne vozne osobine i vešanje koje je u "dorim odnosima" sa srpskim putevima, to je ono što treba našem tržištu. Kada svemu ododamo i 6 vazdušnih jastuka, ABS sa EBD sistemom, automatsku klimatizaciju, radio sa CD-om i MP3 čitačem, za koje NIJE potrebn doplatiti, shvatamo da na tržištu nema mnogo sedana sa ovako izdašnom opremom i dinamikom. Suzuki se svemu prodružuje sa realnom cenom, koja za testirani model iznosi 13.390 Eura, sa carinom i PDV-om (akcija).

Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - specifikacija
Motor:benzinski, 1.6 VVT, sa MPI ubrizgavanjem
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1586
Maksimalna snaga (KS pri o/min):107 / 5600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):145 / 4000
Prečnik x hod klipa (mm):78.0 x 83.0
Stepen kompresije:10,5 : 1
Maksimalna brzina (km/h):180
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,7
Potrošnja goriva (L/100 km):8,5 / 5,8 / 6,8
Zapremina prtljažnika (L):515 / 1045
Masa automobila / nosivost (kg):1183 / 427
Dimenzije pneumatika:195/65 R15
Dužina automobila (mm):4490
Širina automobila (mm):1730
Visina automobila (mm):1545
Međuosovinsko rastojanje (mm):2500
Zapremina rezervoara (L):50
Cena automobila (EUR):13.390 Eura, sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Kia Sorento četvrte generacije dobio je detaljan facelift. S obzirom da je automobil već bio atraktivan i privlačan, facelift je bio veliki izazov za inženjere. Isprobali smo kako najnovija tehnologija od Kia funkcioniše na srpskim putevima...

123456. . .37
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje