Peugeot 308: 3 x facelift

Peugeot će na sajmu automobila u Ženevi predstaviti facelift sve tri karoserijske verzije svog predstavnika niže srednje klase, modela 308. Pored unapređenja dizajna, Peugeot 308 dobio je i nekoliko tehničkih inovacija...

Peugeot 308 se prodaje od meseca septembra 2007. godine, i za to vreme pronašao je put do 900.000 vlasnika. Facelift će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a prodaja osveženog modela počinje u aprilu tekuće godine. U skladu sa uobičajenom strategijom grupacije PSA, modernizacija modela 308 dolazi odmah nakon promocije nove generacije "sestrinskog" modela Citroën C4.

Pored modernizovanog izgleda, Peugeot 308 može se pohvaliti i smanjenom masom, prosečno za 25 kilograma. U cilju smanjenje potrošnje goriva, unapređena je aerodinamika (koeficijent otpora 0,28), optimizovani su motori, a montirani su i pneumatici sa niskom koeficijentom otpora kotrljanja. Pod haubom se mogu naći benzinski motori: 1,4 VTi (72 kW), 1,6 VTi (88 kW), 1,6 THP (115 kW) i za 308 GTi 1,6 THP (147 kW). Dizelsku ponudu čine sledeći agregati: 1,6 HDi (68 kW) i 2,0 HDi (120 kW), a novina je 2,0 HDi (110 kW), koji menja verziju od 103 kW. Uz oba dvolitarska motora, 1,6 VTi i slabiji 1,6 THP, može se dobiti šestostepeni automatski menjač.

Umesto konvencionalnog 1,6 HDi motora, snage 82 kW, u ponudi će biti mikrohybrid iste snage: 1,6 HDi. Zahvaljujući sistemu efikasnog isključivanja, motor ima emisiju CO2 od samo 98 g/km, i kombinovanu potrošnju od 3,8 L/100 km. Specifičnost e-HDi motora je i automatski alternator snage 2,2 kW, koji služi i kao starter. U poređenju sa sistemom sa konvencionalnim starterom, restart motora kod e-HDi je za 40 %.

Redizajn podrazumeva kombinovanje dizajnerskih linija modela 308 sa detaljima novog 508. Sve tri karoserijske verzije imaju dizajn prednjeg dela u obliku slova "V", a novina su manje svetlosne grupe. Donji deo branika je kompletno izmenjen. Jedini otvor u prednjem delu branika je zaobljen, a registarska tablica smeštena je u donji deo branika, umesto na sredinu otvora. I pored zanimljivog redizajna, dimenzije modela Peugeot 308 nisu promenjene.

Automagazin.rs