Mitsubishi: Lancer dobija novi turbodizel DI-D MIVEC

Nakon crossover modela Mitsubishi ASX, turbodizel DI-D MIVEC dobiće i drugi modeli ovog japanskog proizvođača. Motor iste specifikacije 4N13, koja označava agregat zapremine 1,8 litara i snage 110 kW, disaće i pod haubom modela Lancer Sportback. Kasnije će i u modelu Lancer sedan potpuno zameniti motor 2.0 DI-D/103 kW iz VW produkcije...
Nova serija Mitsubishi turbodizel motora koristi unikatni konstrukcijski princip. Kao i većina savremenih dizel motora namenjenih za putničke automobile, agregat je opremljen sistemom za varijabilno vreme i hod otvaranja ventila. Zahvaljujući MIVEC tehnologiji, poznatoj iz benzinskih motora marke Mitsubishi, motor odlikuje nizak kompresioni odnos od 14,9:1.
Tako nizak kompresioni odnos (najniži među dizel motorima u putničkim automobilima) bio je jedan od ciljeva inženjera koji su ga stvorili. Cilj je bio da se stvori agregat sa izuzetno kultivisanim radom, niskim nivoom buke i velikom pouzdanošću. "Kompresija" od samo 14,9:1 omogućila je da se pod kontrolom održe unutrašnje sile komponenti i visoka toplota unutar bloka motora. Zahvaljujući tehnologiji MIVEC, moguće je i tokom hladnog starta ostvariti stabilno sagorevanje.
Turbopunjač je Mitsubishi TF 035 s varijabilnom geometrijom lopatica. Turbo je delo Mitsubishi Heavy Industries i ima aluminijumski "točak" sa 12 umesto 8 uobičajenih lopatica. Pored verzija 1.8 DI-D (110 kW) i 2.2 DI-D (130 kW), u ponudi postoji slabija varijanta 1.8 DI-D (85 kW).
Automagazin.rs