AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

 Miško Đoković, vozač Grade Transa iz Čačka, u izuzetno jakoj konkurenciji – 23 vozača iz celog sveta - još jednom potvrdio svoje umeće u ekonomičnom upravljanju Volvo kamionom, svrstavši se među prvih deset na finalnom takmičenju Drivers’ Fuel Challenge, održanom 19. septembra u Geteborgu, u Švedskoj...

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

Dvostruki nacionalni šampion Srbije u ekonomičnom upravljanju Volvo kamionima, 40-godišnji Miško Đoković iz Čačka, jedini je vozač iz naše države koji je, zahvaljujući svojoj veštini, imao čast da se nadmeće na jednom svetskom takmičenju - super finalu Drivers' Fuel Challenge, na kojem su se 19. septembra u sedištu Volvo kamionske korporacije, u Geteborgu, pojavila 23 majstora za volanom.

Posle nacionalnih takmičenja, od aprila do sredine septembra organizovanih u Evropi, Aziji, Africi i Australiji, u grad Volvo kamiona i automobila stigli su takmičari iz Austrije, Danske, Estonije, Finske, Nemačke, Italije, Kazahstana, Litvanije, Holadnije, Norveške, Portugala, Rusije, Srbije, Španije, Švedske, Švajcarske, Ukrajine, Velike Britanije, Južne Afrike, Kine, sa Tajvana i dvojica iz Australije.

Da bi pokazali koliko im je laka noga na „gasu", a koliko su vešti da zadatak obave u predviđenom vremenu, organizator takmičenja je 23 „dugoprugaša", njihove pratioce i medijske poslenike okupio u Demo centru Volvo kamiona na obodu Geteborga. Taj veliki, odlično uređen kompleks, u kojem se isprobavaju novi i testiraju usavršavanja na aktuelnim kamonima, idealno je mesto upravo za ovakva nadmetanja, jer je infrastruktura uređena tako da oponaša gotovo sve situacije uobičajene eksploatacije kamiona.

Dvadesettrojica finalista su u Geteborgu imala složeniji zadatak nego na nacionalnim takmičenjima - da dva kruga, ukupne dužine oko 6,9 kilometara prevale za 13 minuta, naravno, uz što nižu prosečnu potrošnju goriva, ali uz strogo poštovanje ograničenja brzine na nekim deonicama i striktno poštovanje saobraćajne signalizacije (na nekim mestima kamion je trebalo sasvim zaustaviti). Izazov je bio utoliko veći što je u takmičarsku stazu organiozator uvrstio i savladavanje nekoliko oštrih uspona i nizbrdica.

I u svetskom finalu se vozilo po eliminacionom principu - takmičari su bili podeljeni u tri grupe (dve po osmorica, jedna sedam vozača). Trojica najboljih iz svake grupe su se nadmetala u polufinalu, a potom trojica najboljih iz polufinala odmerili umeće u super finalu. Naš učesnik je vozio kao treći u drugoj, B grupi.

„Plasman u polufinale mi je za dlaku izmakao: u jednu krivinu sam ušao s nešto većom brzinom, aktivirao se elektronski sistem za kontrolu stabilnosti (koji, uzgred, na Volvo kamionima fantastično funkcioniše), a to je malo prikočilo poluprikolicu i tegljač", komentariše svoju vožnju Miško Đoković. „To je ‘pojelo" malo vremena, ali i usporilo tegljač pa je za ponovno postizanje adekvatne brzine trebalo više goriva. Tako sam u svojoj grupi bio četvrti. Da sam se kojim slučajem takmičio u trećoj grupi, sa vremenom i potrošnjom koje sam ostvario u svojoj grupi, sigirno bih stigao do polufinala. Ali, ne žalim, jer je konkurencija bila odista izuzetno jaka", kaže Đoković.

Volvo Trucks: Vozač iz Srbije u TOP 10 u ekonomičnoj vožnji u svetu!

Za finale u Geteborgu Volvo je pripremio četiri FH tegljača - dva sa dve i dva sa tri osovine. Sve su pokretali Euro 13-litarski Euro VI motori nove generacije sa 460, 500 i 540 KS, svi su bili opremljeni I-Shift automatizovanim menjačima i Dynaleet telematikom za kontrolu potrošnje. Vukli su različite poluprikolice - dve termoizolovane „furgon" nadgranje, jednu klasičnu „zavesarku"  i jednu silo poluprikolicu. Vozilo kojim su umeće odmerila trojica finalista je bilo drugačije od ostala tri: opremljeno najnovijim Volvoovim tehnološkim hitom - autzomatizovanim I-Shift menjačem sa dvostrukim kvačilom. Ukupna masa sva četiri vozila je bila oko 40 tona.

Mada je pobednik bio poznat već u popodnevnim satima, organizator je uneo malo dodatne „dramaturgije" u ovo zanimljivo i vrlo korisno nadmetanje: najbolji među dobrima je proglašen tek pred kraj gala večere u čuvenom Volvo muzeju u Geteborgu. Sreća da ponese titulu najekonomičnijeg u vožnji Volvo kamiona se osmehnula 30-godišnjem Austrijancu, Kristijanu Šajflingeru /Christian Scheiflinger/, kojem je pripala vredna nagrada - nezaboravno putovanje vredno 150.000 švedskih kruna.

Takmičenje The global Drivers' Fuel Challenge - tokom kojeg se profesionalni vozači kamiona nadmeću u najekonomičnoj vožnji, kompanija Volvo kamioni je pokrenula 2011. godine, prvenstveno da bi se naglasila važnost vozača u ekonomičnoj potrošnji goriva. Pokazalo se da za ovim nadmetanjem, organizovanim kao globalna aktivnost, vlada veliko interesovanje, pa je ove godine u nacionalnim nadmetanjima na četiri kontinenta učestvovalo više od 11.000 vozača, bez obzira na marku kamiona kojima upravljaju. Ovogodišnje finale u Geteborgu je drugo po redu. Naredno je u planovima za 2016. godinu.

Na tržištu Srednja i Istočna Evropa takmičenje se od 2011. organizuje na godišnjem nivou. Ove godine se u kvalifikacijama u 15 država tog regiona takmičilo oko 3.200 vozača, čak dvostruko više nego pre tri godine. U Srbiji se ovo nadmetanje u ekonomičnoj vožnji održava od 2012.

PR

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Proces razvoja novog kamiona počinje mnogo pre samog predstavljanja vozila. Tokom tog perioda dosta toga može da se promeni. Potrebno je sagledati budućnost da bi se razvio dizajn koji, u trenutku pojavljivanja, neće biti samo savremen, već i inovativan...

Renault Trucks započeo evropsko takmičenje post-prodaje

Renault Trucks započeo evropsko takmičenje post-prodaje

Renault Trucks voli takmičenja i sada najavljuje RTEC, takmičenje post-prodaje za svoju kompletnu evropsku dilersku mrežu. Cilj je unapređenje veština i isticanje stručnosti Renault Trucks mreže u pružanju post-prodajnih usluga sadašnjim i budućim korisnicima...

Renault Trucks T izabran za Kamion godine 2015

Renault Trucks T izabran za Kamion godine 2015

Renault Trucks T je 23. septembra 2014. proglašen za Međunarodni kamion godine za 2015. godinu od strane žirija koji se sastoji od 25 međunarodnih novinara iz auto industrije. Gianenrico Griffini, predsednik žirija, predao je prestižnu nagradu Brunu Blinu, predsedniku Renault Trucks, tokom 65. IAA sajma komercijalnih vozila u Hanoveru...

Vozač iz Estonije u finalu, zajedno sa vozačima iz Litvanije i Srbije

Vozač iz Estonije u finalu, zajedno sa vozačima iz Litvanije i Srbije

Prošlog petka na trkačkoj stazi Slovakia Ring, u blizini Bratislave, održano je regionalno finale takmičenja The Drivers’ Fuel Challenge 2014 za tržište Srednje i istočene Evrope. U poslednjoj rundi regionalnog finala, Estonac Are Muil /Aare Müil/, potvrdio je svoje nenadmašne sposobnosti kao vozač sa najmanjom potrošnjom...

Mercedes-Benz obuka za vozače kamiona

Mercedes-Benz obuka za vozače kamiona

Star Import, Generalni distributer Mercedes-Benz-a u Srbiji organizovao je petodnevnu obuku za vozače teretnih vozila od 26. do 30. avgusta u Mercedes-Benz Centru komercijalnih vozila u Krnješevcima. Zadatak obuke je bio da se vozači upoznaju sa ekonomičnim stilom vožnje i tehničkim karakteristikama vozila...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje