Volvo Trucks osvojio prestižnu nagradu za reklamnu kampanju
Na veoma prestižnom takmičenju u oglašavanju The One Show, kampanja kompanije Volvo Trucks za novi asortiman vozila nije samo osvojila impresivan broj od devet nagrada – već je i film Epska špaga /The Epic Split/ dobio jednu od najviše cenjenih nagrada u oblasti oglašavanja - Best in Show /Najbolji na takmičenju/...
Volvo Trucks reklamna Internet kampanja, koja obuhvata filmove testiranja snimane uživo, deklasirala je ostale učesnike prestižnog festivala The One Show. Na ceremoniji dodele nagrada za oglašavanje, održanoj u Njujorku, kampanja je osvojila devet nagrada zvanih 'Olovka' /‘Pencil'/, od toga šest zlatnih. Film Epska špaga /The Epic Split/ osvojio je i prestižnu nagradu Best in Show /Najbolji na takmičenju/ u konkurenciji od 21.000 prijava, prispelih iz celog sveta.
Kampanja sa filmovima uživo snimljenih testiranja obuhvata šest video snimaka koji na spektakularan način prikazuju inovativne karakteristike nove serije Volvo Trucks kamiona. Svi filmovi zajedno, pregledani su više od 100 miliona puta na Internet kanalu YouTube.
"Nagrade koje se dodeljuju na takmičenju The One Show spadaju u najviše počasti u oblasti oglašavanja. Posebno smo polaskani činjenicom da B2B kampanja i dalje osvaja nagrade za reklamu, na svim takmičenjima za redom", kaže Per Nilson /Per Nilsson/, direktor Sektora za odnose sa javnošću u kompaniji Volvo Trucks.
Pored nagrade Best in Show, kompaniji Volvo Trucks dodeljena je i nagrada Client of the Year /Klijent godine/. Kampanja je osvojila nagrade u kategorijama Interaktivna reklama, Brendirana zabava i Oglašavanje. Najveći broj nagrada dodeljen je filmu The Epic Split, video snimku prikazanom na internetu u kojem Žan-Klod Van Dam izvodi špagu oslonjen na dva nova Volvo FM kamiona koji se kreću u nazad. Kampanja uživo snimljenih testiranja dobila je i nagradu Zlatna olovka (Gold Pencil) za najbolju kampanju za potrošače u kategoriji oglašavanja.
"Naša istraživanja pokazuju da skoro polovina kupaca kamiona koja je pogledala filmove uživo snimljenih testiranja navodi da postoji veća verovatnoća da će sledeći put prilikom kupovine novog kamiona izabrati Volvo. Za nas je to još jedan snažan pokazatelj da je kampanja uspešna", kaže Per Nilson.
Ceremonija dodele nagrada festivala The One Show održana je u petak, 9. maja u Linkoln Centru u Njujorku. Nešto ranije, 1. maja, kampanja je osvojila osamnaest nagrada na njujoškom festivalu-takmičenju oglašivača, uključujući i nagradu Svetski brend godine /Global Brand of the Year/ i Najbolji na takmičenju /Best in Show/. Nekoliko nedelja pre toga, kompaniji Volvo Trucks dodeljene su tri nagrade Zlatno jaje /Golden Egg/ na gala svečanosti takmičenja Golden Egg, najvećeg švedskog takmičenja oglašivača. Kampanja je takođe osvojila i veoma cenjenu nagradu Crna kocka /Black Cube/, kao i nagradu Klijent godine /Client of the Year/ na festival ADC, još jednom prestižnom svetskom takmičenju oglašivača.
Podaci o kampanji sprovedenoj povodom lansiranja
-U okviru kampanje ukupno je prikazano šest filmova uživo snimljenih testiranja i to ovim redom: Balerina-kaskader, Tehničar, Kuka, Hrčak-kaskader, Potera i Epska špaga.
-Filmovi na spektakularan način prikazuju inovativne karakteristike nove serije kamiona.
-Filmovi su prikazani samo na YouTube.
Rezultati reklamne kampanje
Od juna 2012. godine do maja 2014. godine:
- broj pratilaca na Facebook stranici povećao se sa 16.000 da 362.000.
- broj pratilaca na Twitteru porastao je sa 6.000 na 19.000.
- broj pretplatnika na YouTube povećao se sa 3.500 na 92.000.
- broj pojedinačnih poseta na Volvo Trucks Internet stranici u Evropi udvostručio se sa oko 175.000 na više od 300.000 mesečno.
- filmovi su pregledani više od 100 miliona puta na YouTube, a prosleđeni su drugim osobama skoro 8 miliona puta.
- u medijima širom sveta bilo je više od 20.000 reportaža o filmovima.
- procenjuje se da ovakav nivo publiciteta vredi 126 miliona evra (172,6 miliona dolara) u ekvivalentnoj vrednosti oglasnog prostora.
- prema istraživanju, skoro polovina kupaca kamiona koji su pogledali ove filmove izjavila je da sada postoji veća verovatnoća da će sledeći put izabrati Volvo prilikom kupovine kamiona.
Podaci o reklami The Epic Split
-Film The Epic Split je počeo da se prikazuje u novembru 2013. godine i predstavlja reklamu koja je u okviru Volvo Trucks kampanje sprovedene povodom uvođenja u ponudu imala najveći odjek.
-Za samo 48 sati, video snimak je pregledan 10 miliona puta na YouTube.
- Danas je ovo najgledanija reklama industije motornih vozila na YouTube, ima više od 72 miliona pregleda.
-Dan nakon premijernog prikazivanja, The Epic Split je postao video snimak koji je najviše puta na svetu prosleđen drugim osobama.
-Video snimak je osvojio šesto mesto na godišnjoj listi YouTube, „Prvih 10 trend filmova za 2013. godinu" /‘Top Ten Trending Videos of 2013'/.
- Film je prikazan u Muzeju istorije oglašavanja /Musée de la Publicité / u Palati Luvr /Palais du Louvre/ u Parizu.
Ovde možete da pogledajte sve video snimke objavljene na internetu:
Nagrade dodeljene Volvo Trucks kampanji na takmičenju 2014 One Show:
Najbolji na takmičenju /Best in Show/ - The Epic Split
Zlato - interaktivna reklama, kratka forma, singl: The Epic Split
Zlato - brendirana zabava, kratka forma: The Epic Split
Zlato - brendirana zabava, najbolja režija: The Epic Split
Zlato - oglašavanje, internet: The Epic Split
Zlato - oglašavanje, režija, Volvo Trucks: The Epic Split
Zlato - oglašavanje, kampanja za potrošače: integralna kampanja sa filmovima uživo snimljenih testiranja
Srebro - brendirana zabava, najbolja montaža: Potera /The Chase/
Srebro - interaktivna reklama, serija filmova uživo snimljenih testiranja i Potera 360
Bronza - oglašavanje, internet: Hrčak-kaskader
Klijent godine - Volvo Trucks
O festivalu The One Show
Jednom godišnje, neprofitna organizacija The One Club for Art and Copy, poznatija kao The One Club, održava takmičenje The One Show na kojem se nagrađuju najbolja dostignuća u pet kategorija: oglašavanje, dizajn, brendirana zabava, interaktivna reklama i intelektualna svojina. Pobednici na ovogodišnjem festivalu The One Show izabrani su u selekciji više od 21.000 prijava iz celog sveta. Nagrade koje se dodeljuju na festivalu The One Show poznate su pod nazivom Olovke (Pencils) zbog svog oblika. Dodatne informacije o nagradama dodeljenim na festivalu The One Show.
Volvo Trucks Serbia