KRONE priključna vozila i u 2023. godini u nekim segmentima najtraženija u Srbiji
Ugledan, jedan od dva najveća proizvođača priključnih vozila u Evropi, i u prošloj godini u Srbiji je ostvario dobre prodajne rezultate, a zadržao lidersku poziciju u isporukama poluprikolica za kontejnerski transport i prikolica sa ceradama...
... kao i drugo mesto po prodaji poluprikolica s ceradama i poluprikolica-hladnjača.
Generalni zastupnik, distributer i serviser priključnih vozila KRONE za Srbiju, beogradska kompanija Sejari, i prošlu poslovnu godinu ocenjuje uspešnom.
„S obzirom na celokupnu tešku situaciju u svetu u programu komercijalnih vozila u 2023. godini, naši prodajni rezultati su bili sasvim zadovoljavajući“, kaže direktor Sejari d.o.o. Srbija, Miloš Marijić. „Efekti i uslovi poslovanja su bili različiti u prvoj i drugoj polovini godine. Prva polovina 2023. je po isporukama bila nastavak 2022. godine, u kojoj je prodaja bila u visokom uzlaznom trendu, dok se od sredine 2023. beleži blag pad prodaje, prvenstveno u programu hladnjača i najmasovnijih - poluprikolica s ceradama. U programu poluprikolica za pevoz kontejnera prodaja i tražnja su uglavnom uravnotežene, pa su mesečne brojke na istim nivou. Pred kraj 2023. smo ostvarili izvestan porast prodaje poluprikolica ‘kontejnerica’ i očekivani, blag porast prodaje poluprikolica-hladnjača“, ističe gospodin Marijić.
„S obzirom na to da su poluprikolice-hladnjače, uslovno rečeno, sezonska roba, tj. ima perioda kada postoji veća potražnja za takvim priključnim vozilima, a onda naiđe nekoliko meseci kada prevoznici uopšte nemaju bilo kakvu potrebu za njima, ohrabruje nas da smo u decembru prošle i prvim sedmicama 2024. godine primili veliki broj upita upravo u tom segmentu naše široke ponude, pa očekujemo da će u ovoj godini porasti prodaja poluprikolica-hladnjača, kao i prodaja ‘konjenerica’, dok u segmentu ’zavesarki’, odnosno poluprikolica s ceradama prognoziramo ustaljeni, plasman u ‘ravnoj liniji’. Da rezimiram: mada smo realizovali desetak velikih isporuka polupriklica-hladnjača i ‘zavesarki’ – odjednom od pet do deset vozila (recimo prevoznicima Eurošped, Milos trans, ST trans, Unionšped…), po ukupnoj prodaji 2023. je bila tek malo slabija od 2022-ge, koja je bila možda i najbolja godina u našoj branši na srpskom tržištu“, dodaje gospodin Marijić.
„Veoma je važno da podsetimo i na okolnosti u kojima posluju srpski drumski prevoznici: u drugoj polovini prošle godine mnogi od njih su imali manje posla, posebno zbog problema sa transportima do i iz Ruske Federacije. Posle pandemije Covid-19 rusko tržište se odjednom izuzetno otvorilo za robu iz Srbije i drugih država, ali to je kratko trajalo, jer su od marta 2022. gotovo svakog dana Ruskoj Federaciji nametane sankcije zbog vojnih operacija u Ukrajini, pa je drastično smanjena potražnja za prevozima do destinacija u toj državi, koje su za mnoge naše prevoznike od izuzetnog značaja za ukupno poslovanje. Nadamo se što skorijem smirivanju situacije u Ukrajini, jer će se okončanjem vojnih dejstava rusko tržište još više otvoriti za proizvode i sirovine iz Srbije i da će, sledstveno tome, postojati velika potreba za novim i priključnim i vučnim vozilima“, prognozira direktor Sejari doo.
„No, ne možemo se požaliti ni sadašnjom statusom na tržištu Srbije. Štaviše, s poluprikolicama za prevoz kontejnera smo vodeći - sa oko 90 odsto udela u prodajama, vodeći smo i u programu prikolica s ceradama (praktično i jedini koji takva vozila nude u Srbiji), u programu hladnjača Krone drži primat zajedno sa drugim poznatim nemačkim proizvođačem, dok smo u segmentu poluprikolica sa ceradama (u kojem je inače značajan broj ponuđača-proizvođača iz Evrope i Turske), Krone drugi na srpskom tržištu“, nastavlja Miloš Marijić.
„Nastojimo da u vrlo širokom asortimanu Krone poluprikolica s furgon tovarnim prostorom tržištu ponudimo usko specijalizovane nadgradnje, pa uspevamo da zadovoljimo i vrlo specifične zahteve, kakvi su, recimo, oni za vozilima (iz programa DryLiner) koja su posebno prilagođena prevozu gotovih odevnih predmeta. Poslovna politika kompanije Krone je da zadovolji zahteve svakog pojedinačnog tržišta, ali i da uporedo razvija nove proizvode i prati sve aktuelne i nove propise Evropske unije, kao što su, na primer, uvođenje u serijsku proizvodnju (od 1. jula ove godine) inovativnih elektronskih i telematskih uređaja i promene koje donose novi standardi o dužini vozila. Novost je i to što su stručnjaci iz Nemačke pred kraj prošle godine obavili obuku za naše prodajno i servisno osoblje za novi rashladni uređaj Krone, pa smo tako sasvim osposobljeni za njihovo servisiranje kada u skoroj budućnosti budu ponuđeni i na našem tržištu“, naglašava Miloš Marijić i dodaje: „Istovremeno, pokušavamo da našim kupcima ponudimo i najbolje uslove finansiranja. Recimo, lojalnim dosadašnjim kupcima omogućavamo kupovinu odloženog finansiranja, dok se u saradnji sa kompanijama Volvo Srbija i Scania Srbija kupcima omogućava povoljno fabričko finansiranje koje obuhvata ceo vučni sklop – i tegljač i poluprikolicu.“
Podsećanja radi, u mreži ovlašćenih servisa za priključna vozila Krone u Srbiji su centralna radionica na Novom Beogradu (uz autoput Beograd-Zagreb - Prekonoška 32, ranije Autoput za Zagreb 15), radionica kompanije Scania Srbija u Čačku i Uniplast u Šapcu, koji je specijalizovan za popravke hladnjača i furgon nadgradnji.
PR