Novi BMW Z4 - Zvanične fotografije i informacije
Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE), proizvodnja prve generacije roadstera BMW Z4 završena je ove godine. Ali, da BMW ne spava dokazuju nam i prve zvanične fotografije i informacije nove generacije, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Detritu...
Dizajn nove generacije dosta je smireniji u odnosu na dizajn prethodnika. Moda tvrdih sklopivih krovova dolazi i u Minhen, i novi Z4 će slediti svog glavnog konkurenta, Mercedes-Benz SLK. U konstrukciji krova najviše korišćen materijal bio je aluminijum, a krov se sastoji iz dva dela i potrebno mu je samo 20 sekundi za njegovu transformaciju. Masa u odnosu na prethodnu generaciju sa platnenim krovom drastično je povećana (oko 200 kilograma). Površina bočnih stakala je za 40% veća, a zadnje staklo je za 52% veće.
Novina kod novog BMW-a Z4, kao što smo i najavili, biće novi sistem označavanja modela sa zadnjim pogonom, sDrive, o čemu smo nedavno pisali. Pod dugu haubu novog Z4 u BMW-u će biti smeštena tri šestocilindrična agregata. Osnovna motorizacija biće 2,5-litarski, 240 konjskih snaga moćan agregat. Iznad njega su dva 3-litarska motora. Slabiji ima oznaku BMW sDrive30i i razvija 258 konjskih snaga (obrtni moment od 310 Nm), a snažniji je opremljen duplim predpunjenjem, ima oznaku BMW sDrive35i i razvija 306 konjskih snaga i 400 Nm u rasponu od 1400 do 5000 o/min. Verzija M za sada nije planirana.
U novu generaciju BMW-a Z4 biće instalirana i tehnologija EfficientDynamics, koja ima za cilj da zadrži odlične dinamičke parametre, uz minimalnu potrošnju goriva. Z4 će u ponudi biti sa standardnim šestostepenim menjačem, a uz najslabiju verziju može se dobiti i automatski menjač sa istim brojem stepeni prenosa. Snažniji, sDrive35i može biti opremljen i sa sedmostepenim dvolamelastim menjačem, a promena stepeni prenosa može se realizovati i preko poluga iza volana. Aluminijum nije samo korišćen u konstrukciji krova. Ovaj laki materijal nalazimo i na vešanju.
Raspodela masa je na nivou minhenskog proizvođača i bliže se idealnom odnosu 50:50. Podešavanja sistema Dynamic Drive Control vozač može realizovati u tri režima (Normal, Sport i Sport+) i sve to prostim pritiskom na dugme. Tu je i nova generacija sistema iDrive, koji se prvi put ugrađuje u jedan roadster i može biti kombinovana sa navigacionim sistemom.
Dimenzije nove generacije nisu se radikalno proimenile u odnosu na prethodnu generaciju. Dužina je porasla za 15 centimetara, automobil je niži za 8 milimetara, a enterijer nudi nekoliko centimetara više mesta za putnike. Prtljažnik meri zapreminu od 180 litara, kada je krov spušten, a kada je krov nad glavom, u prtljažnik se može smestiti 310 litara prtljaga. Novi BMW Z4 u prodaju kreće u maju sledeće godine.
BMW Z4 - Pregled motorizacije | |||
Motor: | sDrive23i | sDrive30i | sDrive35i |
Menjač: | M6 (A6) | M6 (A6) | M6 (A7) |
Zapremina motora: | 2497 cm3 | 2996 cm3 | 2979 cm3 |
Broj cilindara / Ventila: | 6 / 4 | 6 / 4 | 6 / 4 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 150 / 6400 | 190 / 6600 | 225 / 5800 |
Maksimalni Obrtni moment (Nm): | 250 / 2750 | 310 / 2600 | 400/1300 - 5000 |
Maksimalna Brzina (km/h): | 242 (239) | 250 | 250 |
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h: | 6,6 (7,3) | 5,8 (6,1) | 5,2 (5,1) |
Prosečna potrošnja (L/100 km): | 8,5 (8,2) | 8,5 (8,3) | 9,4 (9,0) |
Masa automobila (kg): | 1480 (1505) | 1470 (1500) | 1580 (1600) |
Cena u Nemačkoj (Euro): | 35.900 | 42.900 | 47.450 |
Goran Sarić - Automagazin