Brdske trke, Petrovac na Mlavi 2010 – Leteći Borković!
Bugari pazite se! Ukoliko Dušan Borković uspe da zadrži brzinu sa tek završene brdske trke Petrovac 2010 srpski navijači sa razlogom mogu da se nadaju jednom od prva tri mesta na predstojećem Serbia Rally-u. Mladi Pančevac protutnjao je stazom Petrovac i uz novi rekord staze zabeležio novu pobedu u generalnom plasmanu.
Rekord Vitomira Cvetića iz 2009-te godine „pao“ je još na treningu a pored Borkovića brži od tih 1:17 bio je i Srđan Petrović, još jedan relista koji je ovu brdsku trku iskoristio za trening pred vikend koji svi sa nestrpljenjem očekujemo. Na žalost po Petrovića, incident koji je imao u nedelju već u prvoj vožnji rezultirao je teškom havarijom. Vozač je srećom nepovređen ali je Mitsubishi Lancer Evo VI grupe A koji Petrović već duže vreme unapređuje stazu napustio na šlepu sa teškim oštećenjima. Nastup na Serbia Rally-u za Petrovića je sada pod velikim znakom pitanja. Sam Borković nije imao sličnih problema. Mitsubishi Lancer devete evolucije po prvi put je opremljen restriktorom od 33mm po pravilima FIA za sezonu 2010 i zajedno u „koaliciji“ sa popularnim Ducom je funkcionisao perfektno. Vreme rekorda je „padalo“ iz vožnje u vožnju da bi se na kraju zaustavilo na 1:11, šest sekundi brže od starog vremena! Priznaćete podatak za respekt ako se u obzir uzme da je staza Petrovac duga samo 2.170 metara.
„Bio je to još jedan uspešno okončan test pred Serbia Rally. Prvi put sam vozio veći restriktor i mogu Vam reći da su utisci fenomenalni. Već na prvoj vožnji u nedelju sam imao vreme 1:11, nakon čega u druge dve nisam želeo previše da opterećujem automobil.“ – izjavio je za Automagazin Borković. Odlično drugo mesto ukupno i najbrže u klasi V (po treći put ove sezone) pripalo je brzom Darku Božiloviću (Opel Astra SP), dok je trećeplasirani veteran Vitomir Cvetić ujedno sa svojim VW Golfom prvi i u kategoriji VII. Klasom I dominirao je Miloš Spasojević, dok se u klasi II Yugo Hibrid Vladimir Šekularac za poraz iz Lopara revanširao Šampionu sa kruga, Radoslavu Vukosavljeviću.
Vozači sa automobilima do 1400ccm grupe N i ovoga puta su postojali samo na papiru (niko se nije pojavio na startu) dok je do druge pobede u klasi A istog „kubičnog“ razreda stigao Branko Zirojević sa Peugeotom 106. Kod vozača sa 1400ccm E1 najbrži bio Dejan Radojčić postigavši hattrik u sezoni 2010. Na kraju pomenućemo još da se pobede domogao i Saša Toroman sa svojom Opel Astrom klase VIII do 2000ccm E1. Trku Petrovac na Mlavi 2010 ponovo je uspešno organizovao G.A.G.A. Serbian Racing Team a većih pritužbi, osim na klizav asfalt, nije bilo. Naredna trka Šampionata Srbije na brdskim stazama bila je zakazana za 24-25. jul na Sjenici. Ovo „bila“ već Vam otkriva činjenicu da je otkazana tako da se „brdaši“ novom okršaju mogu nadati tek krajem avgusta na Fruškoj Gori.
Petar Janković – Automagazin portal
foto: Igor Vekecki