43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!
Iza nas je i drugi dan jednog od najuzbudljivijih izdanja relija Srbija u 43 godine dugoj istoriji ovog renomiranog takmičenja. Serbia Rally 2010 ostaće upamćen po gostovanju WRC zvezde Mikke Hirvonena, performansu Bugarina Petra Gyosheva, hrabroj vožnji Dušana Borkovića i sumraku favorita tokom drugog, finalnog, dana takmičenja.
Nada srpskih navijača ugasila se već na drugom brzincu dana, Lisović 1, kada je Borkovića izdao menjač Mitshubishi Lancera Evo IX. Ako smo već čekali toliko godina da jedan Srbin pobedi na najznačajnijem reliju u zemlji ( od 1992-ge godine kada je za volanom BMW-a M3 trijumfovao legendarni Vićentije Savić) izdržaćemo još jednu, jer sam siguran da popularni Duca, po onome šta je pokazao, ima potencijal da već u sezoni 2011 konačno osvetla obraz srpskom reli sportu. Naravno ono što mu u ovom trenutku nedostaje je odgovarajuća finansijska podrška. Ali nije samo naš pilot imao problema i većinu vodećih nakon prvog dana relija je pratila „loša sreća“. Posada koju sačinjavaju otac i sin Popov reli su završili nakon izletanja dok je do tada najbrži (opet izostavljamo Finca Hirvonena kao „imaginarnu“ kategoriju) Krum Donchev, uz penalizaciju od pet minuta zbog kašnjenja u vremensku kontrolu i probleme sa menjačem, reli završio tek na mestu broj šest.
Tokom drugog dana relija najviše je pokazao Dimitar Iliev. Višestruki prvak Bugarske konačno je prešao na „ti“ sa svojom novom Škodom Fabijom S2000 i od devet voženih brzinaca najbolje vreme postavio čak na pet. Ipak, ni on nije prošao bez problema pa je bankina na Lisovićima ostavila traga na skupom S2000 bolidu. Oni koji su uspeli da se „klone“ problema danas su najviše profitirali. Petar Gyoshev je bez greške držao svoj ritam i na kraju na cilj u Beograd stigao kao najbrži, gotovo dva minuta ispred Italijana Tempestinija i dodatnih 15sec u odnosu na već pomenutog Dimitra Ilieva.
Ako sumiramo perfomans vozača iz Srbije, Vladan Petrović je pružio možda najbolju partiju karijere. Nakon problema sa kočnicama tokom trkanja po Divčibarama, Petrović je stazama u okolini Beograda „narodski“ rečeno leteo što je rezultiralo i najbržim vremenom na poslednjem BI18, naravno opet izuzimajući Hirvonena. Još jedan razlog više Beograđanina češće viđamo na reli stazama i da mu uputimo poziv za povratak iz prevremene „penzije“. Vladica Rabrenović, prošlogodišnji Šampion države, ponovo je dokazao da je tehnički superioran u odnosu na većinu konkurencije i bez većih problema je ubrao novu pobedu u klasi N3 (jedini koji je stigao do cilja od srpskih posada klase III) i uz plasman iza Petrovića najavio da je odbrana titule sada već veoma realna. Pobedivši i Bugare u automobilima iste kategorije Rabrenović je poručio da i na predstojećem WRC reliju u Bugarskoj od njega možemo očekivati visok plasman.
Najbrži u klasi II domaćeg šampionata (vozila do 1400ccm grupe N i A) ovoga puta je Miodrag Šarac čiji je VW Polo za razliku od relija Beograd radio perfekno. Njegov najveći konkurent Mile Cvetičanin odustao na baksuznom BI13 zbog kvara na Yugu 1.3. Drugo mesto pripada upornom Aleksandru Cvijoviću u „istorijskom“ Suzuki Swift-u GTI. Nakon performansa od subote prva dva mesta u klasi I nisu dolazila u pitanje. Mandić i Ratković su mirno reli priveli kraju dok se prava drama odigrala u borbi za poslednje mesto podijuma. Veterana Bratislava Jovanovića Yugo 55 je izdao na BI16 izbacivši iz pozadine Aškovića i Mirkovića u prvi plan. Ovoga puta sreća je bila na strani mladosti pa se Nenad Mirković po drugi put penje na podijum Serbia Rally-a. Kompletne rezultate danas voženih brzinskih ispita Avala, Lisović i Košutnjak pogledajte klikom na LINK.
Na kraju veliki aplauz za sve one koji su stigli na cilj 43. Serbia Rally-a, 21 posada od 39 koliko je prešlo rampu ispred Skupštine Grada Beograda u petak 18. jula. Reli je još jednom pokazao da je tehnički sport koji ne prašta neprofesionalizam i nedostatak sredstava i da su za vrhunske rezultate pored entuzijazma potrebne i “vrhunske” finansije. Videli smo i čuveni M-Sport na delu, top model svetskog relija Ford Focus WRC i top vozača Šampionata Sveta, Mikku Hirvonena. Nadamo se da će Finac ponovo biti gost Srbije, ako ništa, onda na kraju godine na ceremoniji dodele priznanja najuspešnijima u sezoni 2010 jer kući nosi pregršt bodova koje je osvojio u konkurenciji vozača koji se takmiče u Šampionatu Srbije u reliju.
Petar Janković – Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal