Najnovije vesti iz auto industrije
34. INA Delta Rally - Šebalj pobedio na prvoj evropskoj Delti!
Objavljeno: 26.05.2007.
Pobednik 34. INA Croatia Delta relija, po treći put je posada Juraj Šebalj i Toni Klinc. Tokom 18 brzinskih ispita, mnogi vozači imali su tehničke probleme na automobilima, a bilo je puno onih koji su završili pored staze. Do kraja relija stiglo je 39 od 82 posade, koliko je juče krenulo sa cilja...
Iako nije pobedio ni na jednom brzinskom ispitu (deli jedno prvo vreme sa Michal Solowowom), najbolji "paket" prikazao je Juraj Šebalj, kojem je ovo prva pobeda na reliju koji se boduje za šampionat Evrope. "Ovo nije bio reli na kome smo mogli da jurimo rekorde na brzincima. Bili smo svesni da moramo održati konstantan tempo i rezultat je tu. Pobedili smo."
Danas je na stazi blistao Dimitar Iliev, koji nam otkriva da je juče imao velike probleme sa svojim Mitsubishi Lancerom EVO IX: "Juče smo imali problema sa elektronikom motora, što nas je jako poremetilo. Danas je situacija bila znatno bolja, ali nedovoljna da pobedimo. Čestitam Šebalju."
"Nisam zadovoljan svojim nastupom. Napravio sam glupu grešku, koja nas je sprečila da pobedimo. Moji šefovi nisu zadovoljni ovom vešću." - reči su Simon Jean Josepha, koji je osvojio treće mesto na ovom reliju.
Što se tiče posada iz Srbije, najbrži na kraju relija bio je Miloš Komljenović (Interspeed Racing Team), koji je zauzeo 23. mesto u generalnom plasmanu i prvo mesto u klasi 7 grupe A. Srđan Petrović (G.A.G.A. Racing Team) zauzeo je 25. mesto u generalnom plasmanu relija, a pravi "fijasko" doživeli su Draško Topalović (Autosport) i Vladica Rabrenović (WRR Čačak), koji su diskvalifikovani zbog korišćenja rukavica kojima je istekla homologacija.
Opširniji izveštaj sa "INA Delta Croatia" relija, biće objavljen uskoro na našem portalu.
Plasman na kraju relija:
1. Šebalj - Mitsubishi Lancer EVO IX 2:44:04,7
2. Iliev - Mitsubishi Lancer EVO IX +28,4
3. Jean-Joseph - Citroen C2 S1600 +1:19,8
4. Solowow - Fiat Punto S2000 +1:21,4
5. Kaučič - Subaru Impreza N11 +2:16,5
6. Peljhan - Mitsubishi Lancer EVO IX +3:06,1
7. Kozlekov - Mitsubishi Lancer EVO IX +4:17,6
8. Fontana - Fiat Punto S2000 +5:13,7
Foto: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia
Goran Sarić - Automagazin
U prvom danu "34. INA Croatia Delta" relija, najveću koncentraciju imao je Isik Volkan. Najveći favoriti za pobedu, Simon Jean-Joseph i Juraj Šebalj imali su gumi defekt, i trenutno se nalaze na trećoj i šestoj poziciji. Samo 2,1 sekundu iza vodećeg Volkana plasirao se Michail Solowow, dok je Juraj Šebalj trenutno na 3. poziciji.
Na današnjem "protresanju" automobila, pred 34. INA Croatia Delta Rally, najbrže vreme postavio je šampion Evrope iz 2004. godine, Simon Jean Joseph u bolidu Citroen C2 Super 1600. Shakedown-u je prisustvovalo 40 posada. Ekskluzivno, za Automagazin, Jean Joseph otkriva svoje prve utiske...
Na današnjem treningu pred INA Croatia Delta Rally, bugarska posada, Georgy Tanev i Aleksandar Blagoev, doživela je težak udes. Nezvanično saznajemo da je Georgy Tanev dobio potres mozga, dok je suvozač zadobio lakše povrede...
Došla je 1991. godina, posle koje neće vise biti zajedničkog šampionata. Sjajan početak sezone relijem Kras-Istra, na Trgu Unita u Trstu. Posle Saturnusa, Delta je treći reli šampionata Jugoslavije. Na treningu Kizmič doživljava težak udes i prebačen je u klinički centar. Povrede su teže, potres mozga, dva polomljena rebra.
Jedan od vozača koji je bio redovan učesnik na INA Delta reliju je petostruki reli šampion naše države, Borut Tomić. Eksklutivno za Automagazin, Borut otkriva jednu zanimljivost koja mu se dogodila početkom osamdesetih godina na kultnom brzinskom ispitu "Sljeme"...
Tih godina samo nekoliko Srba se pojavljivalo u šampionatu Jugoslavije, 1990. najbolje se sa "zapadnjacima" nosio povratnik na stazu, Dubljanin. U klasi 1300/N, jedino je od njega bio brži Slovenac Samo Urek. Obojica su vozili mališana sa "biberom" u nosu, Suzuki Swift i bili prava poslastica za ljubitelje relija kraj staze.
Već na prvom reliju u 1988. godini, na 15.INA Delti, Filipović je zabeležio pobede na pojedinim brzincima. Doduše, bilo je to na makadamu, a Tihomir je vozio robusni Audi 200 Quattro grupe A, koji je bio znatno jači od Kizmičevog Renaulta. Međutim, zagrebačka posada Filipović/Krlić odustaje, kao i dve Lancie u rukama Vojka Podobnika i Marjana Zorca.
Suvozač Srđan Kondić, zajedno sa Vladanom Petrovićem, predstavlja okosnicu OMV Rally Teama - Serbia, u čijim bojama su osvojili titulu državnog prvaka, ali i zlatnu kacigu. Iako već 8 godina sede zajedno u trkačkom automobilu, dva Beograđanina preferiraju različitu školu vožnje...
Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.