Najnovije vesti iz auto industrije
Max Mosley najavio dolazak u Beograd
Objavljeno: 06.05.2007.
23. novembra 2007. godine Beograd će biti domaćin svečanosti proglašenja pobednika u kategorijama FIA IHCC (FIA Internacional Hill Climb Challenge) i FIA CEZ Trophies (FIA Central Europe Zone Trophies). Prema izvorima iz Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, dolazak je najavio i predsednik Svetske Auto Federacije, gospodin Max Mosley...
Podsetimo, Max Mosley je prvi put izabran za predsednika FISA-e (Federation Internationale du Sport Automobile) još daleke 1991. godine. U to doba FISA je bila sportski ogranak FIA-e, a Mosley je ponovo izabran za predsednika FISA-e 1992. godine. Već 1993. godine došlo je do udruživanja FISA-e i FIA-e, pa je Mosley automatski postao predsednik kompletne FIA organizacije.
Podsetimo, na ponovnim izborima održanim 1997. i 2001. godine osvojio je većinu glasova. U oktobru 2005. godine, na sastanku u Rimu, Britanac je jednoglasno, četvrti put za redom,izabran za predsednika Svetske Auto Federacije. "Mad Max" je prošle godine izjavio da će se po isteku mandata, 2009. godine, povući u penziju.
"Mad Max", Welcome to Belgrade!
Goran Sarić - Automagazin
Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.
Prošlogodišnji šampion klase N2 i osvajač Zlatne Kacige, Aleksandar Dimitrijević prodao je svog Suzuki Swifta GTI. Šampionski automobil nije otišao daleko. Novi vlasnik je takođe šampion i takođe Bajinobaštanin, Saša Ostojić.
INA Delta Rally u svom 13. izdanju 1986. je postao kandidat za Šampionat Evrope. Takmičenje se još bodovalo i za tada jak Alpe Adria Rally Cup. Među 95 prijava, 21 je iz SR Nemacke, Italije i Austrije. Ipak na startu je 75 posada, koje će pokušati da savladaju 18 brzinskih ispita, duzine 300km.
Posle kratke pauze Beograđanin Draško Topalović vratio se reli sportu na tek završenoj prvoj rundi Šampionata Srbije, reliju Zemun. Prelazak iz VW Poloa i Skode Octavie u pravi trkački Mitsubishi Lancer Evo V sigurno nije lak. Vremena za trening sa novom mašinom bilo je malo, reli kilometara još manje, a kvalitetno takmičenje u okruženju kakav je INA Delta reli pravo je mesto da čovek i mašina pređu na "ti".
1985. godina po mnogo čemu veoma zanimljiva. Sezona kada je "Saturnus rally" prvi put bodovan za Evropu, a u sećanju su mi najviše ostali Sovjeti u Moskvičima 1600! "Ludi" Rus Valerij Filimonov, koji je leteo na nizbrdicama, a tek na makadamu. Godina u kojoj Kizmič i Rudi Šali ostvaruju zaista odlične rezultate na najjačim relijima Šampionata Evrope.
Od ’83. do ’88. period vladavine Branislava Kizmiča. Samo 1986. pobedom na INI, u istoriju jugoslovenskog reli sporta ulazi Slovenka Romana Zrnec. Pa krenimo redom…
Tih godina reli sport u SFRJ se nalazio u krizi. Samo četiri bodovana relija 1982. godine. Škrnjićev reli “Bratstvo i jedinstvo” nije bodovan zbog nedovoljnog broja posada. Umesto današnje “tranzicije”, tada “stabilizacija” uzima danak najviše od skupih, tehničkih sportova.
1980.godine “Delta” je peti od sedam relija šampionata Jugoslavije. Na trećem brzinskom ispitu Borko Skurić je završio sa svojim Kadettom na krovu. Na preostala tri brzinca, borba između Poberaja, Pirjeveca i Zonte, svi u Zastavama 101-1150 grupe 2. Slavili su Leon i Marjetka Poberaj. Sa BMW 2002, monotoniju Zastava 101, razbija Sigetaš Boris Durlen na 4. mestu u generalnom.
Otvaranje sezone marta '78. u Perućcu, "8.Tara Rally", 120 prijava, 83 automobila na startu! "Delta TLX Rally" je i ove sezone poslednji (osmi) u šampionatu Jugoslavije, pa se i ovog puta pojavljuje mali broj posada. Startuje 42, a završava 28 vozila. Većim delom reli se odvija noću, sa četiri brdsko brzinska ispita na Sljemenu.