Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - BMW Sauber predstavio svoj prvi samostalno razvijen bolid F1.07
Objavljeno: 16.01.2007.
Posle Toyote, Ferrarija i McLarena, juče je svoj novi bolid predstavio nemacko-švajcarski tim BMW Sauber F1. Bolid F1.07 jeste prvi bolid u potpunosti razvijen pod dirigentskom palicom šefa BMW Motorsporta, doktora Maria Theissena, odnosno prvi bolid razvijen posle kupovine Saubera od strane BMW-a...
Oficilelni vozači tima su Nick Heifeld i Robert Kubica, a test vozači su Sebastian Vettel i Timo Glock.
Tehnički detalji agregata:
Oznaka: BMW P86/7 V8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Zapremina: 2400 cm3
Ventili: 4 po cilindru, vazdušno upravljanje
Svecice: NGK
Konstrukcija agregata: aluminijum
Glava: alumijijum
Klipovi: aluminijum
Dužina agregata: 518 mm
Širina agregata: 555 mm
Visina agregata: 95 mm
Masa agregata: 95 kilograma
Tehnički detalji bolida:
Šasija: karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Vešanje: nezavisno, gornja i donja veza, unutrašnja opruga i amortizeri, stabilizaciona cev (Sachs Engineering)
Menjač: 7 stepeni, izražen od ugljenicnih vlakana (AP)
Kočnice: karbonske pločice i diskovi Brembo
Elektronika: BMW
Volan: BMW Sauber F1
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dužina bolida: 4580 mm
Širina bolida: 1800 mm
Visina bolida: 1000 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3110 mm
Masa: 605 kilograma sa pilotom i kamerama, bez goriva
DR. Mario Theissen, šef BMW Motorsporta: "Ovo je prvi bolid napravljen u novom timu. Ovo je prvi bolid tima BMW Sauber, i za nas je to posebna satisfakcija. Strategija je jasna, u 2006. godini želeli smo uzimati bodove, u 2007. godini želimo što više podijuma, i poneku pobedu. U skladu da većim ambicijama, povećavamo i broj zaposlenih. Povećali smo sa 275 na 400, a sada ćemo povećati broj zaposlenih u timu na 430 osoba."
Willy Ramph, tehnički direktor: "Bolid je onakav kakav smo i hteli da bude. Dva osnovna cilja smo uspeli da realizujemo, a to su: povećanje aero efikasnosti i fleksibilnost bolida sa Bridgestone pneumaticima. Bolid je sasvim nov. Imamo sasvim novo prednje krilo, a nos bolida je u poređenju sa F1.06 značajno kraći. Šasija je viša, upravo zbog aero efikasnosti, zajedno sa novim tunelom koji je plod rada u aerodinamičkom tunelu."
Goran Sarić - Automagazin
Prema najnovijem predlogu FIA-e, svi timovi u Formuli 1 moraju javno objaviti vrstu pneumatika koju planiraju da koriste na trci. Za potencijalno pravo zaslužan je čuveni delegat FIA-e, Charlie Whiting, koji smatra da je to prvi korak prema javnim timskim strategijama...
U petak rano ujutru tim Red Bull Racing predstavio je svoj novi bolid, RB3. Oficijelni piloti tima u sezoni 2007 biće David Coulthard i Mark Webber, test piloti su Robert Doornbos i Michael Ammermuller. Novi bolid tima Red Bull Racing jeste delo čuvenog dizajnera Adriana Newey-a, tvorca McLarenovih bolida...
Honda Racing F1 danas je javnosti prikazao svoj bolid za sezonu 2007. Za razliku od ostalih timova, Formula 1 tim Honde svoj novi bolid je predstavio u radnoj atmosferi i na veoma skroman način na stazi Catalunya. Bolid sa oznakom RA107 predstavljen je u test crnoj boji, a novi look bolida biće prikazan sledećeg meseca, zejdno sa vozačkom posadom, Rubensom Barichellom i Jenson Buttonom...
"Vrlo sam ponosan na timski rad u izradi R27." - izjavio je Bob Bell, tehnički direktor ING Ranault F1 tima, na prezentaciji bolida u Amsterdamu. Pogledajmo, kako je tekao razvoj bolida R27 s kojim će ekipa Renaulta atakovati na nove uspehe u Formuli 1...
Tim ING Renault F1 juče je u holandskom Amsterdamu predstavio novi bolid sa oznakom R27. Pred 600 prisutnih VIP zvanica predstavljen je sasvim novi bolid, u novim bojama, kojim će upravljati Heikki Kovalainen i Giancarlo Fisichella...
Trostruki šampion sveta u Formuli 1, Niki Lauda, potpisao je novi sponzorski ugovor, i na njegovom slavnom crvenom kačketu pojaviće se novi logo. Podsetimo, Lauda nosi crveni kačket od perioda nezgode na Nurburgingu, 1976. godine, a za mesto za sponzore na Laudinom kačketu potrebno je izdvojiti velike sume novca...
Bivši expert za agregate Mercedesa u Formuli 1, Mario Illien, tvrdi da Ferrari mora konstruisati poseban bolid za Kimi Raikkonena, jer on prosto uništava bolide. "Ferrari Kimiju mora predati tenk. Samo sa tenkom Kimi će osvojiti titulu." - zaključuje Illien.
Finac Kimi Raikkonen debitovao je jutros u Ferrarijevom bolidu na italijanksoj stazi Vallelunga, nedaleko od Rima. Raikkonen je u prvom, od planiranih 3 dana testiranja, nastupio za volanom prošlogodišnjeg Ferrarijevog bolida 248F1...
F1 tim Super Aguri, prinuđen je da odloži predstavljanje svog novog bolida za sezonu 2007. Novi bolid Super Aguri-ja, sa oznakom SA07 nije ispunio stroge bezbednosne zahteve FIA-e, odnosno negativno je ocenjen na crash testovima, što u praksi znači da se sa ovim bolidom ne sme izlaziti na test staze...