Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - BMW Sauber predstavio svoj prvi samostalno razvijen bolid F1.07
Objavljeno: 16.01.2007.
Posle Toyote, Ferrarija i McLarena, juče je svoj novi bolid predstavio nemacko-švajcarski tim BMW Sauber F1. Bolid F1.07 jeste prvi bolid u potpunosti razvijen pod dirigentskom palicom šefa BMW Motorsporta, doktora Maria Theissena, odnosno prvi bolid razvijen posle kupovine Saubera od strane BMW-a...
Oficilelni vozači tima su Nick Heifeld i Robert Kubica, a test vozači su Sebastian Vettel i Timo Glock.
Tehnički detalji agregata:
Oznaka: BMW P86/7 V8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Zapremina: 2400 cm3
Ventili: 4 po cilindru, vazdušno upravljanje
Svecice: NGK
Konstrukcija agregata: aluminijum
Glava: alumijijum
Klipovi: aluminijum
Dužina agregata: 518 mm
Širina agregata: 555 mm
Visina agregata: 95 mm
Masa agregata: 95 kilograma
Tehnički detalji bolida:
Šasija: karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Vešanje: nezavisno, gornja i donja veza, unutrašnja opruga i amortizeri, stabilizaciona cev (Sachs Engineering)
Menjač: 7 stepeni, izražen od ugljenicnih vlakana (AP)
Kočnice: karbonske pločice i diskovi Brembo
Elektronika: BMW
Volan: BMW Sauber F1
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dužina bolida: 4580 mm
Širina bolida: 1800 mm
Visina bolida: 1000 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3110 mm
Masa: 605 kilograma sa pilotom i kamerama, bez goriva
DR. Mario Theissen, šef BMW Motorsporta: "Ovo je prvi bolid napravljen u novom timu. Ovo je prvi bolid tima BMW Sauber, i za nas je to posebna satisfakcija. Strategija je jasna, u 2006. godini želeli smo uzimati bodove, u 2007. godini želimo što više podijuma, i poneku pobedu. U skladu da većim ambicijama, povećavamo i broj zaposlenih. Povećali smo sa 275 na 400, a sada ćemo povećati broj zaposlenih u timu na 430 osoba."
Willy Ramph, tehnički direktor: "Bolid je onakav kakav smo i hteli da bude. Dva osnovna cilja smo uspeli da realizujemo, a to su: povećanje aero efikasnosti i fleksibilnost bolida sa Bridgestone pneumaticima. Bolid je sasvim nov. Imamo sasvim novo prednje krilo, a nos bolida je u poređenju sa F1.06 značajno kraći. Šasija je viša, upravo zbog aero efikasnosti, zajedno sa novim tunelom koji je plod rada u aerodinamičkom tunelu."
Goran Sarić - Automagazin
Za tim Vodafone McLaren Mercedes od juče je počela sasvim nova era. U španskoj Valensiji predstavnici "srebrne strele" predstavili su novi bolid, MP4-22, kojim će upravljati jedan od najmlađih vozačkih parova u istoriji Formule 1, Lewis Hamilton i Fernando Alonso, a koji će biti u bojama drugog glavnog sponzora u poslednjih 30 godina postojanja ovog F1 tima...
F1 tim Scuderia Ferrari juče je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2007, sa oznakom F2007. Na ovaj način Ferrari se vraća na put tradicionalnog označavanja bolida, kao što su imali modeli od 2001. do 2004. godine. Podsetimo, prošlogodišnji bolid Ferrarija imao je oznaku 248F, koja je asocirala na novu eru 2,4-litarskih agregata...
Danas u Kelnu predstavljen je novi bolid tima Panasonic Toyota Racing za 2007. godinu, model TF107. Na prezentaciji su prisustvovali predsednik tima, John Howett, i piloti Ralf Schumacher i Jarno Trulli...
Već sledeće sezone u kalendaru Formule 1 mogla bi se naći i trka za Veliku Nagradu Singapura. Formula 1 Boss, Bernie Ecclestone, pregovara sa nekoliko kompanija, koje bi mogle realizovati ideje arhitekte Hermanna Tilkea, autora staza Sepang, bahreinskog Maname-a, staze u Instanbulu i Šangaju...
Novi sponzor italijanskog F1 tima Ferrari je investiciona kompanija "Mubadala Development Company" sa sedištem u Abu Dhabi-u. Kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata podržaće aktivnosti Ferrari F1 tima u naredne tri godine...
Kompanija "Bahrain Mumtalakat Holding", koja je u kompletnom vlasništvu bahreinskog kraljevstva, juče je objavila infomaciju da je postala strateški investitor kompanije McLaren Group. Nova vlasnička struktura kompanije McLaren izgleda ovako: 40% Daimler Chrysler, 30% Mumtalakat Holding Company, 15% Ron Dennis i 15% TAG Group...
Renault F1 Team juče je predstavio svoj novi logo. Posle raskida saradnje sa duvanskom kompanijom "Mild Seven", glavno mesto na novom logu francuske ekipe zauzima oznaka holandske kompanije "ING". Novi look bolida, zajedno sa novim logom, biće predstavljen 24. januara...
Tim Honda F1 Racing u sezoni 2006 pokazao je veliki potencijal na kvalifikacionim treninzima, ali na trkama je situacija bila gora, i japanska ekipa nije mogla držati korak sa najboljima. U završnici sezone, situacija se poboljšala, i Jenson Button je bio među najboljima...
Redakcija magazina "F1 Racing" organizovala je zanimljivu anketu koja je dala odgovor na pitanje koje često postavljaju svi fanovi Formule 1: "Ko je najbrži F1 vozač svih vremena ?" Članovi žirija bili su: Max Mosley, Jean Todt, Keke Rosberg, Eddie Jordan, Hans-Joachim Stuck i Marc Surer, koji su izabrali 20 najbržih F1 pilota sveta...