AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

Citroën uzvraća udarac. Na svih 5 održanih brzinskih ispita Rally Mexico 2011, najbrži su bili vozači u automobilu Citroën DS3 WRC. Vodi Sebastien Loeb, sa minimalnom prednošću ispred timskog kolege Sebastiena Ogiera. Treću poziciju sebično drži Petter Solberg (Citroën DS3 WRC), ispred najbržeg vozača Forda, Mikke Hirvonena...

WRC

 

Na prvom, ali i najdužem brzinskom ispitu dana (Alfaro 1 - 26.01 km), najbrži je bio Sebastien Ogier, sa 0.5 sekundi prednosti u odnosu na svog timskog kolegu u Citroën DS3 WRC, Sebastiena Loeba i 3.4 sekunde prednosti u odnosu na "privatnika" Pettera Solberga u istom automobilu. Iza tri francuska bolida se plasirao Jari-Matti Latvala, u bolidu Ford Fiesta RS WRC, a samo nekoliko sekundi iza bio je Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC). Šestoplasirani Ostberg (Ford Fiesta RS WRC), u odnosu na Ogiera bio je sporiji preko pola minuta, kao i sedmi Block i osmi Wilson. Devetoplasirani Novikov, prvi "pravi" brzinski ispit, iskoristio je za upoznavanje sa novim automobilom. Prvu "desetorku", na brzinskom ispitu broj 2 zatvorio je Hening Solberg u Ford Fiesti RS WRC. Na istom brzinskom ispitu, zabeležili smo i prvo odustajanje: u svom premijernom nastupu u novom bolidu, svoju Fiestu RS WRC je oštetio Federico Villagra.

Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

I na trećem brzinskom ispitu (Ortega 1 - 23.83 km), najbrži je bio Ogier, ispred Loeba, ali je "hegemoniju" Citroëna narušio je trećeplasirani Latvala, koji je u odnosu na Ogiera "kasnio" samo 4.4 sekunde. Četvrti na cilj stigao je P. Solberg, peti Hirvonen, a šesti H. Solberg. Tempo je pojačao sedmoplasirani Matthew Wilson, sa minimalnom prednošću ispred osmoplasiranog Novikova i devetoplasiranog Blocka. Prvi defekt imao je Mads Ostberg, koji je na ovom brzinskom ispitu izgubio preko 4 minuta u odnosu na najbržeg vozača, što možemo objasniti nedostatkom test kilometara na makadamskoj podlozi.  Na čelu je i dalje bio fantastični Ogier, ispred Loeba i Solberga, na kojeg je počeo da vrši pritisak Latvala.

Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

Pobedu na četvrtom brzinskom ispitu (El Cubilete 1 - 18.87 km) zabeležio je Sebastien Loeb, sa minimalnom prednošću od 0.4 sekunde u odnosu na Ogiera. Treći Citroën DS3 WRC, kojim upravlja Solberg, na cilj je stigao sa 5.9 sekundi zaostatka, a iza Norvežanina su se plasirali vozači Forda: Hirvonen, Ostberg, Novikov, Wilson, H. Solberg, Kuipers i Block. Sigurno ste primetili da u prvih deset nema Latvale. Finac se na 4. brzinskom ispitu poigrao sa zakonima fizuke i poslao svoju Fiestu RS WRC van staze, što je rezultiralo kašnjenjem od 2:23.9 min u odnosu na Loeba.

Superspecijalni ispit dužine samo 1.33 km, doneo je promenu na vodećoj poziciji. Loeb je od Ogiera bio brži za 2.5 sekundi i preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu. U "top 10" nije bilo promena. Treću poziciju sebično drži P. Solberg, koji je 22.5 sekundi ispred Hirvonena. Petu poziciju drži sve brži Wilson, ispred odličnog Novikova, H. Solberga, Kuipersa, Latvale i Al-Attiyaha , koji je vodeći u konkurenciji automobila specifikacije S2000. Do kraja dana, u programu je još pet brzinskih ispita.

Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

Rally Mexico - plasman posle 5. BI:

1. Sebastien LOEB, Citroën DS3 WRC 43:24,0 min
2. Sebastien OGIER, Citroën DS3 WRC +1,3 s
3. Petter SOLBERG, Citroën DS3 WRC +18,4 s
4. Mikko HIRVONEN, Ford Fiesta RS WRC +40,9 s
5. Matthew WILSON, Ford Fiesta RS WRC +1:38,0 min
6. Jevgenij NOVIKOV, Ford Fiesta RS WRC +1:43,4 min
7. Henning SOLBERG, Ford Fiesta RS WRC + 1:56,5 min
8. Dennis KUIPERS, Ford Fiesta RS WRC +2:31,7 min

Rally Mexico - Citroën “kolo vodi”

SWRC

 

Rally Mexico 2011 prvi je reli ovogodišnjeg S-WRC šampionata (Super 2000 World Rally Championship). Visoki troškovi transporta i velika udaljenost od Evrope, gde se nalazi većina profesionalnih i svi fabrički reli timovi, uticala je da se u Meksiku pojavi samo pet vozača, koji su prijavljeni u kategoriji S-WRC, u kojoj se takmiče automobili specifikacije S2000, pogonjeni dvolitarskim atmosferskim motorom. Posle 5. brzinskog ispita, vodeći u kategoriji S-WRC je pobednik relija Dakar 2011, Nasser Al-Attiyah, u automobilu Ford Fiesta S2000, 11.5 sekundi ispred Ott Tanaka u istom automobilu. Samo 4.2 sekunde iza Tanaka je aktuelni juniorski šampion sveta, Martin Prokop (Ford Fiesta S2000), ispred 19-godišnjeg Karl Kruudae u bolidu Škoda Fabia S2000. Poslednju poziciju u konkurenciji SWRC drži fabrički vozač Škoda Motorsport tima, Juho Hanninen, koji je na prvom brzinskom ispitu izgubio mnogo vremena zbog gumi defekta.

 

Nove fotografije iz Meksika, pogledajte klikom na LINK.

 

Automagazin.rs

Rally Mexico 2011 - Loeb pobednik, Hirvonen osvojio Power Stage

Rally Mexico 2011 - Loeb pobednik, Hirvonen osvojio Power Stage

Aktuelni šampion sveta, Sebastien Loeb, u automobilu Citroën DS3 WRC, stigao je do svoje pete uzastopne pobede u Meksiku. Posle havarije Sebastiena Ogiera, na podijum su se popeli Mikko Hirvonen i njegov timski kolega iz Forda, Jari-Matti Latvala. Power Stage i bonus bodove, osvojio je Hirvonen, a pobedu u konkurenciji Super 2000 World Rally Championship, zabeležio je Nasser Al-Attiyah, ispred Martina Prokopa...

WRC Mexico 2011 - Loeb izgubio vođstvo, ali ne i Citroën

WRC Mexico 2011 - Loeb izgubio vođstvo, ali ne i Citroën

Drugi današnji "lauf" relija Meksiko, doneo je prve probleme za aktuelnog svetskog reli šampiona, Sebastiena Loeba. Menjač u DS3 WRC otkazao je poslušnost, što je rezultiralo kašnjenjem u "vremensku kontrolu" od 5 minuta i kaznu od +50 sekundi. Francuz je nastavio jakim tempom i na kraju 2. dana, nalazi se na drugoj poziciji...

Rally Mexico 2011 - Citroën nastavlja da deli lekcije

Rally Mexico 2011 - Citroën nastavlja da deli lekcije

Iako su danas prvi na stazi i imaju nezavidnu ulogu "čistača", vozači Citroëna nastavljaju da "maltretiraju" konkurente u Fordu. I na danas održana četiri brzinska ispita, pobedili su vozači u bolidima DS3 WRC, demonstrirajući veliku nadmoć...

Rally Mexico 2011 - Ogier bez kazne!

Rally Mexico 2011 - Ogier bez kazne!

Sebastien Ogier ostaje vodeći pilot Rally Mexico 2011. Iako je Francuz napravio grešku, i umesto u zonu "grupisanja" otišao direktno u servis, sudije su odlučile da ga ne kazne. U korist svoje odvrane, Ogier je rekao da nije bilo jasno istaknuto gde treba da skrene...

Rally Mexico - Citroën povećao prednost

Rally Mexico - Citroën povećao prednost

I u drugom "laufu", Loeb i Ogier su bili nadmoćni. Konkurencija je mogla samo iz pozadine da posmarta dva Francuza u automobilima Citroën DS3 WRC i vreba njihovu eventualnu grešku. Nažalost, to se i dogodilo. Posada Ogier-Ingrassia napravila je grešku u "navigaciji" i sada se čeka odluka komesara...

WRC Mexico 2011: prve fotografije

WRC Mexico 2011: prve fotografije

Iz snežne Švedske, takmičari Svetskog reli šampionata su se "preselili" u topli Meksiko, gde su započeli su prvo odmeravanje snaga. Jedan brzinski ispit je iza nas, a mi vam zanimljivim fotografijama predstavljamo deo atmosfere snimljene na Rally Mexico 2011...

WRC Mexico: Petter Solberg najbrži na uvodnom specijalu

WRC Mexico: Petter Solberg najbrži na uvodnom specijalu

Pred nekoliko hiljada reli fanova, koji su sinoć došli da posmatraju Guanajuato Street Stage, počeo je takmičarski deo Rally Mexico. Na ulicama meksičkog mesta Guanajuato, na superspecijalu dužine 1,05 km, najbrži je bio Petter Solberg u automobilu Citroën DS3 WRC...

WRC Mexico: Ogier najbrži na shakedown-u

WRC Mexico: Ogier najbrži na shakedown-u

Drugi reli Svetskog reli šampionata 2011, Rally Mexico, započeo je tradicionalnim shakedown-om. Najbrža tri pilota su u bolidima marke Citroën, pa možemo očekivati veliku borbu najboljih reli vozača sveta, u naredna tri dana...

WRC - VW ulazi u WRC: šef tima Sainz, vozači Loeb i Solberg?

WRC - VW ulazi u WRC: šef tima Sainz, vozači Loeb i Solberg?

Nemački server Rallye-magazin.de, tvrdi da je kompanija Volkswagen potvrdila ulazak u Svetski reli šampionat, što bi moglo biti ozvaničeno tokom relija Portugal. Prema tvrdnjama nemačkih izvora, šef tima biće Carlos Sainz, a vozači bi mogli biti Petter Solberg i Sebastien Loeb, kome ove godine ističe ugovor sa timom Citroen...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46