AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Dakar reli 2011 - Novi sportski aspekti

Dakar reli 2011 - Novi sportski aspekti

Stav usvojen 2010 će se nastaviti u kategoriji motocikla. Perspektive voznog parka motocikala sa maksimalnom dozvoljenom zapreminom od 450 cm³ ubedila je neke konstruktore da povećaju svoje učešće u kros kantri reli disciplini.

  • Kao što je već najavljeno, od 2011, vozači koji su se našli na A.S.O. (Amaury Sport Organization) Elite listi biće obavezni da voze motocikle čija zapremina agregata ne prelazi 450 cm³.
  • Broj dozvoljenih motora će biti 3.
  • Svi ostali vozači mogu slobodno birati tip motocikla.
  • Za Dakar reli 2012, svi vozači koji uzmu učešće moraju voziti motocikle od 450 cm³


Automobili: bolja ravnoteža između dizelaša i benzinaca

U 2010-oj, A.S.O. je odlučio da poveća dovod vazduha kod benzinskih motora na prečnik od 34 mm. Željeni cilj je bio jasan: da se postigne najbolja moguća ravnoteža između dva tipa motora koja se trenutno koriste na trkama po svakakvom terenu, benzinaca i dizelaša. Za Dakar 2011, svi vozači iz svih timova (profesionalci ili amateri) će biti u mogućnosti da iskoriste ovu prednost.

Osim toga, timovi koji voze automobile na benzin, moći će da montioraju 6-stepeni menjač, za razliku od profesionalnih timova koji voze automobile sa dizel motorima i koji će morati da koriste 5-stepeni menjač.

Navigacija: prioritet za knjigu puta

Već nekoliko godina, timovi Dakar relija su vršili modifikacije kako bi se smanjio uticaj GPS i stavio naglasak na čitanje knjige puta. Sama veština navigacije je suština kros kantri reli discipline. Za 2011, izmene će se odnositi na oznake tačaka na putu (WPM) koje takmičari moraju pronaći. Prošle godine, takmičari su se rukovodili instrumentima kada su dostigli udaljenost od 3 kilometra od oznake tačke na putu. U 2011-oj, udaljenost nakon koje se može uključiti GPS će biti smanjena na 400 metara.


Dražen Ćurić, jedini predstavnik sa Balkana na Rally Dakar 2011 u automobilu, ekskluzivno za Automagazin portal je izjavio:

"Većina novih pravila su sama sebi svrha, tj. onima koji ih donose. Na nova pravila vozači nemaju nikakav uticaj i ona se donose samo da bi nekome omogućila veću zaradu ili monopol. Ograničenje od 450 cm³ za motocikle nema nikakve logike, osim Yamahinog interesa iza koje stoji svemoćna Toyota. Najbogatiji moraju na neki način svojim novcem sebi omogućiti prednost i to je jedini razlog zbog kojeg je ovo pravilo doneseno. Yamaha jedina već godinama razvija motor od 450 cm³, KTM koji je sinonim za rally raid trke se zbog toga povukao iz takmičenja i sad fabrički vozači voze kao privatnici, što je apsolutna glupost. Osim toga, koliko mi je poznato niko na svetu ne proizvodi motore tzv. adventure klase od 450 cm³. Po pravilu, svi ti motori imaju od 700-1200 cm³. Kakav ineres ima npr. BMW da pravi fabrički tim i motor od 450 cm³, ako prodaje motore od 900 ili 1200 cm³."

"Slična je situacija i kod automobila. Napraviti konkurentan automobil za Dakar, zbog suludih pravila postalo je nemoguće, čak i legendarnom Jean Luis Shleseru, koji se takođe povukao iz Dakra. Uz ovakva pravila, naročito za dizele, jedino fabrički timovi mogu dati tolike novce i plaćati te nenormalne troškove. Zbog toga je jedini potpuno fabrički tim na Dakru Volkswagen. U konkurenciji motocikala Yamaha, kod automobila VW, nastupaju kao jedini fabrički timovi, i sad nek me neko uveri da nije u pitanju monopol. Što se tiče promena oko navigacije i kontrolnih tačaka na brzincima, tu nemam ništa da kažem. osim da su vozači s kojima sam razgovarao na tu temu, nezadovoljni ovim promenama. Ja se vodim logikom, kako drugima, tako će biti i nama, iako je smisao trke biti što brži s upravljačem u rukama, a ne što uspešniji u traženju V pointova po pustinji. Mozda nam za sledeću godinu oduzmu GPS i daju pse tragače kao trećeg člana posade, a V pointovi budu komadi slanine do kojih će nas voditi nepogrešiv pseći njuh, ukoliko im se njuške ne zapune prašinom i peskom, dok ćemo jurcati po pustinji. Ako neko visoko pozicioniran u FIA ili ASO, ili neki član njegove familije ima uzgajivačnicu pasa, ni to nije nemoguće, samo što će onda biti homologirani samo ti psi, i koštaće 18400 Eura, domaći kučići ili nedaj Bože psi uličari, biće strogo zabranjeni, jer su besplatni. Još će biti proglašeni psećom herezom i spaljeni na lomači:)"

Automagazin.rs

WRC - Dva miliona Eura za sezonu u DS3 WRC

WRC - Dva miliona Eura za sezonu u DS3 WRC

Prema pisanju francuskog dnevnika Le Figaro, za učešće u B timu Citroën, vozač za sezonu 2011 u automobilu Citroën DS3 WRC, mora platiti 2 milona Eura. Le Figaro je ovu informaciju povezao sa činjenicom da Kimi Raikkonen još uvek nema potpisan ugovor za sledeću sezonu...

WRC - Seb drugi testira DS3 WRC na asfaltu + VIDEO

WRC - Seb drugi testira DS3 WRC na asfaltu + VIDEO

Dok MINI isprobava svoj novi bolid na Sardiniji, Citroën testira u Francuskoj. U regionu Ardeche, novi bolid Citroën DS3 WRC testirao je Sebastien Ogier. Tokom testiranja, ponovo se oglasio i šef ekipe Citroën, Olivier Quesnel...

Reli: Subaru i Mitsubishi pripremaju R4

Reli: Subaru i Mitsubishi pripremaju R4

Oba japanska proizvođača neprestano rade na unapređenoj verziji automobila, pripremljenog po specifikaciji za klasu R4. Podsetimo, rad na modelima Lancer i Impreza R4 počeo je u novembru mesecu, kada je FIA dala "zeleno svetlo" za novu speciffikaciju R4...

WRC - Mini testira na Sardiniji + VIDEO

WRC - Mini testira na Sardiniji + VIDEO

Sezona 2010 u Svetskom reli šampionatu je iza nas, ali timovi već uveliko testiraju automobile proizvedene po specifikaciji za 2011. godinu. Citroën i Ford su testirali u Velikoj Britaniji, a povratnik na staze Svetskog reli šampionata, Mini, aktivno testira na Sardiniji...

WRC 2011 - Testiranja u punom jeku

WRC 2011 - Testiranja u punom jeku

Sezona 2010 u Svetskom reli šampionatu je iza nas, ali timovi već imaju pune ruke posla. Citroën i Ford su testirali u Velikoj Britaniji, a povratnik na staze Svetskog reli šampionata, Mini, aktivno testira na Sardiniji...

Dakar 2011 - Gabor Sagmajster u novim bojama

Dakar 2011 - Gabor Sagmajster u novim bojama

Domaći motociklista Gabor Sagmajster predstavio je motocikl u novim bojama sponzora Euro Petrol. Gabor je već dva puta uspeo da stigne do cilja najzahtevnijeg i najprestižnijeg relija na svetu, Rally Dakar, što je više nego dovoljan razlog da Euro Petrol nastavi saradnju sa ovim vrhunskim vozačem...

Citroën je novi – stari reli šampion sveta

Citroën je novi – stari reli šampion sveta

Sa deset pobeda na trinaest ovogodišnjih WRC takmičenja, Citroën Racing iza sebe ima najbolju sezonu otkada se takmiči u Svetskom reli šampionatu. I ove godine, učinak je maksimalan - Citroën reli tim uspeo je da zabeleži šestu šampionsku titulu u konkurenciji konstruktora, a Sebastien Loeb je u automobilu C4 WRC stigao do svoje sedme titule.

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46