Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Jordan Rally – Rastinje krije zamke
Objavljeno: 31.03.2010.
Nakon upoznavanja sa stazama relija Jordan (recce) piloti su izrazili najveću bojazan od kamenja skrivenih u žbunju pored staza. Naime, obilne kiše koje su prošlog meseca pogodile region, uticale su na bujanje vegetacije koja je u mnogome smanjila preglednost na brzinskim ispitima, pa su beleške suvozača u odnosu na sezonu 2008 pretrpele promene.
”Kada smo se poslednji put takmičili ovde situacija je bila potpuno drugačija.” - izjavio je prvi vozač Forda Mikko Hirvonen - ”Kamenje se više ne vidi od žbunja. Više neće biti tako lako seći krivine i bićemo mnogo sporiji. Radar je znatno izmenjen, to nije dobro, biće ovo veoma zahtevan reli.” Hirvonen se osvrnuo i na stanje podloge - ”Mislim da je 2008-me staza bila dosta čistija. Sada nije tako, drago mi je što nisam prvi na startu. Momci koji voze iza nas opet će imati znatnu prednost.” Sa izjavom svog prvog vozača složio se i šef tima Malcolm Wilson.
Petar Janković – Automagazin portal
Kao i predhodni reli u Jordanu, Rally of Turkey se u kalendar Šampionata Sveta vraća nakon godinu dana pauze. Biće to i prvo takmičenje ove sezone koje će se bodovati za Junior klasu WRC-a. Lista prijava koja je upravo objavljena sadrži imena ukupno 44 posade a većih iznenađenja nema.
O predsojećem nastupu Burcu Cetinkaya, dame iz Turske u Intercontinental Rally Challengeu 2010 Automagazin web portal je već
pisao. Ovoga puta pažnju vam skrećemo na veoma atraktivnu i neobičnu prezentaciju tima priređenu na najvišem oblakoderu Turske i Evrope!
”Taktika jeste deo igre ali postaje suviše bitna. Moramo pronaći rešenje jer ovo nije dobro za sport.” - izjavio je odmah nakon završetka relija Jordan pobednik Sebastien Loeb. U konsultacijama sa ostalim vozačima WRC-a Francuz je možda došao i do rešenja dela problema.
Nakon igara i igrica o kojima smo već pisali, do pobede na reliju Jordan (ne nezaslužene ali ipak ne i čiste) dolazi Sebastien Loeb, 56-te u karijeri. Francuz je na uštrb plasmana imenjaka Ogiera koji je preuzeo ulogu prvog na stazi odvozio još jedan perfektan dan i bez ikakvih problema uknjižio još jedan trijumf.
Sebastien Ogier je na kraju jučerašnjeg dana priznao da je napravio taktičku grešku prestignuvši Latvalu na poslednjem brzinskom ispitu i omogućivši mu tako bolju startnu poziciju za finalni dan relija. Mladi Francuz iskupio se danas ušavši na start etape ranije i uz penalizaciju od 8:50 minuta prvi je vozač na stazi!
”Nikada nisam rekao da je mojoj reli karijeri došao kraj, daleko bilo!!” - izjavio je Francois Duval u intervju-u za belgijsku televiziju nakon objavljivanja tekstova da je nakon odbijanja ponude Protona odlučio da se povuče sa svetskih reli staza i posveti privatnom biznisu o čemu ste mogli čitati
ovde.
Iz naslova možete naslutiti suštinu dešavanja tokom drugog dana relija Jordan. Već na četvrtom kilometru prvog brzinskog ispita raspršili su se snovi o dobrom plasmanu vozača Forda, Mikku Hirvonena, dok je sa druge strane perjanica Citroena „isprašila“ konkurenciju i stigla do liderske pozicije i solidnih 25 sekundi prednosti pred finalni dan Jordan Rally-a.
Desilo se ono što su vozači i najavljivali. Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen kao prvi na stazi imali su puno problema sa “držanjem” bolida na rastresitoj podlozi brzinskih ispita. Nakon prvog dana relija Jordan na vodećoj poziciji nalazi se Jari-Matti Latvala u Ford Focusu WRC. Finac je bio i najbrži pilot dana sa pobedama na tri od šest voženih brzinaca.
Dve dame iz Turske, Burcu Cetinkaya i njen suvozač Cicek Guney, biće prve pripadnice lepšeg pola koje će imati program u Intercontinental Rally Challenge-u. Za volanom Peugeota 207 S2000 pod pokroviteljstvom turskog uvoznika francuskog proizvođača njih dve će nastupiti na sedam relija počev od Rally d'Italia-Sardegna u junu.