Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Jordan Rally – Ogier, kolateralna šteta!
Sebastien Ogier je na kraju jučerašnjeg dana priznao da je napravio taktičku grešku prestignuvši Latvalu na poslednjem brzinskom ispitu i omogućivši mu tako bolju startnu poziciju za finalni dan relija. Mladi Francuz iskupio se danas ušavši na start etape ranije i uz penalizaciju od 8:50 minuta prvi je vozač na stazi!
”Nikada nisam rekao da je mojoj reli karijeri došao kraj, daleko bilo!!” - izjavio je Francois Duval u intervju-u za belgijsku televiziju nakon objavljivanja tekstova da je nakon odbijanja ponude Protona odlučio da se povuče sa svetskih reli staza i posveti privatnom biznisu o čemu ste mogli čitati
ovde.
Iz naslova možete naslutiti suštinu dešavanja tokom drugog dana relija Jordan. Već na četvrtom kilometru prvog brzinskog ispita raspršili su se snovi o dobrom plasmanu vozača Forda, Mikku Hirvonena, dok je sa druge strane perjanica Citroena „isprašila“ konkurenciju i stigla do liderske pozicije i solidnih 25 sekundi prednosti pred finalni dan Jordan Rally-a.
Desilo se ono što su vozači i najavljivali. Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen kao prvi na stazi imali su puno problema sa “držanjem” bolida na rastresitoj podlozi brzinskih ispita. Nakon prvog dana relija Jordan na vodećoj poziciji nalazi se Jari-Matti Latvala u Ford Focusu WRC. Finac je bio i najbrži pilot dana sa pobedama na tri od šest voženih brzinaca.
Dve dame iz Turske, Burcu Cetinkaya i njen suvozač Cicek Guney, biće prve pripadnice lepšeg pola koje će imati program u Intercontinental Rally Challenge-u. Za volanom Peugeota 207 S2000 pod pokroviteljstvom turskog uvoznika francuskog proizvođača njih dve će nastupiti na sedam relija počev od Rally d'Italia-Sardegna u junu.
Reli Jordan je započeo rano jutros po našem vremenu uobičajenim shakedown-om na kome posade vrše poslednje pripreme pred zvaničan start takmičenja. Ako sudimo po postignutim vremenima sutra je pred nama jedan super uzbudljiv reli. Razlika između prvih šest vozača iznosila je samo 0.5 sekundi!
Uspeh modela Škoda Fabia S2000, počev od IRC-a preko SWRC-a pa do lokalnih šampionata i odluka FIA-e da od 2011-te godine nove WRC automobile čiju osnovu čini S2000 koncept pogoni 1.6 turbo motor, pokrenula je čelnike Škoda Motorsporta da počnu razmišljati o povratku u Šampionat Sveta u reliju.
Jazon Autosport Club iz Slovenije ove sezone razvija program posvećen mladim takmičarima. U svojoj prvoj kompletnoj sezoni slovenačkog šampionata za klub će nastupiti posada Prosenc-Cevc za volanom Škode Felicije klase A5. U cilju što bolje promocije kluba ekipa će ceo razvojni put posade pratiti zanimljivim video zapisima.
Nakon upoznavanja sa stazama relija Jordan (recce) piloti su izrazili najveću bojazan od kamenja skrivenih u žbunju pored staza. Naime, obilne kiše koje su prošlog meseca pogodile region, uticale su na bujanje vegetacije koja je u mnogome smanjila preglednost na brzinskim ispitima, pa su beleške suvozača u odnosu na sezonu 2008 pretrpele promene.
Nakon Skandinavije i Centralne Amerike Šampionat Sveta u reliju seli se na novi kontinent tačnije na Bliski Istok u pustinje Jordana i obale Crvenog mora. U Meksiku izazov su bile vožnje na nadmorskoj visini od 2.800 metara da bi tokom predstojećeg vikenda posade svoje bolide vozile na najnižoj tački na Zemlji, 400 metara ispod nivoa mora.