Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – 30 godina Audi Quattro modela
Objavljeno: 24.03.2010.
Za samo nekoliko modela automobila se može reći da su svojom pojavom promenili tok sportskog automobilizma. Jedan od njih je definitivno Audi Quattro Coupe, automobil koji se prvi put pojavio u martu 1980-te i svojim pogonom na sve točkove zauvek izmenio reli sport.
Četiri godine kasnije „rodio“ se i model sport-quattro koji je izrađen u 224 primerka, dovoljno za tadašnju homologaciju grupe B čime je stvoren jedan od najlegendarnijih reli automobila svih vremena. Hannu Mikkola i Stig Blomqvist 1983-će i 1984-te godine osvajaju titulu Šampiona Sveta, dok se Audi konstruktorkom titulom okitio 1982-ge i 1984-te godine. Od tada, savremeni reli automobil je nezamisliv bez pogona na sve točkove čiji je pionir upravo Audi. Nakon ukidanja grupe B nemački proizvođač je istoriju pisao na brdskoj trci Pikes Peak gde je bio nepobeđen u periodu 1985-87 a za upravljačem ovog bolida sedeli su Michèle Mouton, Bobby Unser i Walter Röhrl. Od tada Audije uglavnom srećemo na kružnim trkama. 1989-te prvak IMSA-GTO serije je Audi 90 Quattro da bi 90-tih započela era Audija A4 ST koga i dan danas viđamo na našim stazama. U svakom slučaju, nakon 30 godina istorija se nastavlja a do današnjeg dana proizvedeno je tri miliona Audija sa Quattro pogonom.
Petar Janković – Automagazin portal
Nakon zimskih pregovora i traženja sponzora Italijan Corrado Fontana i REAG Rally Team izdali su zvanično saopštenje za medije kojim potvrđuju učešće u Šampionatu Evrope u reliju za sezonu 2010. Automobil ostaje isti kao i prošle sezone, Peugeot 207 S2000.
Rallye Aïcha des Gazelles u Maroku po mnogo čemu je specifičan. To je jedino automobilističko takmičenje na Svetu samo za žene a pored toga cilj nije biti što brži već do cilja stići najkraćim putem. Ove godine pobeda odlazi u ruke Isabelle Charles i njenog suvozača Douiane Bennani koje su nastupale u novopredstavljenom SUV-u Dacia Duster.
Recce za treći reli sezone Šampionata Sveta uveliko je u toku a u iščekivanju da započne prava akcija u Jordanu podsetićemo se kako je do pobede na reliju Jordan 2008-me godine došao Mikko Hirvonen i kako je Sebastien Loeb prvo mesto izgubio nakon sudara sa Conradom Rautenbachom, na etapi nakon brzinskog ispita. Uživajte...
Belgijski navijači su u šoku! Jedan od nekada najtalentovanijih mladih reli vozača sveta, Francois Duval, čovek koji je sedeo za volanom vrhunskih fabričkih bolida Citroena, Forda i Škode, prema pisanju belgijskih medija odustaje od reli sporta. Novinari nisu stali na tome već su ga u članku pod nazivom „Duval – kralj propuštenih prilika“ proglasili gubitnikom sa psihičkim problemima!
Glavni inženjer M-Sporta, Christian Loriaux, nije previše zabrinut zbog lošeg izdanja Ford Focusa WRC na reliju Meksiko. Deo “krivice” Loriaux vidi u indisponiranosti svojih a nešto u odličnom performansu pilota iz protivničkog tabora. Posebno je zanimljiv njegov osvrt na Pettera Solberga kao jednog od “zaverenika” Citroena protiv Forda.
Bivši WRC vozač, Nemac Armin Schwartz, čovek iza koga stoji biografija sa više od sto nastupa u Šampionatu Sveta, u izjavi za nemačke medije izneo je teoriju da bum koji je izazvao bivši Šampion Formule 1 Kimi Raikkonen prelaskom u WRC u stvari ne čini ništa dobro razvoju sporta, naprotiv! Ljubomora ili činjenice, odlučite sami.
Na listi prijava za treći reli Šampionata Sveta koji se vozi u terminu 01-03. april nalaze se samo 34 posade. Ipak odavno se nije ni jedan reli očekivao sa toliko neizvesnosti, pre svega zbog Pettera Solberga. Svi ljubitelji relija sa nestrpljenjem očekuju da vide da li Norvežanin može ponoviti performans iz Meksika i pomrsiti račune top timovima, prvenstveno Fordu.
Mnogi ga ismejavaju, nazivaju ga šarlatanom i klovnom, tvrde da od njega nikada neće biti reli zvezda a nikako da shvate da on već jeste superstar. Bez obzira na rezultate koje će postići ove godine u Šampionatu Sveta, Ken Block, šoumen i „ekstremni sportista“ je tip čoveka koji treba WRC-u i popularizaciji istog, sa posebnim "osvrtom" na severnoamerički kontinent.
Najnoviji predlog WRC komisije, koja i dalje pokušava da smanji troškove timova u Šampionatu Sveta, odnosi se na sam agregat. Prema izjavi predsednika komisije, Morriea Chandlera, razmatra se mogućnost da se timovima naloži da tokom sezone mogu koristiti samo jedan motor.