Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Mexico Rally – U prašini Sebastiena Loeba!
Objavljeno: 07.03.2010.
Tako se može ukratko opisati drugi dan relija Meksiko iz perspektive ostalih učesnika takmičenja. Svetski Šampion u bolidu Citroen C4 WRC u oblaku prašine ostavio je sve konkurente pobedivši na svim brzinskim ispitima osim na poslednjem superspecijalu i sa pozicije broj tri dospeo na dominantno prvo mesto sa gotovo minut prednosti.
Ipak da se vratimo na sam početak drugog dana Mexico Rally-a i najduži brzinski ipit takmičenja Ibarrilla. Epilog je bio sledeći. Dani Sordo odustao nakon vozačke greške koja je rezultovala udarcem u kamen i oštećenju suspenzije. Sordo je na žalost još jednom upropastio odličan utisak koji je ostavio tokom prvog dana a ono što za njega nije dobro je odličan performans Ogiera i javno razočarenje koje je izneo šef Citroen tima Olivier Quesnel. Sa druge strane Ford je imao mnogo više problema. Na istom brzinskom ispitu zbog izletanja sa staze odustali su Wilson junior i Ken Block a ono što je mnogo gore, fabrički vozači nikako nisu mogli da pariraju Sebastienu Loebu iako su danas imali mnogo bolje startne pozicije. Problem je delimično rešen podešavanjem automobila i to bukvalno prepisivanjem setup-a sa automobila Heninga Solberga (inače specifikacija 2008). Malcolm Wilson je bio toliko besan na prvom servisu da je izjavio da i pored toga što je Ford Focus očito sporiji od Citroena dosta toga ima i do vozača, uperivši tako prst direktno u Hirvonena i Latvalu na šta su oni odgovorili nešto boljim vožnjama u drugom krugu brzinaca.
Sa druge strane publika je imala priliku da vidi i fantastičnu borbu između dojučerašnjeg lidera Pettera Solberga i nove nade Citroena Sebastina Ogiera. Na kraju dana Solberg ima prednost od 2 sekunde ali ponovo lošiju startnu poziciju za današnju završnicu. U klasi SWRC za sada vodi Martin Prokop sa samo 4.8 sekundi prednosti ispred Xaviera Ponsa (oba u automobilima Ford Fiesta S2000) dok je u kategoriji Production ubedljivo prvi Armindo Araujo. Reli Meksiko završava se danas.
Generalni plasman nakon 2. dana:
1. Loeb / Elena Citroën C4 3h08’49’’6
2. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +55’’5
3. P. Solberg / Mills Citroën C4 +58’’2
4. Latvala / Anttila Ford Focus +1’43’’9
5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1’59’’9
6. H. Solberg / Minor Ford Focus +2’25’’2
7. Villagra / Perez Companc Ford Focus +9’11’’8
8. Prokop / Tomanek Ford Fiesta +16’28’’0
9. Pons / Haro Ford Fiesta +16’32’’8
10. Araujo / Miguel +18’04’’7
Petar Janković – Automagazin portal
foto: rallymania
Na Sajmu automobila u Ženevi Mini je predstavio svoj prvi crossover, Countryman. Ono što je mnogo važnije za ljubitelje reli sporta je činjenica da su sve izvesnija dva povratka u Šampionat Sveta u reliju u sezoni 2011, brenda Mini čiji će novi model poslužiti kao osnova i čuvenog Prodrive-a kao kuće zadužene za razvoj.
Sedam dana nas deli od trećeg relija sezone 2010 Intercontinental Rally Challengea. Rally Argentina, do juče deo prestižnog WRC-a, ove godine će po prvi put ugostiti elitu IRC-a a na listi prijava se nalazi 69 posada, najveći broj u dosadašnjem toku sezone.
Nismo baš sigurni da vesti koje upravo stižu iz Hrvatske možemo nazvati čudom ali Delta Rally će se po svoj prilici ipak održati. Iz saopštenja koje je izdao vrh hrvatskog automobilizma (HAKS) nije moguće dosta toga saznati osim da će reli startovati i da će sam HAKS preuzeti organizaciju uz pomoć sponzora i klubova.
Nakon danas održane konferencije za štampu u Zagrebu jasno je da Delta Rally-a ove godine neće biti! Jedno od najpopularnijih takmičenja u regionu, reli sa tradicijom dugom gotovo 40 godina koje je već nekoliko sezona u nazad deo Šampionata Evrope otkazan je zbog finansijskih problema. A zbog čega drugog?!?
Na drugom takmičenju WRC sezone 2010, Citroën je deklasirao konkurente. Pobedu je osvojio aktuelni reli šampion sveta, Sebastien Loeb, a zvezda Forda, Mikko Hirvonen, proslavio je svoj 100. start u Svetskom reli šampionatu. Najzanimljivije fotografije su pred nama...
Dve trke Šampionata Sveta u reliju su iza nas a nakon Švedske i pobede Hirvonena u Fordu, već u Meksiku Sebastien Loeb je uzvratio trijumfom. Konkurent mu je dodatno pomogao više nego bledim izdanjem i osvajanjem tek četvrtog mesta. Interesantan reli u Meksiku dodatno je zakuvao više nego uzbudljiv dvoboj Solberg – Ogier za poziciju broj dva.
Aktuelni Šampion serije IRC stigao je do prve pobede u sezoni 2010 na upravo završenom Rally International de Curitiba u Brazilu. Britanac koji nastupa u automobilu Peugeot 207 S2000 uspeo da iskoristi iskustvo stečeno prošle sezone i nadigra protivnike u bolidima Škoda Fabija S2000.
Iskoristivši svoje startne pozicije prvog takmičarskog dana u Meksiku prve dve pozicije generalnog plasmana zauzeli su Citroenov privatnik Petter Solberg i vozač Citroen Junior Teama, Sebastien Ogier. Dominaciju francuskog proizvođača zaokružili su Loeb i Sordo na pozicijama tri i četiri...
Od sedam održanih brzinskih ispita drugog takmičenja IRC serije, "Rally de Curitiba", šest brzinskih ispita osvojio je Kris Meeke (Peugeot 207 S2000), a samo jedan "brzinac" prepustio je Juhi Hanninenu (Škoda Fabia S2000). Nakon prvog dana relija, u vođstvu je Mekke, ispred Guy Wilksa (Škoda Fabia S2000) u najbržeg pilota fabričkog tima Škoda, Jana Kopeckog...