Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Rally Argentina – Hanninen vodi
Objavljeno: 21.03.2010.
Na šest od sedam juče voženih brzinskih ispita relija Argentina najbolje vreme je postigao fabrički vozač Škode Juha Hanninen. Finac će danas startovati sa nešto više od pola minuta prednosti ispred još jedne Fabije S2000 za čijim je upravljačem sedeo Guy Wilks. Treće mesto za sada drži aktuelni Šampion IRC-a, Kris Meeke u Peugeotu 207 S2000.
Hanninen je izjavio da nije vozio „na ivici“ i da se moglo još brže u šta njegovi konkurenti teško mogu da poveruju. Koliko će mu prva startna pozicija na početku drugog dana odmoći i da li je ostvarena prednost dovoljna da ga dovede do prve pobede sezone ostaje da vidimo. Kris Meeke je drugo mesto držao sve do BI4 kada je malo zbog pogrešnog izbora pneumatika, malo zbog problema sa elektronikom menjača njegovog Peugeota morao da popusti pred napadima vozača Škode GB, Guya Wilksa. U svakom slučaju borba za sve tri pozicije pobedničkog postolja je daleko od završene.

Još uvek neiskusan na makadamskim stazama, Čeh Jan Kopecky može biti zadovoljan četvrtim mestom što se ne može reći za najbolje plasiranog domaćina, Federica Villagru od koga se očekivalo mnogo više od pozicije broj pet koju za sada zauzima. Argentinac je izjavio da je glavni problem nedostatak snage motora njegove Ford Fiesta S2000 na peskom pokrivenim brzinskim ispitima. Najbolje plasirani vozač u klasičnom automobilu grupe N je Gabriel Pozzo na mestu broj šest i pored oštećenja vešanja njegove Subaru Impreze. Reli u Argentini biće završen danas, kasno u noć po našem vremenu, a posade prema najavama meteorologa očekuje jaka kiša i gusta magla, bar na prvim brzinskim ispitima dana koji mogu odlučiti i konačni raspored.

Plasman nakon drugog dana:
1 Juho Hanninen/Mikko Markkula Skoda Fabia S2000 1h16m55.0s
2 Guy Wilks/Phil Pugh Skoda Fabia S2000 +32.2s
3 Kris Meeke/Paul Nagle Peugeot 207 S2000 +51.0s
4 Jan Kopecky/Petr Stary Skoda Fabia S2000 +1m26.2s
5 Federico Villagra/Jorge Perez Companc Ford Fiesta S2000 +2m57.7s
6 Gabriel Pozzo/Daniel Stillo Subaru Impreza STI +3m11.1s
7 Nicolas Madero/Guillermo Piazzano Mitsubishi Lancer Evo X +3m34.6s
8 Bruno Magalhaes/Carlos Magalhaes Peugeot 207 S2000 +3m45.9s
9 Claudio Menzi/Diego Cagnotti Subaru Impreza STI +3m56.8s
10 Diego Dominguez/Edgardo Galindo Mitsubishi Lancer Evo X +4m03.4s
Petar Janković – Automagazin portal
Bivši WRC vozač, Nemac Armin Schwartz, čovek iza koga stoji biografija sa više od sto nastupa u Šampionatu Sveta, u izjavi za nemačke medije izneo je teoriju da bum koji je izazvao bivši Šampion Formule 1 Kimi Raikkonen prelaskom u WRC u stvari ne čini ništa dobro razvoju sporta, naprotiv! Ljubomora ili činjenice, odlučite sami.
Na listi prijava za treći reli Šampionata Sveta koji se vozi u terminu 01-03. april nalaze se samo 34 posade. Ipak odavno se nije ni jedan reli očekivao sa toliko neizvesnosti, pre svega zbog Pettera Solberga. Svi ljubitelji relija sa nestrpljenjem očekuju da vide da li Norvežanin može ponoviti performans iz Meksika i pomrsiti račune top timovima, prvenstveno Fordu.
Mnogi ga ismejavaju, nazivaju ga šarlatanom i klovnom, tvrde da od njega nikada neće biti reli zvezda a nikako da shvate da on već jeste superstar. Bez obzira na rezultate koje će postići ove godine u Šampionatu Sveta, Ken Block, šoumen i „ekstremni sportista“ je tip čoveka koji treba WRC-u i popularizaciji istog, sa posebnim "osvrtom" na severnoamerički kontinent.
Najnoviji predlog WRC komisije, koja i dalje pokušava da smanji troškove timova u Šampionatu Sveta, odnosi se na sam agregat. Prema izjavi predsednika komisije, Morriea Chandlera, razmatra se mogućnost da se timovima naloži da tokom sezone mogu koristiti samo jedan motor.
Za samo nekoliko modela automobila se može reći da su svojom pojavom promenili tok sportskog automobilizma. Jedan od njih je definitivno Audi Quattro Coupe, automobil koji se prvi put pojavio u martu 1980-te i svojim pogonom na sve točkove zauvek izmenio reli sport.
Predsednik FIA, Jean Todt, uz „izgovor“ da je u uslovima teške ekonomske krize i velikih problema u kojima se sport nalazi nemoguće da se opstanu dva jaka šampionata, ozbiljno radi na projektu spajanja WRC-a i IRC-a. Za sada je sve u domenu njegovih želja i planova a mi se iskreno nadamo da će tako i ostati.
Nakon dva izdanja u Južnoj Americi, organizator Dakar Rally-a je upravo objavio da će se čuveno takmičenje i po treći put održati na istim terenima. Argentina i Čile ponovo su domaćini uz podršku najviših vladajućih struktura obe zemlje koji su istakli da Dakar Rally ima neprocenjiv značaj za prezentaciju domaćina jer su predhodni reli pratili ljubitelji u 190 zemalja sveta.
Hanninen, Wilks, Kopecky ili Škoda, Škoda, Škoda. Tako izgleda podijum tek završenog relija Intercontinental Rally Challengea u Argentini. Juha Hanninen upisao se tako na listu velikih imena koja su pokorila ovo takmičenje sa dugom tradicijom a prva pobeda ove sezone omogućila je da se učvrsti na liderskoj poziciji IRC-a nakon tri održana relija.
Kako je FIA prošle nedelje definitvno odlučila da od sezone 2011 WRC automobile pokreće turbo motor zapremine 1600ccm timovi mogu punom parom da prionu na posao. Citroen priprema potpuno novi model DS3 dok će Ford novim pravilima prilagoditi aktuelni model Fiesta S2000.