IRC Monte Carlo - Jereb: Bez spajkova bi bilo nemoguće
Snega i leda ove godine ima mnogo više nego prošle." - iz francuskog Valencea javlja slovenački reli as. Andrej Jereb i Miran Kacin već imaju zebeleške sa većine brzinskih ispita ovogodišnjeg izdanja "Rally Monte Carlo". Na ledu i snegu moguće je voziti samo sa posebnim pneumaticima sa spajkovima ("ekserima"), koje će koristiti i slovenačka posada...
"Rally Monte Carlo" je tradicionalni sportski događaj, koji zbog svoje nepredvidivosti nosi naziv veliki sportski rulet. Pravilan izbor guma na stazama južne Francuske, jeste siguran put uspeha, na kome su već svi grešili. Nemoguće je predvideti uslove na stazi, jer se oni menjaju iz kilometra u kilometar. Takmičar mora praviti kompromise, jer idealna guma za monaški reli ne postoji. Posebnost ovog relija su gume sa spajkovima, odnosno "ekserima". Oni se ručno instaliraju u jedan od raspoloživih profila guma. Maksimalni dozvoljeni prečnik spajka iznosi 6,5 milimetara, a težina 2 grama. "Ekser" u gumu ulazi maksimalno 2 milimetra, a zanimljivo je da je svaki decimetar pneumatika, može instalirati 12 spajkova. Jedini izuzetak je centralni pojas gume, širine 47 mm, gde spajkovi nisu dozvoljeni.
Andrej Jereb i suvozač Miran Kacin već su se upoznali sa najvećim delom ovogodišneg Montea, koji počinje u utorak uveče, prologom u francuskom Valanceu. "Prolazak stazom je veoma naporan, jer smo prva dva dana prešlo više od dve hiljade kilometara. Bila je potrebna posebna pažnja, jer vidljivost je smanjena, a na putu je puno leda. Prvi utisak je da je leda i snega puno više nego prošle godine, tako da će ovo biti klasičan monaški reli. Pravi specijalitet će biti najduži, 45-kilometarski brzinski ispit, na kojem imate osećaj kao da nikada nećete stići do cilja." - izjavio je Andrej Jereb. Program brzinskih ispita na "Rally Monte Carlo": Utorak, 19. januar 2010 17.00 - Valence, početak prologa; 18.38 - Prolog Lente - Col de Gaudissart (8,83 km); Rezultati prologa neće ulaziti u zbirno vreme relija, ali će odrediti startni poredak za 1. etapu relija Sreda, 20. januar 2010 09.23 - Valence, start 1. etape; 11.51 - SS 1 Burzet (27,27 km); 12.59 - SS 2 St. Pierreville (45,17 km); 15.02 - SS 3 Burzet (27,27 km); 16.10 - SS 4 St. Pierreville (45,17 km); 19.10 - Servis (45 min.), Valence Četvrtak, 21. januar 2010 08.30 - Valence, start. 2. etape; 10.13 - SS 5 Labatie D'Andaure (25,30 km); 10.55 - SS 6 St. Bonnet le Froid (25,67 km); 12.20 - SS 7 Lamastre (21,92 km); 13.45 - Servis (20 min.), Valence; 15.28 - SS 8 Labatie D'Andaure (25,30 km); 16.10 - SS 9 St. Bonnet le Froid (25,67 km); 18.05 - SS 10 Lamastre (21,92 km); 19.15 - Servis (45 min.), Valence Petak, 22. januar 2010 06.30 - Valence, start. 3. etape; 09.23 - SS 11 Montauban Sur L'Ouveze (30,42 km); 17.27 - Servis (23 min.), Monako; 19.15 - SS 12 Peira Cava (18,42 km); 19.48 - SS 13 Lantosque (19,13 km); 21.35 - Servis (20 min.), Monako; 23.20 - SS 14 Peira Cava (18,42 km); 23.53 SS15 - Lantosque (19,13 km) Subota, 23. januar 2010 01.05 - Servis (10 min.), Monako; 01.15 - Cilj relija, Monako www.a-jereb.si