AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC Finska - Matti Rantanen ponovo na Rally Finland

WRC Finska - Matti Rantanen ponovo na Rally Finland

Predstojeći Reli Finska biće prvo ovogodišnje takmičenje na kojem će Munchi’s Ford World Rally Team nastupiti sa dva bolida Ford Focus WRC. Pored stalnog pilota argentinske ekipe, Federico Villagre, za volan će ponovo sesti mladi i talentovani Matti Rantanen. Ko je Matti Rantanen?

WRC Finska - Matti Rantanen ponovo na Rally Finland

Dvadesetosmogodišnji Finac ne krije ambicije pred domaćim takmičenjem: "Želim da završim na poziciji boljoj od prošlogodišnjeg sedmog mesta, a razlika u odnosu na Mikku Hirvonena i Sebastiena Loeba ne bi trebalo da bude veća od pola sekunde po kilometru. Želim svoju brzinu da pokažem kako na cilju, tako i na pojedinačnim brzinskim ispitima. M-Sportu moram posebno da se zahvalim. Od prošle godine nisam nastupao u Ford Focusu WRC, ali pred reli ću imati preko 100 test kilometara." - izjavio je talentovani Finac. Podsetimo, Rantanen je svoju premijeru u WRC bolidu u šampionatu sveta imao prošle godine, u Finskoj. Završio je na sedmoj poziciji, a od tog vremena u bolidu sa plavim ovalom na masci hladnjaka nije nastupao.

Ko je Matti Rantanen? Kada neko sa svojih 27 godina svojim vozačkim kvalitetom, a ne zahvaljujući odustajanju konkurenata, u svom prvom nastupu u WRC bolidu, stigne do sedmog mesta i osvoji dva WRC boda na prestižnom reliju Finska, možemo slobodno reći da je na dobrom putu ka sticanju statusa nove svetske reli zvezde. Njegovo ime je Matti Rantanen. Matti Rantanen rođen je 13. februara 1981. godine u mestu Lammi, oko sedamdesetpet kilometara udaljenom od Helsinkija. Tak pošto je prohodao, pokazao je veliko interesovanje za vožnju, a kasnije je postao veliki fan reli sporta, i zajedno sa svojim bratom Mikom jurio je za najvećim finskim zvezdama, koji su do tada upravljali neukrotivim "spravama" grupe B po brzinskim ispitima "Relija hiljadu jezera". Omiljeni piloti, o kojima je želeo da sazna što više, bili su mu Markku Alen, Timo Salonen, Henri Toivonen, Ari Vatanen i Juha Kankkunen, a maleni Matti imao je snažnu želju da bude u blizini nekih od njih, bar onih koji su se tada takmičili. Važna karika u Mattijevoj karijeri jeste njegov brat, Mikka Rantanen, koji je bio aktivan reli vozač. On ga je upoznao sa svetom automobilskih takmičenja, a Matti je sve upijao kao suuđer, u stopu prateći svog starijeg brata. Mikka je krajem devedesetih godina vozio na lokalnim relijima u Finskoj, a na svoj konto ubeležio je i tri starta u šampionatu sveta, među kojima je jedan nastup na domaćem Rally Finland. 2002. godine Mika završava svoju takmičarsku karijeru i sve snage usmerava prema svom bratu koji pokazuje znake brzine. Mika postaje njegov mentor i menadžer. Matti Rantanen karijeru je započeo u Opel Kadettu grupe F (1.8L), 2003. godine, i već u svom premijernom nastupu na Rally Karkilla osvaja perfektno treće mesto u kategoriji B-junior. Već posle drugog i trećeg nastupa, gde među juniorima odnosi pobede, sa svojim bratom počinje da "kuje" planove za budućnost. Već sledeće godine Matti preseda u izuzetno brzu Hondu Civic Type-R i u juniorskom finskom šampionatu A-Junior (Finnish Junior Rally Championship) osvaja šesto mesto u konačnom bodovnom plasmanu. U sezoni 2005 Matti i dalje nastupa u konkurenciji juniora u Finskoj i tada se prvi put u svom životu pojavljuje na startu trke za šampionat sveta, gde sa svojim iskusnim suvozačem, Janom Lonegrenom u Hondi Type-R osvaja 32. mesto u generalnom plasmanu relija. Godina 2006 za Mattija bila je izuzetno uspešna. Matti Rantanen osvaja titulu šampiona Finske u klasi N3, opet u vozilu Honda Civic Type R, a na WRC "rundi" u Finskoj osvaja 21!!! mesto u "generali" i fenomenalno treće mesto u konkurenciji JWRC (Junior World Rally Championship) iza extremno brzih momaka, fabričkih pilota, Wilksa i Anderssona, a ispred imena kao što su Martin Prokop, Patrick Sandell, Pavel Valousek, Conrad Rautenbach... Posle tako velikih uspeha i pokazanog zavidnog potencijala, 2007. godine Matti logično prelazi u klasu N4, u Mitsubishi Lancer EVO VIII. Posle prve godine prilagođavanja na turbo motor i 4x4 pogon, Matti je ove godine prešao u novu evoluciju i imao je velike planove. Ipak, ove godine ne može biti zadovoljan svojim stanjem na tabeli u šampionatu Finske u klasi produkcijskih automobila. Matti se posle pet (od ukupno sedam) trka nalazi nalazi na petoj poziciji, sa velikim bodovnim zaostatkom iza vodećeg Juhe Sala.

WRC Finska - Matti Rantanen ponovo na Rally Finland

Ali, posle prošlogodišnjeg performansa na "Rally Finland", Matti može biti sasvim zadovoljan i njegov loš plasman u domaćem prvenstvu pada u drugi plan. Matti na prestižnoim reliju beleži svoj najveći uspeh u karijeri. U svom prvom nasupu u WRC bolidu, u automobilu Ford Focus WRC 06 Matti reli završava na sedmom mestu, i beleži svoje prve bodove u "visokom društvu" ostavivši iza sebe velika imena svetskog reli sporta. Na nekim brzinskim ispitima Matti je pokazao neverovatan potencijal, državši korak sa najboljim pilotima sveta. Na legendarnom brzinskom ispitu "Lankamaa" bio je 11 sekundi sporiji od Loeba (kašnjenje 0,5 s po kilometru), a na cilju brzinskog ispita "Ruuhinmaki" beleži tri sekunde kašnjenja za Mikkom Hirvonenom. Da nije bilo nekoliko početničkih grešaka i gašenja motora na startu nekoliko brzinaca, čiji uzrok leži u nepoznavanju tehnike bolida, Matti bi imao ukupno vreme i do minut bolje. Kanačan plamsan, WRC Finska 2008: 1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 2hr 54min 05.5sec 2. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 2hr 54min 14.5sec 3. C Atkinson/S Prévot AUS Subaru Impreza 2hr 57min 22.5sec 4. D Sordo/M Marti ESP Citroen C4 2hr 57min 36.4sec 5. H Solberg/C Menkerud NOR Ford Focus RS 2hr 58min 03.2sec 6. P Solberg/P Mills NOR Subaru Impreza 2hr 58min 09.6sec 7. M Rantanen/J Lönegren FIN Ford Focus RS 3hr 00min 16.6sec 8. T Gardemeister/T Tuominen FIN Suzuki SX4 3hr 02min 24.2sec 9. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 3hr 02min 42.8sec 10 C Rautenbach/D Senior ZIM Citroen C4 3hr 04min 36.4sec Matti Rantanen u potpunosti je zaslužio prestižno priznanje "Abu Dhabi Spirit of the Rally“, na Reli Finaska 2008, a vreme će pokazati da li je pred nama nova reli zvezda. Goran Sarić - Automagazin

IRC - Rally Russia - galerija fotografija

IRC - Rally Russia - galerija fotografija

Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene na šestoj trci Intecontinental Rally Challenge-a. Na Rally Russia videli smo sjajan spektakl, u kojem je apsolutnu dominaciju ostvario fabrički tim Škode. Fotografije možete pogledati klikom na LINK...
WRC - Loeb naljutio Bourdaisa

WRC - Loeb naljutio Bourdaisa

Pomalo ofanzivne reči petostrukog reli šampiona, Sebastiena Loeba, veoma su uznemirile njegovog zemljaka, Sebastiena Bourdaisa, pilota Formula 1 tima Scuderia Toro Rosso. Takmičar Citroena jasno je istakao interes za učešće u F1 timu, što bi u praksi značilo kraj F1 karijere za Bourdaisa...
IRC, Rally Russia – Prva pobeda Škode Fabije S2000!

IRC, Rally Russia – Prva pobeda Škode Fabije S2000!

Brze, peskovite staze relija Rusija i ove sezone su najbolje „legle“ finskom asu Juhi Hanninenu. Za razliku od prošle godine, kada je trijumfa stigao u Peugeotu 207 S2000, Hanninen je ove sezone pobedu, i to prvu od premijere novog automobila, doneo češkom timu Škoda. Da njihov uspeh bude još veći do druge pozicije je stigao i njihov drugi vozač, Jan Kopecky.
Rally, Slovenija – Ford Fiesta R2 stigla u Sloveniju

Rally, Slovenija – Ford Fiesta R2 stigla u Sloveniju

Ford Fiesta klase R2 homologaciju je dobila u julu 2009-te godine a u istom mesecu automobil koji je zamišljen kao okosnica domaćih šampionata već ima premijeru u Sloveniji. Slovenci, provereni majstori volana i ljubitelji relija, prvi susret sa novim čedom M-Sporta imaće 13. jula u Logatcu.
Ari Vatanen kandidat za predsednika FIA?

Ari Vatanen kandidat za predsednika FIA?

Legenda svetskog reli sporta i Šampion Sveta iz 1981-ve godine, Finac Ari Vatanen, ozbiljno razmišlja da se kandiduje za predsedničku funkciju u “kući” svetskog automobilizma FIA-i. Aktuelni predsednik, Max Mosley, nakon serije skandala i sukoba, pre svega sa timovima Formule 1, odustao je od dalje karijere ali i sam ima svog favorita.
Rally Maribor - Prvi bodovi za posadu Požeg - Jeremić

Rally Maribor - Prvi bodovi za posadu Požeg - Jeremić

Proteklog vikenda, od 3. do 4. jula, održan je Rally Maribor koji se bodovao za šampionat srednje Evrope, Austrije i Slovenije. Srbija je imala svog predstavnika, internacionalnog reli suvozača, Aleksandra Jeremića, koji je nastupao po peti put ove godine sa slovenačkim vozačem Boris Požegom...
WRC – Petter Solberg: Citroen je najbolje rešenje!

WRC – Petter Solberg: Citroen je najbolje rešenje!

Najzad su okončane i špekulacije sa kojim će bolidom Petter Solberg nastupiti na čuvenom reliju 1000 Jezera u Finskoj. Odgovor je stigao od samog Norvežanina koji je nakon uporednih testova sa „tjuniranom“ verzijom Peugeota 307 WRC odlučio da je najbolje rešenje za nastavak Šampionata Sveta ipak Citroen Xsara WRC.
Hrvatska, rally - Rally posada Mateša-Konjević napokon do pobede

Hrvatska, rally - Rally posada Mateša-Konjević napokon do pobede

Posada Mateša-Konjević, članovi AMD Matulji i LLumar rally teama, nakon uspešnog nastupa na Delta Rally-u i osvojenog trećeg mjesta u Europi u klasi N2+N3, u potpunosti se navikla na mogućnosti izmenjenog automobila i od samog početka Opatijskog rally-a krenula snažno terajući suparnike na razmišljanje u čemu to greše kad ne mogu pratiti njihov ritam i brzinu.
Hrvatska, rally - Šebalj, pobeda u Opatiji!

Hrvatska, rally - Šebalj, pobeda u Opatiji!

Opatijski reli bio je za posade sve, samo ne jednostavan. Iako je otkazivanjem nekih brzinaca trasa spala samo na BI Poljane, Učku i Permane, promenjivo vreme je napravilo ovaj rally vrlo teškim. U konačnom poredku, Šebalj i Klinc su potvrdili svoju dominaciju, ali posao nije bio nimalo lak.
Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.T. Neuville192
2.O. Tanak158
3.S. Ogier154
4.E. Evans140
5.A. Fourmaux130
6.K. Rovanpera86
7.T. Katsuta80
8.D. Sordo44