Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Mcrae upravljao helikopterom bez važeće lience
Objavljeno: 13.02.2009.
Ured za istraživanje nezgoda letelica, AAIB (Air Accident Investigation Branch) nedavno je objavio izveštaj o padu helikoptera Eurocopter AS350B2 Squirrel, kojim je pilotirao i život izgubio nesrećni ex reli šampion sveta Colin McRae...
AAIB je istakao da u trenutnku pilotiranja Colin McRae nije imao aktivnu licencu za letenje. Licenca je istekla u februaru 2005. godine, a specijalna dozvola za pilotiranje tipom helikoptera kojim je McRae upravljao ukinuta je u martu 2007. godine. Podsetimo, prilikom pada helikoptera, u škotskom Lanarku, život su izgubili Colin McRae, njegov petogodišnji sin Johny, kao i dvojica bliskih rođaka: šestogodišnji Ben Porcelli i 37-godišnji Graeme Duncan. AAIB je razmatrao i razloge pada helikoptera. Prema izveštaju, Colin je helikopterom pilotirao velikom brzinom i veoma nisko, a zakačivši krošnju drveta. Posle dodira sa krožnjom drveta, Colin je izgubio orjentaciju, a rezultat je bio fatalan pad.
Colin McRae je reli šampion sveta iz 1995. godine i svetski reli vicešampion u sezonama 1996, 1997 i 2001. Ukupno je nastipio na 146 WRC takmičenja i od 1993. do 2002. godine osvojio je 25 pobeda. Debitovao je 1987. godine u Švedskoj, a poslednju kompletnu sezonu imao je 2003. godine. Nastupao je i na prestižnim takmičenjimaPariz-Dakar i 24 sata le Mans. Vozio je za timove Subaru, Citroen, Ford i Škoda. 2006. godine imao je jedan WRC start u Turskoj, u bolidu Citroen Xsara WRC. Bio je oženjen sa Alison, sa kojom je imao Hollie i pomenutog Johny-a.
Goran Sarić - Automagazin
Petter Solberg je ispraćen ovacijama sa hipodroma u Oslu gde je večeras održan BI1 relija Norveška! Reli fanovi su na kratkom brzinskom ispitu imali čast da prisustvuju fenomenalnom startu sezone ex-Subaru fabričkog vozača i njegove „nove“ mašine, Citroen Xsare WRC.
Temperature ispod 20 stepeni Celzijusa i obilje snega dočekalo je takmičarske posade na drugom takmičenju sezone 2009 Šampionata Sveta u reliju. Rally Norway danas pre podne je započeo shakedownom dok je za večeras nakon ceremonijalnog starta, u 20h zakazan superspecijal. Upoznajte se sa „planom i programom“ jedinog zimskog relija ove godine....
Reli u Norveškoj nije počeo baš najsrećnije. Vozilo sa dva mehaničara Stobart Ford Racinga koje je pratilo Heninga Solberga na prvom danu reccea direktno se sudarilo sa kamionom. Vozač automobila, 32-godišnji Francuz, helikopterom je prebačen u bolnicu sa teškim povredama. Na sreću, stanje povređenog je za sada stabilno.
...to je moto sa kojim Red Bull Rally Team započinje sezonu 2009 u Production World Rally Championshipu. U plavom bolidu Škoda Fabia S2000 Šveđanin Patrick Sandell zajedno sa suvozačem Emilom Axelssonom uz podršku iskusnog BRR Teama na čelu sa Raimundom Baumschlagerom nema ni malo lak zadatak – odbraniti titulu Šampiona Sveta koju je za RBRT prošle godine osvojio Andreas Aigner.
U godini kada slavi 90 godina postojanja Citroen pokreće novu eru. Eru novog identiteta, novog odnosa prema kupcima sa novom gamom automobila. Svetu je prvo predstavljen novi, dinamičniji logo Citroena a uskoro se oćekuje i novi model. Automobil će zameniti C3 i, nezvanično, ponovo oživeti ime DS. Uz prve rendere Citroena DS3 osvanuli su i oni vezani za S2000 bolid.
Nasmejan i pun energije, Norvežanin Petter Solberg Šampion Sveta iz 2003-će godine, danas je predstavio novi reli tim. Petter Solberg World Rally Team bi prema planovima trebalo da nastupi na svih 11 preostalih relija Šampionata Sveta. Vozilo, već pomenuta Citroen Xsara WRC.
Danas u Tokiju Mitsubishi Motors Corporation (MMC) u etar je pustio kratko obaveštenje o prestanku svih daljih aktivnosti vezanih za učešće na cross-country takmičenja počev od Dakar Rally-a. Da li treba pominjati razlog? Svetska ekonomska kriza, naravno!
Norvežanin Petter Solberg upravo je dobrio posebno odobrenje od FIA-e da može koristiti Citroen Xsaru WRC sa aktivnim diferencijalom na predstojećim relijima Šampionata Sveta. Da Vas podsetimo, aktivni diferencijali su zabranjeni poslednjih godina u top klasi svetskog relija ali je Petter dobio dozvolu sa obrazloženjem da nastupa kao privatni takmičar.
Inženjeri FIA-e u saradnji sa dva najveća tima u šampionatu, Citroenom i Fordom, u Irskoj su predstavili novu evoluciju zaštite vozača i suvozača od bočnih udara. Konkretno radi se o bočnim panelima od absorbujuće pene na vratima i nove “evolucije” prozorskih stakala. Paneli pored upijanja energije udara dodatno ojačavaju sam bolid.