Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally’d Italia – Neuspešan lov Forda, Loeb pobednik!
Objavljeno: 18.05.2008.
I pored strašnog pritiska koji su na Francuza izvršili Fordovi vozači, Sebastien Loeb je ostao neuhvatljiv i došao do svoje jubilarne 40-te pobede. Mikko Hirvonen nije mogao bliže od deset sekundi što mu je dovoljno da sa drugim mestom na Siciliji ostane lider generalnog plasmana Šampionata Sveta u reliju.
Loeb je i danas bio prvi takmičar na stazi ali je i pored tog hendikepa uspeo da pobedi na drugom brzincu dana i tako ostane na prvoj poziciji koje se dokopao još u petak. Latvala mora biti zadovoljan trećim mestom iza Loeba i Hirvonena. Mladi Finac je još jednom pokazao da je neverovatno brz ali greška sa prvog dana je mogla da ga košta mnogo više. Četvrto mesto odlazi u ruke domaćina Gigija Galija ispred petoplasiranog Danija Sordoa koji na žalost nije mogao da pruži ozbiljniji otpor Fordovim vozačima i tako pomogne svom klubskom kolegi. Kako sada stvari stoje za Sorda, i pored neospornog talenta, ukoliko uskoro ne pokaže pobednički potencijal, ostaće samo još jedan specijalista za asfaltne relije.
Šesti na Siciliji je Chris Atkinson iz Subarua, sedmi Henning Solberg a osmi Estonac Urmo Aava. U konkurenciji JWRC, borba za prvo mesto, koja se merila u desetim delovima sekunde, trajala je sve do predposlednjeg SS17 kada 7 kilometara od starta Prokop ostaje bez točka. Pobeda tako odlazi u Poljsku, Michalu Kosciuszkom i Suzuki JWRC Teamu, drugi je Alessandro Bettega sa Renault Cliom R3 a treći Nemac Aaron Burkart za volanom Citroena C2 S1600. Ogier koji vodi u Šampionatu je i pored velikih problema uspeo da reli završi kao solidni peti, dok je vozač Interspeed Racing Teama, Šveđanin Patrick Sandell sedmi sa svojim Renault Cliom S1600.
Generalni plasman Rally d’ Italia, Sardinia:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 57 min 17,2 s
2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 10,6 s
3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 15,3 s
4. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 1 min 42,5 s
5. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 2 min 05,6 s
6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 5 min 08,6 s
7. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 6 min 01 s
8. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 6 min 21,3 s
9. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki SX4) + 7 min 48,7 s
10. P. Solberg/P. Mill (Subaru Impreza) + 9 min 41 s
Petar Janković - Automagazin
Belgijski Rene Georges Rally Sport uz podršku Volswagen Belgian Cluba namerava da sa dva Poloa S2000 nastupom u Intercontinental Rally Challengeu uveri internacionalnu klijentelu u napredak u razvoju svog bolida. Prema najavama iz Belgije IRC kampanja kreće od domaćeg Ypres Rally-a.
Vozač Suzukija Michal Kosciuszko zauvek će pamtiti ovogodišnje izdanje relija Sardinija. Nakon teške borbe sa Čehom Martinom Prokopom, Poljak je došao do svoje prve pobede u Šampionatu Sveta. U momentima duo je razdvajalo samo pola sekunde ali je Prokop na kraju odustao zbog tehničkih problema.
Prema najnovijim informacijama koje smo dobili iz Italije jedina srpska posada u Šampionatu Sveta je danas završila takmičenje na reliju Sicilija. Nakon skoka pri velikoj brzini na SS8 Miloš je izleteo sa staze i za posadu Interspeed Racing Teama takmičenje se prekinulo pre vremena iako se još uvek nalaze u plasmanu.
Ako se jučerašnji dan može okarakterisati kao Citroenov, po istoj logici za današnji imamo samo jedan nadimak, Ford Show. Drugi dan relija Sardinija sastojao se iz šest brzinskih ispita i na svih šest poredak prva dva je bio isti, Latvala – Hirvonen, fabrički vozači Ford BP Abu Dhabi WRT-a.
Do jučerašnjeg dana naziv relija u Hrvatskoj koji se boduje za Šampionat Evrope bio je samo Delta Rally. Dugogodišnji sponzor, naftna kompanija INA, dugo se premišljala i na kraju odlučila pozitivno. Delta je ponovo INA Delta Rally.
Citroen Total je reli na Sardiniji započeo više nego ubedljivo a šef tima Olivier Quesnel je oduševljen činjenicom da se dva Citroena C4 WRC nalaze na prva dva mesta generalnog plasmana jednog od najtežih relija Šampionata Sveta.
Prvi dan relija Italija je završen a Sebastien Loeb je još jednom pokazao ko je glavni “dasa” WRC-a. Protutnjavši stazama Sardinije, posebno u prvom krugu od tri brzinska ispita, napravio je prednost od 35 sekundi nad odličnim drugim Danijem Sordom, i što je mnogo bitnije od skoro minuta nad najbržim neCitroenom, što je za sada Petter Solberg.
Motorsport News je ponovo izbacio bombastičnu vest! Abarth ulazi u Šampionat Sveta već 2009-te godine kada bi trebalo da stupe na snagu nova pravila FIA. To bi značilo da će se Italijani kao fabrički tim povući iz Intercontinental Rally Challengea.
Apetiti Italijana su porasli! Galli je pre početka relija koji se vozi na “njegovoj teritoriji” najavljivao ulazak u Top 5 ali nakon najbržeg vremena na danas održanom shakedown-u navijački nastrojeni Italijani očekuju “bar” jednu od prve tri pozicije.