Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Jereb u Peugeotu 207 S2000 !
Objavljeno: 21.10.2007.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!
Jereb je ove sezone u sklopu OMV BIXXOL Raly Teama nastupio na tri relija Šamponata Sveta (Švedska, Grčka i Novi Zeland) a sezonu 2007 zatvara 9.- 10. novembra nastupom na Waldviertelu, takmičenju koje tradicionalno označava kraj ciklusa relija na području srednje Evrope. Jerebu i Kacinu bolid je ponuđen od strane jedne od najboljih tjunerskih kuća iz Italije koja će njihov nastup iskoristiti kao odličan test Peugeota 207 S2000 na makadamskoj podlozi.
OMV Waldviertel reli se svojim većim delom (92%) vozi na makadamu i kao po pravilu svake godine okuplja krem austrijskog, kao i relija šire regije. Među prijavljenim posadama je i čuveni Manfred Stohl. Takmičenje se sastoji od 17 brzinskih ispita dužine 182km dok ukupna dužina relija iznosi 507 kilometara.
Petar Janković - Automagazin
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Kao što se i očekivalo lider nakon prva dva dana poslednjeg relija Šampionata Evrope je Italijan Renato Travaglia. Odluka u poslednji momenat da se Mitsubishi zameni Abarht Grande Puntom S2000 bila je ispravna. Dominantnom vožnjom Travaglia ima prednost od skoro dva minuta ispred Simona i čak preko tri nad trećeplasiranim Volkanom Isikom. Simon je i pored druge pozicije čovek sa najvećim osmehom!
Kratak odmor od asfalnih relija u Evropi Marcus Gronholm, vozač BP Ford Rally Teama, je iskoristio za fizički i psihički oporavak pred tri odlučujuća relija sezone. Nakon Loebove dominacije u Španiji i Francuskoj, Finac namerava da pobedom ostane na čelu Šampionata Sveta.
Sve veće interesovanje za klasu GT “nateralo” je špansku ispostavu Nissan-a da se u sezoni 2008-me odluči za pokretanje Nissan 350Z Challengea. Takmičenje će biti odražano u okviru Šampionata Španije a organizator očekuje učešće najmanje deset posada.
Još jedan od reli šampionata doživljava svoj ovogodišnji vrhunac. Dok je reli u Kini još uvek pod velikim znakom pitanja, osmi reli Intercontinental Rally Challengea, Valais u Švajcarskoj, biće po svoj prilici odlučujući.
Tek predstavljenu Subaru Imprezu grupe N sa oznakom N14 prvi put ćemo gledati već na prvom reliju sezone 2008 u Monte Carlu. Belgijski Bernard Munster Autosport je poručio dve Impreze od kojih će jedna biti spremna za legendarno takmičenje u malenoj kneževini.