Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, Rally d’Antibes – Simon šampion Evrope
Objavljeno: 22.10.2007.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Simon ni danas nije mnogo kalkulisao na brzincima koji su voženi i na Monte Carlo reliju. Uz Corada Fontanu bio je jedini koji je parirao moćnom Travagliji koji bez problema dolazi do druge pobede u ovogogodišnjoj ERC seriji. Na njegovu žalost nakon dve diskvalifikacije to mu nije pomoglo, a omaleni Simon dolazi do titule bez ijednog trijumfa ove godine.
Treće mesto u Francuskoj je zauzeo Turčin Volkan Isik ispred Poljaka Solowowa dok se Bugarin Donhcev morao zadovoljiti šestom pozicijom izgubivši bitku sa Philippe Mermetom. Relijem Antibes završava se ovogodišnji Šampionat Evrope, senka nekadašnjeg, ali ova godina je ipak prošla mnogo zanimljivije i sa mnogo više takmičara nego nekoliko predhodnih. Konačni pasman će se znati tek nakon odluke FIA-e na žalbu Renata Travaglie povodom diskfalifikacije na ELPA reliju.
Konačni plasman relija Antibes:
1. Renato Travaglia/Simone Scattolin (I) Fiat Punto Abarth S2000 3:16.24,3
2. Simon Jean-Joseph/Jack Boyere (F) Citroen C2 S1600 +2.13,0 (1. A6)
3. Volkan Isik/Kaan Özsenler (TR) Fiat Punto Abarth S2000 +3.54,3
4. Michał Solowow/Maciej Baran (PL) Fiat Punto Abarth S2000 +5.12,6
5. Philippe Mermet/Gerard Clerton (F) Fiat Punto Abarth S2000 +6.28,5
6. Krum Donczev/Stojko Valczev (BG) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.55,1
7. Cyril Vosahlo/Davide Bianchi (F/I) Subaru Impreza WRX STI +10.08,7
8. Mathieu Biasion/Gilbert-Francois Dini (F) Renault Clio R3 +12.30,7 (1. A7)
9. Dominique Bruyneel/Jean-Charles Descamps (B/F) Subaru Impreza WRX STI +12.53,0
10. Giovanni Ruggeri/Nicola D'Oglio (I) Renault Clio S1600 +13.13,6 (2. A6)
Generalni plasman Šampionata Evrope (nezvanični):
1. Jean-Joseph 63
2. Isik 57
3. Travaglia 54
4. Solowow 46
5. Iliev 43
6. Fontana 25
Petar Janković - Automagazin
Iz Južne Afrike dugo vremena nisu stizale informacje o napredku Toyotinog projekta novog S2000 bolida, Auris. Corolla S2000 nije “zaživela” u Evropi ali konačno lepe vesti iz Toyota Motorsport SA radionice. Homologacija Aurisa S2000 se bliži.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!
Kao što se i očekivalo lider nakon prva dva dana poslednjeg relija Šampionata Evrope je Italijan Renato Travaglia. Odluka u poslednji momenat da se Mitsubishi zameni Abarht Grande Puntom S2000 bila je ispravna. Dominantnom vožnjom Travaglia ima prednost od skoro dva minuta ispred Simona i čak preko tri nad trećeplasiranim Volkanom Isikom. Simon je i pored druge pozicije čovek sa najvećim osmehom!
Kratak odmor od asfalnih relija u Evropi Marcus Gronholm, vozač BP Ford Rally Teama, je iskoristio za fizički i psihički oporavak pred tri odlučujuća relija sezone. Nakon Loebove dominacije u Španiji i Francuskoj, Finac namerava da pobedom ostane na čelu Šampionata Sveta.
Sve veće interesovanje za klasu GT “nateralo” je špansku ispostavu Nissan-a da se u sezoni 2008-me odluči za pokretanje Nissan 350Z Challengea. Takmičenje će biti odražano u okviru Šampionata Španije a organizator očekuje učešće najmanje deset posada.
Još jedan od reli šampionata doživljava svoj ovogodišnji vrhunac. Dok je reli u Kini još uvek pod velikim znakom pitanja, osmi reli Intercontinental Rally Challengea, Valais u Švajcarskoj, biće po svoj prilici odlučujući.
Tek predstavljenu Subaru Imprezu grupe N sa oznakom N14 prvi put ćemo gledati već na prvom reliju sezone 2008 u Monte Carlu. Belgijski Bernard Munster Autosport je poručio dve Impreze od kojih će jedna biti spremna za legendarno takmičenje u malenoj kneževini.