Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, INA Delta Rally - Plasman u Šampionatu Evrope
Objavljeno: 27.05.2007.
Nakon tek završenog relija u Hrvatskoj nema promene na čelu generalnog plasmana Šampionata Evrope. Dimitar Iliev i posle treće runde zauzima vodeću poziciju, a greške i tehnički problemi glavnih konkurenata učinili su da se Bugarin oseća mnogo komotnije na čelu ERC-a.
![FIA ERC, INA Delta Rally - Plasman u Šampionatu Evrope FIA ERC, INA Delta Rally - Plasman u Šampionatu Evrope](slike/vesti/20070527075408_photo_1.jpg)
Najveći napredak načinio je naravno Juraj Šebalj nakon fenomenalne pobede na domaćem reliju. Brzi Hrvat je zaradio ukupno 13 bodova što ga je nakon premijere u ERC- katapultiralo na četvrto mesto u generalnom plasmanu. Ništa lošije nije prošao ni Poljak Solowow koji je sa pete pozicije dospeo na drugo mesto. Kada već govorimo o Michalu Solowowu treba napomenuti da je sa Delte odneo i trofej "Memorijal Nenada Johana" kao nagradu za najbolje plasiranog na dva prolaza legendarnog brzinskog ispita Budinjak.
Još jednom Vas moram podsetiti na extra bodove koji se dodeljuju na ERC relijima najbolje plasiranim na svakoj etapi. U Hrvatskoj to izgleda ovako, prvi dan Isik (3), Solowow (2), Šebalj (1), i drugi dan Fontana (3), Šebalj (2) Jean-Joseph (1).
![FIA ERC, INA Delta Rally - Plasman u Šampionatu Evrope FIA ERC, INA Delta Rally - Plasman u Šampionatu Evrope](slike/vesti/20070527075408_photo_2.jpg)
Generalni plasman Šampionata Evrope:
1. Dimitar Iliev/Yanaki Yanakiev - 23
2. Michal Solowow/Maciej Baran - 15
3. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger - 14
4. Juraj Šebalj/Toni Klinc - 13
5. Volkan Isik/Guray Karacar - 11
6. Andrea Navarra/Guido D´Amore - 10
= Enrique Garcia Ojeda/Jordi Barrabes Costa - 10
= Simon Jean-Joseph/Jack Boyère - 10
9. Renato Travaglia/Lorenzo Granai - 8
= Corrado Fontana/Renzo Casazza - 8
11. Tomasz Czopik/Glib Zagoriy - 6
12. Krum Donchev/Stoiko Valchev - 2
13. Ercan Kazaz/Cem Bakancocuklari - 1
Petar Janković - Automagazin
Posle incidenta na Sardiniji Sebastien Loeb ulazi u reli koji mu po njegovim rečima nije jedan od omiljenih. Na njegovu žalost, na baš tom ne omijenom Acropolisu mora odraditi dobar posao ili će biti stavljen u položaj da ga pregazi Fordova mašinerija.
Dugogodišnji suvozač Andreja Jereba, 38-dišnji Idričanin Miran Kacin, do sada iza sebe ima šest nastupa na Svetskom Reli Šampionatu. Slovenačka posada je već nekoliko dana u Grčkoj, a pred nama je intervju sa Kacinom iz kojeg Vam prenosimo najzanimljivije detalje.
Drugog dana relija Sardinija vozač Munchi's Ford tima, Luis-Perez Companc doživeo je teže izletanje a kao posledica bila je teža povreda rebara njegovog dosadašnjeg suvozača Jose Volte. Iako se tim nadao bržem oporavku, Volta ipak nije spreman za predstojeće napore u Grčkoj.
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.
Sledećeg vikenda Slovenačku posadu OMV Bixxol Rally Teama Jereb/Kacin očekuje drugi ovogodišnji nastup u Production klasi Šampionata Sveta u reliju. Posle debija na snežnoj podlozi u Švedskoj i osvajanja desetog mesta u klasi, Jereb je spreman za jedan od najtežih relija sezone.
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.
Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev otputovao je za Hrvatsku još u nedelju. Do sada Mitko ima dva nastupa na Delti, 1998-e sa Peugeotom 306 i 2003-e sa Peugeotom 206 S1600. Ovoga puta za volanom Mitsubishija Evo IX, Bugarin juriša na pobedu koja bi ga učvrstila na čelu ERC-a posle neuspeha u Turskoj.
Zulu Rally više nije kandidat za ulazak u kalendar Šampionata Sveta u reliju. Na sreću organizatora relija Poljska i Kipar, Južnoafrikanci su povukli svoju kandidaturu.
Pravila su jasna. Ukoliko tim želi da se boduje u konkurenciji "manufactures" mora nastupiti sa dva vozača na najmanje 10. relija Svetskog Šampionata. OMV Kronos Citroen je nakon finansijskih problema i odustajanja od daljih nastupa Daniela Carlssona suočen sa visokom kaznom od strane FIA. Da li je zbog toga Šveđanin dobio instrukcije da startuje i odustane odmah nakon startne rampe?