Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Gume za 200km/h po ledu!
Objavljeno: 05.02.2007.
BF Goodrich "G-Force Ice" je jedina guma koju će koristiti top timovi ove godine na zimskim relijima u Švedskoj i Norveškoj ( ako zaboravimo Gallija i njegov Pirelli izlet ). Ta činjenica neće ni malo pomoći vozačima, jer kao i kod ostalih tipova guma, i ove koje odskaču od ostalih, nazovi normalnih, imaju više verzija, tako da je pravi izbor i dalje najbitniji faktor za dobar rezultat.
Ekseri ili "spajkovi" kako se po "stranjski" zovu, napravljeni su od Titanijuma. Pri brzini od 120km/h ti isti spajkovi "udaraju" u podlogu 17 puta u sekundi, a svaki od 384 komada ( Galijev Pirelli ima oko 400 komada ) po gumi ručno se ugradi od strane BF Goodrich tehničara. Za svaku gumu potrebno je oko 30 minuta, a da Vas podsetim da je za ovogodišnje zimske relije napravljeno ukupno 1998 komada pneumatika.
BF Goodrich za reli u Švedskoj isporučuje tri osnovne vrste ekserica potpuno istih tvrdoća i šara, a razlikuju se samo po dužini spajkova. "Long stud" ( dugački ekser ) za sneg, "Normally stud" za led, i "Short stud" za totalno, tvrdo zamrznutu podlogu. Veličina i oblik spajkova propisani su od strane FIA-e. Ekser može biti maksimalne dužine 20mm i težine 4 grama. Posebno je zanimljiva i širina pneumatika. Naime, gume su uske, kako bi sto lakse propale kroz gornji, meki, sloj snega do tvrde podloge od leda ili zemlje, za koju se "hvataju" sitni spajkovi. Svaki od vozača može izabrati 70, a upotrebiti maksimalno 45 guma za reli u Švedskoj.
I tako, ponovo će gomila tehničara, meteorologa i stručnih konsultanata pokušati svakom timu da donese onu razliku koju mi obični posmatrači ne primećujemo a ona donosi prednost koja se na reliju meri u sekundama!
Prateće slike uz ovaj tekst su sa Subaruovih testiranja pred švedski reli. Za volanom je Petter "Hollywood" Solberg.
Petar Janković - Automagazin
Izgleda da južna hemisfera posebno pogoduje razvoju S2000 bolida. U Australiji, Pirtek Rally Team privodi kraju razvoj Ford Fiesta S2000. Kako tim obećava automobil će biti spreman za prvo takmičenje sezone, Rally Queensland koji startuje 31. marta.
Posle jučerašnjeg jednodnevnog testa, šef Kronos Racinga Marc Van Dalen je više nego zadovoljan. Citroen Xsara je konkurentan auto i posle problema iz Monte Carloa, tim obećava da se ništa slično neće ponoviti u Švedskoj.
RED Motorsport je potvrdio učešće Alistera McRaea i Dania Sordoa u IRCu. Dva bolida Toyotae S2000r najverovatnije će biti spremna za drugi reli sezone, Tursku u maju. Još jedan od timova sa S2000 bolidima koji je dao prednost novoosnovanom šampionatu.
Posada OMV BIXXOL World Rally Team-a, Andrej Jereb i Miran Kacin, stigli su u Švedsku, gde u četvrtak startuje najduži reli u WRC kalendaru u protekle četiri godine. Slovenačka posada je isprobala osnovnu postavku automobila Mitsubishi Lancer EVO IX, sa posebnim pneumaticima sa spajkovima...
San da će pobediti svetskog šampiona, za Irca Eugene Donnelly-a srušio se na predposlednjem brzinskom ispitu dana kada je izleteo i ostao zaglavljen pored staze. Ipak, bila je to fenomenalna borba koju će ljubitelji relija u Irskoj dugo pamtiti i prepričavati.
Predstojeća sezona biće više nego naporna za višestrukog šampiona Velike Britanije Marka Higginsa. Pored odbrane titule u domaćem šampionatu, povremenih izleta na irski asfalt, Mark će se okušati i u PWRC konkurenciji.
Ako ništa drugo Galli-ja će biti lako raspoznati na snežnim stazama Švedske i Norveške! Šalu na stranu, danas su po prvi put prikazane fotografije Citroen Xsara-e sa kojom će Italijan krenuti u prve borbe ove sezone.
Posle prvog dana Galway Rally-a Marcus Gronholm ima 5.4sec zaostatka iza aktuelnog šampiona Irske Eugene Donnelly-ja. Vozač Subaru-a je uspeo da izađe na kraj sa velikim Bosse-om i trenutno je junak broj 1 u svojoj domovini.
Poljski reli fanovi imaju tu čast i zadovoljstvo da već na prvom reliju sezone ( Rajd Magurski ), vide i čuju dva Fiat Punto-a S2000. Na današnjoj prezentaciji Cersanit i Castrol team su predstavili svoje adute za sezonu 2007.