AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Rezultat smo upoznali na Divčibarama, gde je kompanija Renault Nissan Srbija predstavnicima medija predstavila unapređenja novih Dacia automobila.

I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Sandero Stepway je od hatchback verzije viši 40 milimetara, a od baznog modela se razlikuje i po plastičnim štitnicima u donjem delu karoserije. Nova generacija cenovno dostupnih automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Enterijer predstavlja logičnu kombinaciju jednostavnih funkcionalnih elemenata, tvrde plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Instrument tabla nam je poznata iz modela Lodgy. Komande prozora su smeštene na središnjem panelu, što je poznato i vlasnicima dosadašnje generacije ovog popularnog automobila. Opšti utisak je, da su Sandero i Logan značajno napredovali u kvalitetu i dizajnu. Automobili i unutra izgledaju moderno, ergonomija je poboljšana, kao i završna obrada, koja je preciznija nego kod prethodnih generacija. Glavna deviza Dacije je ostala ista. Velika prostranost enterijera i dalje je prednost ovih automobila, što govori i prtljažnik zapremine 320 litara kod Sandera i 510 litara u Loganu. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, a prtljažnik Logana ima dužinu od 99 cm, širinu 93 cm i visinu 53 cm. Kod bolje opremljenih verzija, naslon zadnjih sedišta je deljiv u razmeri 60:40.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

U vožnji je Sandero na nas ostavio dobar utisak. Najviše kilometara smo prešli u modelu Sandero, kojeg je pokretala osnovna motorizacija, 16-ventilski motor zapremine 1.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW (75 KS). Motor je uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Izolacija motora i kabine je osetno bolja nego kod prethodnika. Agregat se ne razbacuje snagom, ali potpuno zadovoljava svakodnevne potrebe prosečnog vozača. S obzirom da ima 16 ventila, prilikom preticanja je potrebno ići u više obrtaje.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima trećeg sveta. Na putu ka Divčibarama, automobil se ponašao kao riba u vodi. Oslanjanje odlični filtrira rupe i neravnine, a do kabine dolazi samo tup zvuk oslanjanja. Krivudavi put na relaciji Divci-Divčibare, bio je idealan da isprobamo vozne osobine. Ni tamo se Sandero nije postideo. Volan je precizan i pruža dovoljno povratnih informacija sa asfalta. Ono što moramo zameriti, jesu nedovoljna bočna uporišta na sedištima, kao i nešto duža ručica menjača.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Na kratko smo isprobali i Sandero Stepway, kojeg je pokretao 1.5 dCi agregat snage 66 kW (90 KS). S obzirom da je Sandero veoma lagan automobil (1083 kg je težak Sandero Stepway 1.5dCi), motor se veoma lako nosi sa njim, ali više utisaka ćemo imati nakon test vožnje.

 

Cenovnik modela Dacia Sandero:


Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci
Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje