AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Volkswagen ne odstupa od svoje večite ideje, da motorizuje najširu populaciju Evrope, u čemu će mu značajno pomoći napredna tehnologija. Iako nije najjeftiniji automobil u svom segmentu, Golf nudi naprednu tehniku za razumnu sumu novca. S obzirom da je šesta generacija Golfa veoma dobro poznata na našim ulicama, i da za nekoliko dana u Srbiju stiže Golf sedme generacije, ovoga puta smo pažnju posvetili motoru.

TSI i mala zapremina

Ovaj najslabiji 1.2 TSI motor u ponudi, proizvodi se u Mladoj Boleslavi (Češka Republika), a pored Golfa pokreće i modele Audija, SEAT-a i Škode. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno, a masa motora iznosi samo 89,5 kilograma. Maksimalna snaga agregata je 63 kW (86 KS) 4.800 o/min. Maksimalni obrtni moment od 160 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min, što je podatak koji govori dosta toga o karakteristici motora. Turbo počinje da manifestuje svoju snagu pri 1.800 o/min, njegov uticaj se oseća sve do 3.700 o/min, a čak i prilikom preticanja, nema potrebe da pokazivač broja obrtaja pređe cifru od 5.000 o/min, jer tada snaga motora naglo pada. Golf opremljen 1.2 TSI motorom iz mesta do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 178 km/h.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Odličan menjač

Pomenuta karakteristika motora, perfektno se uklapa u opis Golfa. Nije potrebno često menjati stepene prenosa, jer je motor elastičan i ima dovoljno snage čak i za dinamičnu vožnju. Jedina zamerka na ovaj motor, jeste činjenica da turbo zahteva malo vremena da se "probudi". Veći TSI motori su dosta brži, što je rezultat veće zapremine i većeg turba. Naravno, prosečan vozač Golfa će se veoma brzo navići na ovakve karakteristike motora. Sve pohvale zaslužuje menjač. Iako ima pet stepeni prenosa, ručica je izuzetno precizna, hodovi su kratki, a prenosni odnosi odlično "pogođeni" za prosečnog vozača, ali i malu potrošnju. Promena "brzina" se izvršava veoma brzo, nemački precizno i glatko.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Mala potrošnja

Najveće interesovanje, kada su mali turbo motori u pitanju, ljudi iskazuju za potrošnju goriva, koja je uvek predmet debata. Pri vožnji konstantnom brzinom od 100 km/h, kada je broj obrtaja motora iznosi 2.200 o/min, motor troši 5,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, potrošnja iznosi 7,0 l/100 km. Većina atmosferskih motora zapremine 1.4 litra, imaju višu potrošnju. Poređenja radi, motor 1.4 16V pri 130 km/h troši oko 8.0 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 6,3 litar na 100 pređenih kilometara.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Zaklučak

Testirani model - Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline, u Volkswagen salonima se nalazi sa akciji, što znači da je za ovaj model potrebno izdvojiti 14.300 evra (2.400 evra manje od regularne cene). Kao što smo istakli, VW Golf 1.2 TSI nije najjeftiniji, ali zato nudi veoma kvalitetnu tehniku, sa elastičnim motorom veoma male potrošnje. Kada svemu dodamo i vrhunsku ergonomiju i praktičnost, koja je tokom šest generacija ovog slavnog modela dostigla najviši nivo, zaključak se nameće sam po sebi. Do kada će trajati ova akcijska cena, nije nam poznato, ali sigurno ne dugo, jer "sedmica" već kuca na vrata VW salona u Srbiji.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

 

 VW Golf 1.2 TSI Trendline - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbo benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1197
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  63 / 4800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 1500 - 3500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  178
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,3 l/100 km
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  350 / 1305
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1158 / 632
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R 15
 Dužina automobila (mm):  4199
 Širina automobila (mm):  1786
 Visina automobila (mm):  1479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2578
 Cena (€):  14.300

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Foto:


Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje