Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....
Volkswagen ne odstupa od svoje večite ideje, da motorizuje najširu populaciju Evrope, u čemu će mu značajno pomoći napredna tehnologija. Iako nije najjeftiniji automobil u svom segmentu, Golf nudi naprednu tehniku za razumnu sumu novca. S obzirom da je šesta generacija Golfa veoma dobro poznata na našim ulicama, i da za nekoliko dana u Srbiju stiže Golf sedme generacije, ovoga puta smo pažnju posvetili motoru.
TSI i mala zapremina
Ovaj najslabiji 1.2 TSI motor u ponudi, proizvodi se u Mladoj Boleslavi (Češka Republika), a pored Golfa pokreće i modele Audija, SEAT-a i Škode. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno, a masa motora iznosi samo 89,5 kilograma. Maksimalna snaga agregata je 63 kW (86 KS) 4.800 o/min. Maksimalni obrtni moment od 160 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min, što je podatak koji govori dosta toga o karakteristici motora. Turbo počinje da manifestuje svoju snagu pri 1.800 o/min, njegov uticaj se oseća sve do 3.700 o/min, a čak i prilikom preticanja, nema potrebe da pokazivač broja obrtaja pređe cifru od 5.000 o/min, jer tada snaga motora naglo pada. Golf opremljen 1.2 TSI motorom iz mesta do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 178 km/h.
Odličan menjač
Pomenuta karakteristika motora, perfektno se uklapa u opis Golfa. Nije potrebno često menjati stepene prenosa, jer je motor elastičan i ima dovoljno snage čak i za dinamičnu vožnju. Jedina zamerka na ovaj motor, jeste činjenica da turbo zahteva malo vremena da se "probudi". Veći TSI motori su dosta brži, što je rezultat veće zapremine i većeg turba. Naravno, prosečan vozač Golfa će se veoma brzo navići na ovakve karakteristike motora. Sve pohvale zaslužuje menjač. Iako ima pet stepeni prenosa, ručica je izuzetno precizna, hodovi su kratki, a prenosni odnosi odlično "pogođeni" za prosečnog vozača, ali i malu potrošnju. Promena "brzina" se izvršava veoma brzo, nemački precizno i glatko.
Mala potrošnja
Najveće interesovanje, kada su mali turbo motori u pitanju, ljudi iskazuju za potrošnju goriva, koja je uvek predmet debata. Pri vožnji konstantnom brzinom od 100 km/h, kada je broj obrtaja motora iznosi 2.200 o/min, motor troši 5,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, potrošnja iznosi 7,0 l/100 km. Većina atmosferskih motora zapremine 1.4 litra, imaju višu potrošnju. Poređenja radi, motor 1.4 16V pri 130 km/h troši oko 8.0 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 6,3 litar na 100 pređenih kilometara.
Zaklučak
Testirani model - Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline, u Volkswagen salonima se nalazi sa akciji, što znači da je za ovaj model potrebno izdvojiti 14.300 evra (2.400 evra manje od regularne cene). Kao što smo istakli, VW Golf 1.2 TSI nije najjeftiniji, ali zato nudi veoma kvalitetnu tehniku, sa elastičnim motorom veoma male potrošnje. Kada svemu dodamo i vrhunsku ergonomiju i praktičnost, koja je tokom šest generacija ovog slavnog modela dostigla najviši nivo, zaključak se nameće sam po sebi. Do kada će trajati ova akcijska cena, nije nam poznato, ali sigurno ne dugo, jer "sedmica" već kuca na vrata VW salona u Srbiji.
VW Golf 1.2 TSI Trendline - Tehnička specifikacija | |
Tip motora: | Turbo benzinski motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 2 |
Zapremina motora (cm³): | 1197 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 63 / 4800 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 160 / 1500 - 3500 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 178 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 12,3 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,3 l/100 km |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 350 / 1305 |
Zapremina rezervoara (L): | 55 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1158 / 632 |
Dimenzije pneumatika: | 195/65 R 15 |
Dužina automobila (mm): | 4199 |
Širina automobila (mm): | 1786 |
Visina automobila (mm): | 1479 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2578 |
Cena (€): | 14.300 |
Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409
Web: www.volkswagen.rs
Foto:
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal