Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D
MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...
Model MINI Countryman ima kodnu oznaku R60 i stoji na platformi sa međuosovinskim rastojeanjem produženim na 2.595 mm. Dužinom od 4097 mm, Countryman se približava modelima kao što su Nissan Juke ili Suzuki SX4. Širina automobila iznosi 1789 mm, a visina 1561 mm. "Naš" testirani primerak bio je opremljen turbodizel motorom zapremine 1.6 litra, koji razvija 112 KS i maksimalni obrtni moment od 270 Nm.
Pre nego što objavimo kompletan tekst o našim utiscima vožnje modela Countryman, Vladanu Petroviću zadali smo zadatak da nam otkrije da li je Countryman ostao pravi MINI.
"Moram priznati da je i mene najviše interesovalo da li je Countryman izgubio na voznoj dinamici i agilnosti i koliko, zbog nešto veće visine i povećanih gabarita. Ali, već posle prvih kilometara, shvatio sam da je Countryman u "duši" ostao pravi pravcati MINI, koji u krivine ulazi sa apetitima Impreze. Countryman krivine seče kao vruć nož maslac: SIGURNO I SAVRŠENO. Filigranski precizan volan obezbeđuje dobru upravljivost, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, MINI Countryman reaguje sigurno i uliva veliku dozu samopouzdanja. Siguran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, na snežnoj površini je veoma lako kontrolisati proklizavanje, što još jednom govori o zrelosti ogibljenja. Ako moramo tražiti mane, onda neka to bude za nijansu tvrđe podešeno oslanjenje, od onog što očekuju prosečni vozači. Ali, prosečni ljudi i ne kupuju MINI, zar ne?" - istakao je Vladan Petrović.
O enterijeru, Petrović je imao samo reči hvale: "Countryman je unutra tipičan moderan MINI. Stil je na prvom mestu. Pokazivač broja obrtaja i dalje zauzima centralno mesto ispred vozača, a "brzinomer" je ostao u središnjem delu centralne konzole, zajedno sa informacijama putnog računara. Ali, u ovom slučaju, veliki plus dobila je i praktičnost. Putnici na zadnjim sedištima imaju sasvim dovoljno mesta za kolena i u predelu glave."
Automagazin.rs