Vladan Petrović o Toyoti Corolli 1.4 D-4D MMT

Ekskluzivno za Automagazin portal, Toyotu Corollu opremljenu "Multi-mode Manual Transmission" sistemom testirao je i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske petostrukog državnog reli šampiona...

Izgled "Naizgled obična, ali ipak posebna. Vozeći novu Corollu bili smo predmet pažnje i neočekivano veliki broj pogleda na ulici bilo je usmereno na Corollu. Njena elegantna i pomalo sportska forma očigledno predstavlja dobitnu dizajnersku kombinaciju. Automobil je posebno atraktivan pri pogledu od napred, gde dominiraju agresivna svetla koja čine Corollu brzo prepoznatljivom. Ukupan utisak spoljašnjosti Corolle mogao bih opisati kao minijaturni Lexus "look". Dakle, elegantna, ali sa sportskom notom."

Unutrašnost "Ulazak u automobil je odlično rešen, ali kada sam izlazio iz automobila, primetio smo nešto što mi se i nije previše svidelo. Rukohvat za otvaranje vrata iznutra nalazi se previše pozadi, pa da biste izašli ili ušli u automobil, morate napraviti neprirodan zahvat rukom. Kada je ovaj detalj u pitanju, kopiranje rešenja sa modelu Auris sigurno bi imalo više koristi nego štete. Enterijer je veoma simpatično uređen, posebno je zanimljiva kombinacija imitacije aluminijuma i plastike, ali mislim da automobil ovakvog kvaliteta zaslužuje ozbiljniju plastiku. Ergonomija vozačevog sedišta je odlična. Na kratkim relacijama prijaće mekan sedalni deo, a u brzim prolascima kroz krivine bočna uporišta odlično prihvataju telo i bez smetnji se možete koncentrisati na vožnju." Vozna dinamika "Vešanje je sigurno sposobno da isprati i mnogo veće zahteve od ovih koje traži 90 konjskih snaga u testiranoj Corolli. Brži ulazak u krivinu prati blago klizanje "preko nosa", što je karakteristično za prednji pogon, ali treba imati u vidu na "torziju" pozadi. Naglo oduzimanje gasa pomaže u prvoj fazi, ali sledi blago bežanje zadnjeg dela, koje se veoma lako može kontrolisati i bez elektronske kontrole stabilnosti. Prilikom nagle promene pravca Corolla nam otkriva čvrstoću svoje karoserije i uvek se ponaša predvidljivo. Volan je prilično precizan, iako ne bi smetalo više povratnih informacija. Moram da pohvalim i kočnice, koje ne pokazuju znake zamaranja čak ni posle nekoliko ekstremnih kočenja."

Motor "Motor rasplaže sa skromnom snagom, ali za ciljnu grupu kupaca kojima je štednja isred performansi, ovo je odličan izbor. Ono što je meni posebno zanimjivo jeste nekarakterističan razvoj snage za motore turbo koncepcije. Motor se ponaša kao da nije turbo. Vuče ravnomerno, a dah mu ne nestaje ni pri visokim obrtajima, a veoma lako ga je dozirati prema trenutnim potrebama. S obzirom da je ovaj automobil opremljen sekvencijalnim menjačem, mislim da bi mu više pristajao snažniji motor, jer je za ovakav način rada menjača potrebno i nešto više snage. Ali, što se tiče funkcionisanja kompletnog sklopa, sve je u najboljem redu. Motor daje dovoljno Obrtnog momenta potrevbnog za potezanje "odozdo", a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage. Definitivno, reč je o najzanimljivijih 90 KS na tržištu."
Multi-mode Manual Transmission "Zanimljivo rešenje komandi na volanu. Sigurno će se dopasti mlađoj populaciji, ali moram priznati da će i iskusni vozači sigurno brzo naći zajednički jezik sa ovom novom tehnologijom. Ali, moram reći da brzina šaltanja u automatskom modu i ne oduševljava baš. Isto važi i za trzaje prilikom promene brzina. Ali, u sekvencijalnom modu, gde vozač preuzima sve u svoje ruke, situacija je bitno drugačija. Tada predlažem da, prilikom promene brzine, nakratko skinete nogu sa papučice gasa, čime se trajanje promene brzine malo ubrzava, a trzaji se svode na minimum. Posle duže vožnje zaključili smo da to menjač od nas traži i u automatskom modu, kada sa papučicom gasa možete ostvariti "komunikaciju" sa menjačem. Generalni utisak je pozitivan, uz potrebno vreme privikavanja koje je minimalno. Menjač se posebno dobro pokazao u gradskoj vožnji, i mislim da će biti zanimljiv kako muškom delu populacije, tako i pripadnicama nežnijeg pola, koje žele jednostavnu vožnju." Goran Sarić - Automagazin