Vladan Petrović o Audiju A4 2.0 TDI
Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske o testiranom automobilu, Audi A4 2.0 TDI, izneo je petostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Prenosimo Vam najznačajnija zapažanja aktuelnog državnog reli šampiona...
Izled "Audi A4 izgleda prilično agresivno, a posebno su zanimjiva prednja LED svetla koja privlače pažnju prolaznika. Dizajn automobila je vešt spoj elegancije i sportskog duha. Iz nekog ugla automobil izgleda vrhunski privlačno i elegantno, a iz drugog sportski nastrojen. Audi pravi lepe automobile. Prednji deo izgleda baš onako ljuto, sa spojlerom koji me podseća na neke Audijeve bolide. Pozadi mi se posebno dopadaju dve izduvne cevi, koje unose dozu sporta. Nikada ne bih rekao da je reč o dizel automobilu."- kratko je izgled nove "četvorke" prokomentarisao Vladan Petrović.
Unutrašnjost "Audi ima specifičan položaj sedenja i vozač se oseća drugačije nego u konkurentnim modelima. Sedi se izuzetno nisko i osećaj je avionski. Osećaj posebno niskog sedenja dopunjuju u veliki retrovizori, koji su postavljeni visoko. Ali, što se duže vozi, osećaj je upečatljiviji, i Audi se prosto zavlači pod kožu. U unutrašnjosti vlada "red i disciplina" i oseća se izuzetan kvalitet materijala i završne obrade. Ipak, Audijeva hladna perfekcija nekako je eliminisana ugradnjom aluminijumskih elemenata, koji unose sportsku atmosferu. Sve u automobilu je funkcionalno i sve je na svom mestu."
Motor "Već po zvuku motora u leru možemo zaključiti da ispod haube nije poznati "pumpa-brizgaljka" motor, koji se ponekad oglašava previše grubim zvukom. Ovaj Common-Rail motor stvarno radi neporedivo tiše i prijatnije. U vožnji, turbo rupa se gotovo ne primećuje i automobil fascinantno povlači iz niskih obrtaja. Mislim da je Audi uradio odličan posao ugradivši ovaj motor u A4, jer je prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta." - objašnjava Petrović.
Ponašanje u vožnji "Svakim pređenim kilometrom do izražaja dolazi zrelost Audijevog vešanja i pravo je uživanje voziti ga krivudavim putevima. Brzi prolasci kroz krivine mogući su bez većih napora. Najviše mi se dopada neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila i sigiran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom nagih pokreta volanom i provokacija pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao idealne putanje kretanja, ne pokazujući ni najmanju slabost. Elektronski sistem stabilnosti (ESP) radi odlično. Probao sam vožnju i sa isključenim sistemom i automobil se ponašao fantastično, što možemo zahvaliti naprednoj konstrukciji vešanja. Ono što bismo mogli istaći kao manu jeste elektrohidraulični volan koji ne pruža puno informacija sa podloge, što ograničava njegove sportske mogućnosti. Ali, ovo i nije sportski automobil, jer predstavlja pravu "putničku krstaricu" sa sportskim duhom."
Goran Sarić - Automagazin