Novi Mercedes-Benz SLK AMG pokretaće atmosferski V8 5.5

U Mercedes-Benzu još uvek daju šansu "atmosfercima". Nemačka kompanija, zvanično je objavila motorizaciju za kupe-roadster model SLK AMG. Nabildovani "zavodnik", nosiće oznaku SLK 55 AMG, a pokretaće ga ATMOSFERSKI osmocilindarski motor zapremine 5,5 litara (kodna oznaka motora M152)...

Živimo u vremenu downsizing-a, u kojem se atmoferski motori velike zapremine, menjaju manjim motorima opremljenim turbo punjačem. Među proizvođačima koji se "pozdravljaju" sa atmosferskim motorima, je i Mercedes-Benz. Na radost mnogobroijnih ljubitelja motora ove koncepcije, nemački proizvođač je odličio da u novu generaciju AMG verzije modela SLK, ugradi upravo motor bez turbine ili kompresora.

Automobil je razvijen na bazi Bi-turbo V8 motora, koji je pokretao modele E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG i CL 63 AMG, ali je eliminisan turbo sistem, kao i mnogobrojne druge komponente. U odnosu na prethodnu generaciju, novi SLK 55 AMG je snažniji za 62 KS, i njegova maksimalna snaga iznosi 422 KS, dok je maksimalni obrtni moment porastao sa 510 na 540 Nm.

Novi motor se može pohvaliti boljom dinamikom, ali i manjom potrošnjom. Agregat je dobio novi sistem deaktivacije polovine cilindara, u rasponu obrtaja od 800 - 3.600 O/min. Pogon na četiri ili na osam cilindara, može se promeniti za 30 milisekundi, što znači da je to proces koji vozač ne primećuje. U kombinovanom ciklusu vožnje, novi Mercedes-Benz SLK 55 AMG, troši samo 8,5 l/100 km, što je za 3,5 litara (odnosno za 30 %!) manje od potrošnje koju je beležio slabiji prethodnik.
Automagazin.rs