Kijini proizvodni rekordi

Zbog velike potražnje po vozilima Kia Motors, prošli mesec su u najstarijem korejskom proizvođaču automobila postigli čak tri proizvodna rekorda. Prvi rekord je pao kad su u Kiji postigli 10-milionito izvezeno vozilo...
Sasvim slučajno je bela limuzina Optima (da, upravo takva preko koje je zakucao i proslavio se američki košarkar Blake Griffin na ovogodišnjem All-Star takmičenju u zakucavanju) iz luke Pyeongtaek (80 km jugozapadno od Seula) poslali poznatom kupcu u SAD.

U slovačkom gradu Žilina, gde se nalazi Kijina prva evropska fabrika, takođe su imali razloga za slavlje, jer su u prošloj godini ukupno proizveli 229.500 vozila, što predstavlja 52-odstotno povećanje u odnosu na godinu pre. Iskazali su se i u proizvodnji motora, jer su ih u ovoj, jednoj od najsavremenijih automobilskih fabrika na svetu, proizveli 320.900, što je čak 31% više nego u 2009. godini. Činjenica da je Kia čak pola od deset miliona izvezenih vozila ostvarila u zadnjih pet godina dovoljno govori o njenoj revoluciji (ne samo) na području dizajna vozila, što je svrstava među vodeće automobilske igrače na globalnom automobilskom tržištu.
S obzirom na to da su Korejci tek pre nekoliko meseci predstavili novog Sportaga i da novi Picanto i Rio uskoro stižu u Kiji stvarno nemaju razloga za brigu barem još neko vreme.
Kijina prodaja izvan domaće Južne Koreje počinje 1975. godina kada je manja količina lakog kamiona Kia Brisa izvezena u Katar, a pravi procvat prodaje širom sveta doživeli su tek sa novom generacijom modela Picanto, Rio, Sorento, Sportage i Optima. Dok je za prvih pet miliona izvezenih vozila Kiji trebalo čak 30 godina (mart 2005.), za sledećih 5 miliona trebalo im je tek šest godina. Drastičan rast prodaje postignut je pre svega zahvaljujući strategiji, koja se fokusirala na poboljšanja kvaliteta i dizajna, promenu globalnih marketinških aktivnosti i jačanje zastupničke mreže.
Kia Auto