AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

Na sajmu automobila u Ženevi, Ford otkritiva radikalno novo vozilo B-MAX, pružajući blagovremen uvid u uzbudljive inovacije koje je Ford namenio evropskom tržištu malih automobila.

B-MAX prikazuje jedinstven, nov dizajn karoserije koji eliminiše ustaljen B stub i predstavlja dvostruka klizna vrata. Ovaj inovativni oblik, za koji već postoji projekat za izradu, obećava najbolji pristup kabini u klasi malih vozila, zajedno sa udobnođću i prilagodljivošću bez premca. Razvijajući sadržaje iz dizajnerske studije iosis MAX iz 2009-te, dinamični i moderni B-MAX ilustruje kako Fordovov jezik kinetičkog dizajna može da pređe u vozilo jedinstvene nove forme. Inovacije se nastavljaju unutar kabine, gde se nudi izuzetno prostran i prilagodljiv prostor za tako kompaktno vozilo. Upotreba kvalitetnih materijala govori o tome da mali, praktični automobili takođe mogu da budu udobni i dobro opremljeni.

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

“Sa veoma popularnim modelima S-MAX i Galaxy, kao i skorim, potpuno novim C-MAX i Grand C-MAX automobilima, Ford je potvrdio svoju istorijsku brigu za uvođenje inovacija i stila na tržište svestrano upotrebljivih vozila”, rekao je predsednik i glavni izvršni direktor Ford Evropa, Stefan Odel. “Novi  B-MAX šalje signal da je Ford spreman da na tržište malih automobila uvede smelo razmišljanje. Sa svojim jedinstvenim rešenjem za vrata i kinetičkim dizajnom, B-MAX šalje snažnu poruku kupcima koji traže kompaktno, moderno i okretno vozilo, da će uskoro imati nov i uzbudljiv izbor”, dodao je on.

Nova vizija za kompakt vozila

B-MAX pruža uvid u neke uzbudljive ideje razvijene u Fordu za potrebe evropskog tržišta malih automobila. Na osnovu Fordove sveobuhvatne B platfome – koju deli sa veoma uspešnom novom Fiestom, - B-MAX na salonu u Ženevi ističe viziju kompanije o kompaktnom vozilu koje kombinuje izvanrednu prostranost i svestranost sa modernim dizajnom. Sa nešto više od 4 metra dužine, B-MAX je samo 11 cm duži od Fieste sa petoro vrata i puna 32 cm kraći od novog C-MAX-a. Sa tako izuzetnim polazištem, B-MAX je u idealnoj poziciji da se suoči sa brzorastućim zahtevima za automobilima malih dimenzija, koji više odgovaraju prenaseljenim urbanim zonama, ali bez žrtvovanja unutrašnjeg prostora i udobnosti. “Sa modelom B-MAX smo krenuli smo u stvaranje vozila koje sadrži duh smanjenog S-MAX-a“,  rekao je izvršni direktor odseka za dizajn u Ford Evropa, Martin Smit /Smith/. “Mi smo želeli da pokažemo da mali automobil  može da bude veoma prostran i praktičan iznutra, a da pri tom zadrži uglađenost i dinamični izgled koji su S-MAX učinili toliko popularnim.“

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

Jedinstvena rešenje za vrata bez stubne potpore

Ključna inovacija na modelu B-MAX je uvođenje ideje jedinstvenih vrata bez stuba, što obećava novi nivo udobnosti i prilagodljivosti u malim automobilima. Novi pristup izradi karoserije eliminiše uobičajenu B potpornu konstrukciju na rubovima otvora prednjih vrata, koji povezuje kroz i pod. Umesto toga, stranice karoserije su bez stubova i u vozilo se ulazi kroz standardna prednja vrata, ili kroz zadnja klizna vrata koja se nezavisno otvaraju prema nazad. Ova inovativna forma - koja je već pripremljena za proizvodnju - nudi komotan, nesmetan i udoban pristup kabini koji je najbolji u klasi, sa velikim ničim ometanim otvorom, što ga čini praktičnijim i fleksibilnijim nego ikada. “Naš rad dizajnerskoj studiji iosis MAX pokazuje prednosti koje forma vrata bez nosećeg stuba može da ponudi vozilima MAV stila“, rekao je Martin Smit. “Sa rešenjima koja su spremna za proizvodnju, a koja se odlično uklapaju u sveobuhvatni dizajn vozila, B-MAX podiže tu ideju na sledeći nivo.”

Nenadmašna prilagodljivost unutrašnjosti

B-MAX komninuje formu vrata bez stubne potpore sa prilagodljivim i za korišćenje jednostavnim sistemom sedišta, a rezultat je unutrašnjost koja nudi nenadmašnu praktičnost i svestranost. Sa otvorenim prednjim i zadnjim vratima dobija se otvor čiste širine od preko 1,5 metra, što omogućava izvanredan pristup unutrašnjosti vozila. To je skoro dvostruko veća širina od onoga što nudi konkurencija sa alternativnim izborom otvaranja vrata, čime se značajno olakšava pristup zadnjim sedištima, pogotovo deci do njihovih sedišt, kao i pristup prtljažnom postoru. Ukoliko se sklope zadnja obarajuća sedišta podeljena u odnosu 60/40 i prednje suvozačko sedište, dobija se prostran, ravan tovarni prostor, naročito podesan za bočno smeštanje kabastih predmeta, kao što su kutije sa nameštajem, ili čak bicikl. Kada se obori prednje suvozačko sedište, u prostor je moguće smestiti i predmete dužine do 2,35 m.

Visinom sedenja koja je za 11 cm viša nego kod Fieste, B-MAX pruža izuzetno prostran smeštaj za putnike. Vozač ima koristi od visoke ’komandne’ pozicije, dok je su za putnike zadnjem sedištu značajno povećani prostori za noge i glavu.

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

Projektovan za izuzetnu bezbednost

U toku rada na dizajnu i priprema za proizvodnju jedinstvene karoserije bez stubnog nosača na B-MAX modelu, Fordovi inžinjeri su obezbedili da takav sklop ima isti izvanredan nivo zaštite u slučaju nesreće, kao i ostali Fordovi proizvodi sa konvencionalnim konstrukcijama. Da bi bočne strane karoserije bile propisno zaštićene u slučaju udara, konstrukcije i prednjih i zadnjih vrata su značajno ojačane ultra jakim, tzv. Boron čelikom i to na ključnim mestima koja podnose puno opterećenje, tako da konstrukcije svih vrata zajedno apsorbuju energiju udara kao “virtuelni B stubni nosač”. Specijalna sigurnosna blokada i ojačani mehanizmi brava osiguravaju da vrata ostanu čvrsto pričvršćena za krovnu i podnu konstrukciju u momentu udara i omogućavaju da prednja i zadnja vrata zajedno deluju kao zaštita za putnike. Kombinovanjem ovih mera sa ostalim konstrukcionim poboljšanjima na karoseriji, kao i sa najnovijim strogim tehnološkim sistemima, dobijen je dizajn karoserije koji je u saglasnosti sa najvišim sigurnosnim standardima.

“I ranije je bilo je mnogo pokušaja da se predstavi dizajn karoserija bez stubnog nosača, ali ovog puta se to i ostvarilo!” objasnio je Martin Smit. “Ford B-MAX pokazuje kako novi oblik može da bude nenadmašno praktičan, ali da u isto vreme postigne i vanserijsku bezbednost”.

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

Kompaktan, sportski i moderan

Spoljašnji izgled modela B-MAX pokazuje kako Fordov jezik kinetičkog dizajna može da se primeni kod vozila novog, jedinstvenog oblika, kreirajući kompaktan, sportski i moderan automobil, koji daje poseban pečat popularnoj Fordovoj MAV liniji. „Inspiraciju za razvoj modela B-MAX naši dizajneri su našli u ranijoj studiji iosis MAX, baziranoj na novoj, uzbudljivoj viziji naših kompaktnih MAV vozila“, rekao je Martin Smit.  „Dok ovaj automobil deli crte kinetičkog dizajna sa skorašnjim Fordovim modelima, jedinstveno rešenje za vrata i kompaktnu veličinu daju B-MAX-u poseban identitet.“

Atraktivni prednji izgled vozila sadrži smelu, novu varijantu Fordove trapezoidne rešetke, sa pet snažnih horizontalnih delova koji su hromirani. Ispod toga tanka, niža rešetka, finiširana sjajno-crnim lakom, doprinosi vizuelnoj stabilnosti prednjeg dela i ističe sportski, širok stav ovog vozila. Ostali elementi kinetičkog dizajna uključuju jaku grafiku prednjeg osvetljenja, mišićave bočne linije sa svojim moćnim, uočljivim kanalicama, karakterističnu liniju prozora kod kojih je zadnji deo podignut, kao i upadljive maske na naplacima. Jasan i smeo trodimenzionalni površinski izgled stranica karoserije pomaže da se izbegne visok, nezgrapan izgled, što je uobičajeno u ovoj klasi vozila, a krasi ga i novi, jedinstven i moderan “cik-cak” izgled zadnjih vrata. Svojim karakterističnim rešenjem za prozorska stakla, zaobljenim na vratima koja se podižu i tankim zadnjim svetlima koja su podeljena vratima, zadnji deo B-MAX-a veoma podseća na S-MAX. Snažne horizontalne linije doprinose da se istakne širok i samouveren stav vozila.

B-MAX je finiširan visokim sjajem, u toplom i inovativnom metalik-braon tonu. Farbaske radove su upotpunili naplaci od 18 inča od lake legure, sa po 5 žbica u obliku slova Y, što je preuzeto iz dizajna točkova na modelu S-MAX.

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

Prostran i prvoklasan enterijer

Za tako kompaktno vozilo, unutrašnjost modela B-MAX nudi neobičnu prostranost i prilagodljivost. Kabina je besprekorno opremljena savremenim, visoko kvalitetnim materijalima, ukazujući na činjenicu da mali, praktični automobili takođe mogu da budu komforni i dobro opremljeni. Sa svojom smelom grafikom i izvajanim površinama, unutrašnjost dalje razvija teme kinetičkog dizajna iz Fordovih malih i srednjih automobila. Karekterističan izgled podrazumeva vitku, kao krila formiranu sekciju gornje instrument table, koja doseže sve do vrata, kao i isturenu centralnu konzolu, koja se spušta ka dole, od instrument table do prostora između prednjih sedišta.

Kabina je zadržala energični, sportski osećaj koji je vladao u Fordovim malim vozilima, ali je istovremeno uvela više prvoklasnih i dekorativnih elemenata koji se sreću u većem modelu C-MAX. Upravljački mehanizam je zasnovan na poslednjem Fordovom HMI (Human Machine Interface) pristupu, sa velikim, 6-inčnim touch screen ekranom postavljenim u sredinu gornje instrument table, iznad dobro poznate konzole u stilu mobilnog telefona. Kao odgovor na sve prefinjenije ukuse kupaca koji žele sve kompaktnija vozila, unutrašnjost B-MAX modela je opremljena najkvalitetnijim materijalima, u otmenom i modernom braon koloritu.

Gornja instrument tabla je odvojena od vrata prvoklasnom prirodnom kožom u crnoj boji abanovine, uz kontrast koji daju bronzano-braon kopče. Prednja sedišta imajukožom obloženi sedalni deo, koji je u dobroj kombinaciji sa centralnom tablom, na kojoj se nalaze tehnički detalji u crno-braon kombinaciji. Ostali detalji, dodati radi elegancije i sportskog utiska, uključuju i tamno braon, metalik završnu obradu na kosini centralne konzole i postojanu podnu oblogu od tkanine protkane kožom u crnoj boji sa bronzano-braon detaljima. Izuzetan osećaj  prostora u kabini je pojačan staklenim krovom, koji pokriva kompletnu krovnu površinu.

B-MAX: vrhunac Fordove inovativne vizije za tržište malih automobila

Pogonski sklop sa ultra niskom emisijom CO2
 
B-MAX je opremljen pogonskim sklopom sa ultra niskom emisijom CO2, najmodernijim 1,0-litarskim benziskim motorom Ford EcoBoost sa tri cilindra, koji je „sparen“ sa Fordovim Auto-Start-Stop sistemom. Fordov EcoBoost motor sa tri cilindra je prvi put prikazan u Start koncept vozilu na sajmu automobila u Pekingu 2010. godine /Beijing Motors Show/ i predstavlja još jedan dodatak svetskoj familiji Ford EcoBoost motora. Kao i četvorocilindrični EcoBoost motori od 1,6 i 2,0 litra, nedavno predstavljeni u Fordovim srednjim i malim automobilima, i 1.0-litarski motor kombinuje direktno ubrizgavanje goriva, turbopunjenje i dvostruko bregasto vratilo sa nezavisnim, promenljivim vremenom otvaranja ventila - za postizanje značajnog smanjenja potrošnje goriva i emisije ugljen-dioksida.

Koncipiran tako da zameni veće, konvencionalne četvorocilindrične benziske motore, Fordov EcoBoost trocilindrični motor trenutno prolazi konačnu doradu pre puštanja u proizvodnju. Jednolitarski Ford EcoBoost motor koji se nalazi u modelu B-MAX-u u kombinaciji sa visoko efikasnim Ford PowerShift automatizovanim šestostepenim prenosom sa dvostrukim suvim kvačilom, predstavlja spoj ekonomične potrošnje goriva sa dobrim odzivom koji pruža ručni menjač i udobnost koju obezbeđuje kencionalni automatski prenos.  

“B-MAX pokazuje Fordovu posvećenost da obezbedi potrošačima nova vozila sa inovativnim rešenjima” rekao je Stefan Odel. “Mi verujemo da će ovde prikazani novi koncepti i tehnologije imati značajan uticaj na tržište malih automobila.”

Grand Motors

Chery – Sajamka akcija

Chery – Sajamka akcija

Chery je rešio da obraduje sve kupce koji su se spremali za Sajam automobila u Beogradu, te je pripremio specijalne sajamske ponude koje će važiti od 01. marta do 11. aprila 2011. godine. Na model Ego odobren je popust od 200€ bez obzira na način finansiranja i paket opreme...

Ženeva 2011: Tata Pixel

Ženeva 2011: Tata Pixel

Na sajmu automobila u Ženevi, svetsku premijeru ima koncept gradskog vozila, koji je za kupce evropskih zahteva pripremila kompanija Tata Motors. Automobil je postavljen na bazi modela Tata Nano, opremljen je specijalnim sistemom otvaranja vrata i sistemom Zero Turn, koji omogućava manevrisanje na veoma malom prostoru...

Maksimalnih 5 zvezdica za Mitsubishi ASX na Euro NCAP

Maksimalnih 5 zvezdica za Mitsubishi ASX na Euro NCAP

Manje od godinu dana nakon njegovog uspešnog predstavljanja u Evropi, Mitsubishi ASX kompaktni crossover potvrđuje svoj odlični inženjering na Euro NCAP testu prilikom sudara sa nedavno objavljenim rezultatima: 5 zvezdica (novi protokol), uspeh koji ASX-u pripisuje mnoge vrline...

Kia u Ženevi sa tri premijere

Kia u Ženevi sa tri premijere

Kia je na ovogodišnjem, 81. po redu, salonu automobila u Ženevi predstavila čak 3 nova modela. Novi Kia Rio je u Švajcarskoj doživeo svetsku premijeru, dok se mališan Picanto premijerno predstavlja izvan domaće J. Koreje. Evropskoj publici takođe se po prvi put predstavlja hibridna varijanta nove limuzine Optima...

Ženeva 2011: Fiat 500 Coupe Zagato

Ženeva 2011: Fiat 500 Coupe Zagato

Iz Fiat-a stiže još jedan koncept automobil –Fiat  500 Coupé Zagato koji ostavlja bez daha. Novi stilizovani Fiat 500 nastao je u saradnji čuvene dizajnerske kuće Zagato i Fiat-a i premijerno je predstavljen na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi...

Saradnja kompanije Mazda i modnog dizajnera Bate Spasojevića

Saradnja kompanije Mazda i modnog dizajnera Bate Spasojevića

Uvek usmerena na najbolja rešenja kada je reč o dizajnu, Mazda i na lokalnom nivou pravi nove iskorake. U saradnji sa poznatim modnim kreatorom Batom Spasojevićem, kreiran je poseban paket sa nazivom Mazda2 Individual. Bata Spasojević osmislio je poseban amblem za model dostupan kupcima u Srbiji...

Ženeva 2011: Mitsubishi e-compact

Ženeva 2011: Mitsubishi e-compact

Na sajmu automobila u Ženevi, svetsku prmijeru ima koncept model e-compact, koji je osnova za buduće male serijske modele japanske kompanije Mitsubishi. e-compact biće osnova za mali globalni automobil, koji će u novoj Mitsubishi fabrici na Tajlandu, početi da se proizvodi već 2012. godine...

Carlsson CLS V8 Biturbo: 600 KS za luksuzni sedan-kupe

Carlsson CLS V8 Biturbo: 600 KS za luksuzni sedan-kupe

Tjunerska kompanija Carlsson, na sajmu automobila u Ženevi, izložila je novu generaciju modela Mercedes-Benz CLS, u top verziji AMG, koju je uredno ukrasila na prepoznatljiv način. Šef za dizajn u kompaniji Carlsson, Rolf Schlepp, za CLS je pripremio "paket" aerodinamičkih i optikih promena...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje