Mercedes-Benz C Coupe spreman za Ženevu - od juna u prodaji

Kompanija Mercedes-Benz, za sajam automobila u Ženevi je pripremila premijeru kupe verzije modela C klasa. Naslednik modela Mercedes-Benz CLC, počeće da se prodaje u junu mesecu tekuće godine, a nemačka kompanija će ovim atraktivnim modelom pokušati da zagrize bar deo "tržišnog kolača", koji sebično drže modeli BMW serije 3 ili Audi A5...
Mercedes-Benz je svog kupe predstavnika u podsegmentu srednje klase, predstavio 2000. godine. Model je nosio oznaku C Sportcoupe (CL203), koji je 2004. godine dobio prvi facelift, a posle završetka proizvodnje tadašnje generacije modela C klasa (203), 2008. godine, stigao je i radikalan facelift. Automobil je preimenovan u CLC, a proizvodnja je preseljena u Brazil.

"Karijera" modela CLC završena je u februaru 2011. godine, a njegov naslednik je C Coupe (C204), koji je razvijen na bazi aktuelne generacije modela C klasa. Dvovratna klasa C direktno atakuje na cilju grupu kupaca modela kao što su BMW serije 3 Coupe ili Audi A5. Novi C Coupe, svojim dizajnom i cenom, usmeren je na mlađu klijentelu nego što je veći E Coupe, koji ima istu tehničku osnovu.

Prednji deo automobila je lako prepoznatljiv, jer maska hladnjaka ima dve vodoravne lamele, umesto tri, koliko imaju sedan i karavan verzija. "Zadnjica" ne predstavlja unikatan dizajn: od sedana se razlikuje samo po drugačijem izgledu blatobrana i branika. Potpuno novi su bokovi. Kupe ima produžena vrata, ali i izrazito izmenjenu liniju krova u odnosu na sedan. Dizajn krova se vešto uklapa u zadnji deo, a u odnosu na sedan, došlo je i do smanjenja visina automobila za 41 mm.

Ponuda benzinskih motora počinje turbo benzinskim 1.8-litarskim u C 180 (115 kW, 250 Nm), nastavlja se snažnijom verzijom ovog motora u C 250 (150 kW, 310 Nm), a završava se atmosferskim šestocilindričnim u C 350. U pitanju je nova generacija V6 agregata od Mercedesa (tip M 276), koji je u unapređenoj C klasi imao premijeru. Iz zapremine 3,5 litra, razvija 225 kW i 370 Nm. Čast kvalitetnih dizela brane slabiji Bi-turbo zapremine 2,1 litar u C 220 CDI (125 kW, 400 Nm) i snažniji C 250 CDI (150 kW, 500 Nm). Standard za modele C 180, C 220 CDI i C 250 CDI biće šestostepeni manuelni menjač, a ostale motorizacije mogu biti opremeljen sedmostepenim automatskim 7 G-Tronic menjačem.

Automagazin.rs