Ruski ZIL razvija automobil za Dmitrija Medvedeva

Ruski predsednik Dmitrij Anatoljevič Medvedev dobiće novu limuzinu. Vlada Ruske Federacije nedavno je raspisala konkurs za razvoj izgleda limuzine u kojoj će se voziti šef države. Naravno, to ne bi trebalo da bude automobil strane proizvodnje...
Ruski predsednik Dmitrij Anatoljevič Medvedev trenutno se vozi u blindiranoj limuzini Mercedes-Benz S klasa, ali to će uskoro biti promenjeno. Zanimljivo je da je prvi predlog dizajna novog poredsedničkog automobila poslao dizajnerski studio Slava'saakyan. Upravo ovim dizajnerskim centrom šefuje dizajner koji je razvijao čevene ZIL modele. Predlozi će biti primani do kraja 2010. godine.

Već na prvi pogled možemo reći da novi ZIL neodoljivo podseća na britanske Rolls-Royce modele, što se posebno odnosi na zadnji deo automobila i poklopac prtljažnog prostora. Dizajneri tvrde da su inspiraciju za izgled novog ZIL-a pronašli u poslednjoj generaciji ZIL 41047, što možemo zaključiti po izgledu prednjeg dela automobila.

Podsetimo, kompanija AMO ZIL ima dugu tradiciju. Moskovska automobilska kompanija (AMO) osnovana je 1916. godine, a osam godina kasnije započela je proizvodnju teretnih vozila F15, po licenci italijanskog Fiat-a. Naziv je promenjen nekoliko puta. Naprimer, 1931. godine, ime je promenjeno u ZIS (Zavod imeni Stalina). Već od 1933. godine, ova marka počela je proizvodnju luksuznih automobila serije 101. Inspiraciju za njihov izgled dizajneri su pronašli u Sjedinjenim Američkim Državama, a zanimljivo je da su ruski stručnjaci sa Amerikancima čak i sarađivali.

Sledeća prekretnica bila je 1956. godina, zbog negativnog Staljinovog imidža, ime je promenjeno u ZIL (Zavod imeni Lichačeva - po bivšem direktoru Ivanu Alexejeviču Lichačevu). Pored autobusa i teretnih vozila, nastavljena je i produkcija luksuznih limuzina, u kojima su se vozili mnogi državnici, pre svega iz "istočnog bloka". Prelomna je bila 1991. godina, kada dolazi do raspada Sovjetskog Saveza. Potražnja za teretnim vozilima nije smanjena, ali proizvodnja luksuznih limuzina smanjena je na jedan primerak godišnje. Poslednji automobil serije 41047 proizveden je 2002. godine, a ove godine primljena je porudžbina za tri luksuzna kabrioleta.

Automagazin.rs