BOMBA!!! Otkriven je novi Renault Clio - Prve fotografije i info
Posle 12 godina proizvodnje i 11.5 miliona prodatih primeraka modela Clio, francuska kompanija je danas i zvanično otkrila izgled četvrte generacije ovog sjajnog automobila. Novi Renault Clio nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke. Pod "haubom" se krije novi benzinski 3-cilindarski motor...
Dizajnerske linije su inspirisane konceptom Dezir, a novi stil sa velikim logotipom u maski hladnjaka koristio je modernizovani Twingo, kao i elektromobil Zoe. "Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - istakao je Laurens van den Acker, potpredsednik za korporativni dizajn u Renaultu.
Sa boka se ne vide ručke za otvaranje zadnjih bočnih vrata, što je rešenje koje smo videli kod nekih modela marke Seat ili Alfa Romeo. Ovo rešenje će bar delimično ublažiti činjenicu, da novi Clio u ponudi neće biti sa troja vrata. Clio sa troja vrata neće biti u ponudi, jer se francusoj kompaniji u ovom trenutku ne isplati da razvija ovu verziju, jer za nju ne postoji veliko interesovanje.
Kabina je moderna i prijatna za korisnika, a zanimljivo je da ima digitalni brzinomer. Dizajn instrumentalne ploče asocira na krila aviona. U središnjem panelu se moža naći 7-inčni displej multimedijalnog sistema R-Link. Sve verzije već u osnovnoj opremi imaju Bluetooth, a u prednjim vratima su integrisani reproduktori veće snage.
Kao što smo već navikli od ove francuske kompanije, u ponudi će biti velike mogućnosti individualizacije izgleda automobila. Kupac će moći da izabere nekoliko kombinacija boja retrovizora, različite boje mreže hladnjaka, felni i nekoliko grafika za krov automobila. U početku će biti ukupno osam dostupnih boja karoserije, a crvena boja na fotografijama se zove Flamme i razvijena je na bazi boje studije DeZir.
U ponudi će biti samo dva motora. Novitet je turbo benzinski motor sa tri cilinda 0.9 TCe, maksimalne snage 67 kW pri 5.000 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 135 Nm pri 2.500 o/min. Ekološka verzija, sa dužim prenosnim odnosima u menjaču, prosečno troši 4,3 l/100 km. Drugi motor je turbodizel 1.5 dCi, koji razvija maksimalnu snagu od 67 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 220 Nm pri 1.750 o/min. Ovaj agregat, u kombinovanom ciklusu rada, troši 3,2 l/100 km. Oba motora su uparena sa petostepenim manuelnim menjačem i mogu biti opremljeni sistemom Start-Stop.
Smanjenju potrošnje značajno pomaže ECO mod, koji nakon aktivacije dugmetom, menja parametre motora i pokazuje kada je idealan trenutak za promenu stepena prenosa, preko indikatora na instrument tabli. U prvoj polovini 2013. godine, ponudu motora će proširiti agregat 1.2 TCe, koji razvija maksimalnu snagu od 90 kW i maksimalni obrtni moment od 190 Nm pri 1.750 o/min. Ovaj agregat trenutno se nalazi u fazi homologacije, a u ponudi će biti sa novim šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC (Efficient Dual Clutch). Ovaj menjač, od sledeće godine će biti dostupan i u verziji sa agregatom 0.9 TCe.
Novi Renault Clio je postavljen na modifikovanoj platformi odlazeće generacije. Renault ističe da automobil nudi odličnu udobnost, upravljivost i tihu vožnju. Novi Clio će se proizvoditi u francuskoj fabrici Flins i u turskoj fabrici Bursa. Kada će početi prodaja i koliko će koštati, saznaćemo uskoro.
Automagazin.rs