Motori T3 i T4 za Volvo S60 i V60

Kompanija Volvo pripremila je za novu generaciju modela S60/V60 nove agregate T3 i T4. U pitanju su turbo benzinski 4-cilindrični motori sa direktnim ubrizgavanjem, koji će pojaviti i pod haubom novih Fordovih modela...
Oba agregata imaju zapreminu 1,6 litra i nose oznaku GTDi. Iako bi prema oznaci mogli zaključiti da je u pitanju turbodizel motor, ali stvarnost je drugačija. Agregati za pogon koriste benzin, a u bliskoj budućnosti će biti sposobni da se pokreću na bioetanom E85. Agregat 1.6 GTDi razvija 150 konjskih snaga, a snažniji T4 razvija 180 KS i 240 Nm u rasponu obrtaja od 1.600 do 5.000 o/min. Agregat T4 je opremljen i funkcijom "overboost", koja kratkotrajno povećava maskimalni obrtni moment na 270 Nm.

Agregat je izrađen od aluminijuma, i može se pohvaliti kompaktom konsrukcijom. Komponente usisa vazduha su izrađene od plastike. Svaka brizgaljka smeštena je u centralnom delu iznad klipa, neposredno pored svećice i ima šest otvora. Pri hladnom startu, gorivo se ubrizgava u centralni deo komore za sagorevanje, pod pritiskom od 100 Bara i pali se u minimalnom roku. Na zidovima cilindara ne ostaje gotovo ništa, što znači da su gubici u odnosu na rešenje sa brizgaljkama smeštenim na bokovima minimalni.
Katalizator u izduvnom sistemu se zagreva veoma brzo, a efekat turbopunjača se manifestuje već u niskom režimu obrtaja. Švedska kompanija je sistem ubrizgavanja razvila u saradnji sa firmom Bosch. Motori GTDi poseduju sistem varijabilnog razvoda ventila za oba "brgasta vratila". Motor 1.6 GTDi T4 u ponudi če biti u kombinaciji sa šestostepenim dvolamelastim menjačem Powershift, ili sa manuelnim menjačem sa istom brojem stepeni prenosa. Oba motora su opremljena funkcijom DRIVe, koji se aktivira pritiskom na dugme.
Nove pogonske jedinice počeće da se montiraju u novi sedan i karavan S60 i V60, već početkom jeseni.
Automagazin.rs