Toyota GT86: Turbo NE, elektromotor DA!
Dolazak snažnije verzije sportskog modela Toyota GT86, samo je pitanje vremena. Do sada je sve bilo na nivou spekulacija, ali kada se u debatu uključi neko direktno iz kompanije Toyota, onda stvari postaju jasnije. Taj "neko" je Tetsuya Tada, koji vodi razvojni program modela Toyota GT86...
U razgovoru za britanski magazin Top Gear, inženjer Tetsuya Tada je otkrio svoje mišljenje o snažnijoj specifikaciji modela GT86: "Ne mislim, da je verzija sa turbom, 300 konja i 200 grama CO2 bila najbolja za današnje vreme. Uostalom, turbo bi značio gubitak jedinstvenosti za GT86."
Pročitajte vest: Toyota GT 86 - Komentar Vladana Petrovića
Tetsuya Tada je potvrdio da Toyota razmatra druge mogućnosti, kao što je hibridni sistem, po uzoru na takmičarski prototip Toyota TS030, koji je ove godine nastupao u Le Manu. Takav sistem bi više podsećao na KERS iz Formule 1, nego na hibridni sistem koji se ugrađuje u serijske Toyota automobile. Elektromotor bi ovde bio samo u ulozi "pomoćnika" za kratkotrajno povećanje snage. Karakter dvolitarskog motora, koji "voli" visoke obrtaje bi ostao, isto kao i šestostepeni manuelni menjač i pogon na zadnje točkove.
Dakle, novi pogonski sistem na Toyoti GT86 neće biti potpuni hibrid, već rešenje slično onom koje smo isprobali na modelu Honda CR-Z, samo što će u slučaju modela GT86 pogoniti zadnje točkove.
Ovo bi mogla biti ključna tačka, gde se Toyota i Subaru razdvajaju po pitanju razvoja modela GT86 i BRZ. Subaru BRZ će dobiti snažniji Turbo motor, koji bi mogao imati oko 300 KS, a Toyota će se verovatno odlučiti za povećanje snage pomoću elektromotora, koje će, takođe, obezbediti veliku "porciju" obrtnog momenta.
Automagazin.rs