Najnovije vesti iz auto industrije
Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem
Objavljeno: 18.11.2009.
Hyundai je otkrio detalje o svom prvom benzinskom motoru sa direktnim ubrizagavanjem goriva. To je četvorocilindrični 2,4 Theta II GDI agregat, koji će sledeće godine početi da se ugrađuje u novu generaciju modela Sonata...
Novi motor je predstalvjen na 9-godišnjici konferencije "Hyundai-Kia International Powertrain Conference" u korejskom Namyangu. U prodaju će krenuti u prvoj polovini 2010. godine, u novoj generaciji sedana srednje klase, modela Sonata.
U pitanju je 2.4 Theta II GDI (Gasoline Direct Injection) motor. U specifikaciji za koresko tržište, motor razvija snagu od 148 kW pri 6.300 o/min i obrtni moment od 250 Nm pri 4.250 o/min. Stepen kompresije iznosi 11,3:1. Hyundai navodi da je razvij novog motora trajao 46 meseci i koštao je 150 miliona dolara. Motor je opremljen i sistemom varijabilnog otvaranja venila, koji sa rastom broja obrtaja, skraćuje vreme otvaranja ventila i time redukuje potrošnju goriva. Sistem obezbeđuje da se gorivo ubrizgava u veoma preciznim količinama i u tačno definisano momentu.

Hyundai ističe da je time obrtni moment motora povećan za 7 % u niskim obrtajima, a u visokim obrtajima motor razvija za 12 % veći obrtni moment nego što bi to bio slučaj sa dosadašnjim motorom iste zapremine. Potrošnja goriva smanjena je za 10 %. Pored direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, Theta II motor je opremljen i sistemom promenljive dužine rada (izvlačenja) ventila VIS, kao i sistemom za varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila, DCVVT. Pored toga, sistem je opremljen i lakom radilicom, lakšim katalizatorima. Unutrašnje trenje motora svedeno je na minimum, što je rezultiralo i manjim zagrevanje zida cilindara i boljim hlađenjem motora.
Kia će na predstojećem sajmu automobila u Ženevi predstaviti novu generaciju modela Sportage. Nova generacija popularnog SUV modela je niža, šira i duža, a unutrašnjost je prostranija. Prvi primerci do kupaca će stići u drugoj polovini 2010. godine...
Koreni automobilske kompanije, koju danas poznajemo pod imenom Jaguar Cars, sežu do 1922. godine. Tada je William Lyons osnovao fabriku za proizvodnju prikolica za motocikle. Tokom dvadesetih i tridesetih godina, proizvodnja se proširila i na automobila sopstvene konkstrukcije, a 1935. godine pojavio se i prvi sportski model...
Pored naziva i izgleda, poznato nam je i rešenje krova novog kupe kabrioleta, razvijenog na bazi modela Renault Twingo. Krovni panel se za samo 12 sekundi smešta u zadnji deo automobila, ne utičući na zapreminu prtljažnog prostora (270 litara)...
Na sajmu automobila u Ženevi, francuska kompanija Renault predstaviće mali otvoreni automobil jednostavnog naziva Wind. Model koji smo do sada gledali samo pod maskom, misleću da je u pitanju Twingo CC, zove se Wind, i sigurno će promešati karte na tržištu atraktivnih malih automobila sa otvorenim krovom...
Toyota Motor Europe je danas objavila da povlači 8 modela Toyote u Evropi, kako bi rešila potencijalni problem sa papučicom gasa. Tačan broj obuhvaćenih jedinica je još pod istragom, ali može dosegnuti do 1.8 miliona vozila. Lexus modeli i ostali modeli Toyote nisu pogođeni ovim problemom.
Pred nama je još jedna "ljuta papričica". Citroën će na sajmu automobila u Ženevi predstaviti model DS3 Racing. Tako nosi oficijelni naziv "nabildovana" verzija stilskog hatchback modela, ispod čije haube diše turbo-benzinski motor 1.6 THP, koji razvija snagu od 210 KS...
Automobilska kompanija sa četiri prstena u logu, predstavila je novi video sa detaljima najmanjeg hatchback modela u ponudi, Audi A1, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. I najnoviji video ima doikumentarni karaktere, a ovoga puta tema je bila ventilacioni sistem...
GM je povećao vlastite, interne kapacitete za razvoj električnih vozila postavši prvi veliki američki proizvođač automobila koji će konstruisati i proizvoditi električne motore – ključnu tehnologiju za vozila na hibridni i električni pogon...
Tokom 2009. godine, Chevrolet je prodao 425.874 vozila u čitavoj Evropi dostigavši tržišni udeo od 2,3% (2008: 506.433; 2,3 odsto). Chevrolet je nadmašio industriju u Zapadnoj Evropi zabeleživši porast broja novoregistrovanih vozila od gotovo 15% u odnosu na 2008. godinu (sa 148.868 na 170.591 vozila).