Novi Opel Movano stiže uskoro

Druga generacija Opel Movana narasla je veličinom i mogućnostima, podigavši još jednom standarde u evropskom segmentu manjih komercijalnih vozila. Movano dolazi sa nizom inovativnih tehnologija, a tu je i vrhunski udobna i praktična unutrašnjost, izuzetno mala potrošnja gorivakao i troškovi održavanja među najnižim u klasi...
Po dizajnu ovaj praktičan multitalentovani kombi jasno pripada novoj i nagrađivanoj Opelovoj generaciji proizvoda koju čine Insignia i Astra. Novi Movano biće predstavljen u Evropi ovog proljeća. Novi Opel Movano dolazi sa većom ponudom varijanti karoserije od većine konkurencije, nudeći modele za svakog kupca sa njegovim specifičnim potrebama. Ponuda uključuje kombi dostupan u četiri dužine vozila i tri različite visine krova kao i furgon izvedbu. Ova modularna platforma koja je razvijena u saradnjii sa Renaultom dolazi sa prednjim ili zadnjim pogonom. Varijante sa zadnjim pogonom mogu se dodatno naručiti sa dvostrukim zadnjim točkovima. Ukupna masa vozila povećana je na maksimalno 4,5 tone, a ukupna masa tereta sada može iznositi najviše 2,5 tone. Opel takođe radi sa celim nizom certifikovanih stručnjaka i kroz svoju mrežu zastupnika za komercijalna vozila nudi još više mogućnosti prilagodjavanja.

Novi Opel Movano u kombi-izvedbi izuzetno je udoban i nudi celi niz praktičnih detalja koji uključuju vrhunsku vidljivost, sedišta koja se mogu podešavati na različite načine i ergonomski optimizovan upravljač što omogućuje opušteno upravljanje vozilom tokom dugih putovanja. Bogat paket standardne opreme sada je dopunjen inovativnim funkcijama kao što su svetla u krivinama, središnji deo naslona sedišta koji je preklopiv pa može služiti kao radna površina i rotirajuće postolje. Brojne pregrade za odlaganje sa lakim pristupom zaokružuju fantastičnu Movanovu iskorišćenost prostora. Teretni prostor različitih furgon verzija nude najveću visinu i kapacitet u klasi: dužina teretnog prostora iznosi maksimalno 4,4 metra, a kapacitet do 17 kubnih metara (kod verzije L4H3).

Varijante sa prednjim pogonom imaju spuštene podove, dok svi modeli nude klizna zadnja vrata sa velikim držačima koja značajno olakšavaju utovar i istovar tereta. Svi common-rail dizel motori nove generacije sa četiri cilindra (2.3 l CDTI) pružaju živahne performanse uz niske troškove održavanja. Motori u ponudi su sledeći: 74 kW/100 KS/285 Nm, 92 kW/125 KS/310 Nm i 110 kW/150 KS/350 Nm. Svi su usklađeni sa standardima Euro 4 i Euro 5, a oni prema specifikaciji Euro 5 dolaze sa dizel filtrom za čestice čađi. Sva tri motora standardno imaju šestostepeni prenos, dok dve jedinice najveće snage mogu imati automatski Easytronic ručni menjač. Novi Opel Movano takođe postavlja standarde kada se radi o ekonomičnosti. Krasi ga najniža potrošnja goriva i emisija štetnih gasova u njegovom segmentu (od 7.8 l/100 km /203 g CO2/km) pa je tako savršen izbor u zemljama u kojima se porez na vozilo temelji na emisiji ugljen-dioksida. Zavisno od modela i tipa motora, vrlo niska potrošnja goriva znači da novi Movano na jednom rezervoaru može preći i 1.300 kilometara.

Niski troškovi održavanja Movana takođe su jedna od velikih prednosti – manje se troši na servise i održavanje, a razmaci između obaveznih servisa su duži. Napredno podvozje novog Opel Movana napravljeno je za agilno upravljanje, bez obzira vozi li se u njemu teret ili ne. Njegova vrhunska aktivna i pasivna sigurnosna oprema standardno uključuje ABS kočnice sa elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD) u svim varijantama. Program elektroničke stabilnosti (ESP) takođe je standardan na svim modelima sa zadnjim pogonom, dok se na modelima sa prednjim pogonom nudi kao opcija. Predstavljanje novog Opel Movana na tržištu počinje premijerom furgon izvedbe u proleće 2010., dok se predstavljanje ostalih varijanti planira tokom godine. Opel PR