AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Supersportski automobil snova je tu! Naslednik legendarnog Ferrari F430 kuca na vrata sa boljim ubrzanjem, većom maksimalnom brzinom, modernijom tehnikom i savršenim dizajnom. To je ono što fanovi očekuju od novog Ferrarija. Pored toga, novi model je neznatno veći od prethodnika, ali su konstruktori iz Maranella posebnu pažnju posvetili smanjenju potrošnje i zaštiti životne okoline...

Najnoviji Ferrari sa osmocilindričnim motorom iznad zadnje osovine i karoserijom za dva putnika je sedmi model u seriji, koji seže od Dina iz 60-ih godina do danas. Novi model javnosti će prvi put biti predstavljen na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu. Sada se moramo zadovoljiti prvim zvaničnim informacijama i fotografijama novog "uličnog ratnika" iz Maranella. Spisak prethodnika uključuje slavne i manje poznate modele: Ferrari 308, 328, 348, F355, 360 Modena i F 430.

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Podsetimo, prethodni mode, F430, bio je samo izmenjeni 360, ali sa novim motorom. Ferrari 458 Italia je, za razliku od svog prethodnika, model sa potpuno novom konstrukcijom. Korišćenje iskustva iz automobilskih takmičenja nije samo marketinški trik: Ferrari nam donosi nove tehnologije, koje imaju ogroman uticaj na upravljivost, vozni potencijal i osećaj u vožnji. Novi osmocilindrični motor zapremine 4,5 litra spada među najsnažnije agregate u svojoj kategoriji. Atmosferski agregat dostiže velikih 578 konjskih snaga, pri 9.000 o/min, što znači da specifična snaga agregata iznosi 127 KS po litri zapremine! Ovakav potencijal agregat razvija zahvaljujući direktnom ubrizgavanju goriva u cilindar i visokoj kompresiji: 12,5 : 1. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 540 Nm, pri 6.000 o/min, a Ferrari navodi da je preko 80% momenta dostupno već pri 3.250 o/min. U poređenju sa F430, novi model isporučuje 65 kW veću snagu i 75 Nm veći obrtni moment, dok je zapremina motora povećana neznatno (191 cm3). Uspeh konstruktora iz Maranella ogleda se i u smanjenoj potrošnji prosečne potrošnje goriva, koja sada iznosi 13,7 L/100 km.

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Prenos momenta na zadnje točkove vrši se preko sedmostepenog menjača sa dve lamele, koji je preuzet iz Formule 1. Ubrzanje (0-100 km/h za 3,4 s) i maksimalna brzina (325 km/h) su bolji od performansi koje razvija F430, ali zanimljivo je i da je novi model brži od specijalnog F430 Scuderia. Izmenjeni diferencijal "E-Diff i sistem F1-Trac poboljšavaju ubrzanje, dok su izlasci iz krivina za trećinu brži. Za zasutavljanje sa 100 km/h, 458 Italia potrebno je samo 32,5 metara. Ferrari 458 Italia - poređenje sa F430:

Model: 458 Italia 430 Scuderia F430
Menjač: 7 F1 6 F1 6 F1 / 6M
Zapremina motora (cm3): 4499 4308 4308
Broj cilindara / ventila: 8/4 8/4 8/4
Max. Snaga (kW / o/min): 425 / 9000 375 / 8500 360 / 8500
Max. Obrtni moment (Nm): 540 / 6000 470 / 5250 465 / 5250
Max. Brzina (km/h): 325 320 314
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 3,4 3,6 4,0
Prosečna potrošnja goriva (L/100 km): 13,7 15,7 15,2
Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Aluminijumska karoserija ima potpuno novi dizajn od Pininfarine. Ferrari je ovoga puta težio ka dizajnerskim rešenjima koja su kompatibilna sa zahtevima pogonskog sistema i kočnica. Poboljšano je hlađenje motora, kao i kočionog sistema. Novi Ferrari privlači pažnju svojim sportskim izgledom i agresivnošću, koja se od Ferrarija i očekuje. Dužina automobila iznosi 4.527 mm, što je za 15 mm duže od F430 Scuderia. Malo je porasla i širina (+14 mm, na 1937 mm), a međuosovinsko rastojanje sada iznosi 2.650 mm, što je za 50 mm više nego kod modela 430 Scuderia. Visina automobila smanjena je za 14 mm i sada iznosi 1.199 mm, dok masa automobila iznosi 1380 kg, što je za 40 kg više od mase modela F430. Automagazin.rs

Audi S5 Sportback spreman za Frankfurt

Audi S5 Sportback spreman za Frankfurt

Kompanija Audi odlučila je da prezentaciju potpuno novog modela Audi A5 Sportback dopuni sa njegovom vrhunskom verzijom S5 Sportback. Pod haubom diše trolitarski šestocilindrični agregat snage 333 KS (pojačan kompresorom), 3.0 TFSI...
Peugeot 408 kuca na vrata

Peugeot 408 kuca na vrata

Francuska kompanija Peugeot ubrzano priprema udar na konkurenciju u srednjoj klasi. Nova Opel Insignia, Ford Mondeo... su snažni konkurenti, a Peugeot ne želi ništa da prepušta slučaju. Na redu je 408, koji će se oslanjati na platformu sestrinskog modela Citroen C5...
Kružne trke - EKO Racing i u sezoni 2009

Kružne trke - EKO Racing i u sezoni 2009

21. juna počeo je šampionat Srbije na kružnim trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Honda Accord dizel na popustu

Honda Accord dizel na popustu

Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za tržište Srbije, od 1. septembra kreće sa akcijom u toku koje će Accord 2.2 Elegance dizel, i pored već atraktivne cene, prodavati uz dodatni popust od 1.500 Evra...
Saab 9-5 - oficijalne informacije i fotografije

Saab 9-5 - oficijalne informacije i fotografije

U današnje vreme, kada je proces "moralnog zastarevanja" proizvoda veoma brz, dugovečnost nije popularna. Zato će sajam automobila u Frankfurtu biti mesto gde će švedski Saab predstaviti svoju novu limuzinu, čiji prethodnik je na tržištu već 12 godina. Proizvodnja nove generacije modela Saab 9-5 zakazana je za početak sledeće godine, a automobil je postavljen na GM Epsilon II platofmi, koju koristi i Opel Insignia...
Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje