Hibridni Kia Forte LPI - prvi Kijin serijski hibrid
Kia Motors je nedavno u južnokorejskom Seulu predstavila svoje prvo serijsko hibridno električno vozilo – Forte LPI (Liquid Petroleum Injection: tečni naftni gas – u Evropi poznatiji kao skraćenica LPG).
Hibridni Forte LPI je najnovija varijanta Kijinog globalno najprodavanijeg vozila (na nekim tržištima koristi se naziv Cerato), a koristi benzinski motor kao i ostala dva člana porodice Forte - limuzina i kupeovska varijanta KOUP. Kia Motors je u zadnjih 25 meseci u razvoj okolini prihvatljivijeg modela hibridne LPI varijante uložila 240 milijardi korejskih wona (oko 180 miliona USD). Uprkos svojoj skromnoj potrošnji goriva (samo 5,6 l/100 km) hibridni Forte pruža vozaču solidne vozne osobine i užitak u vožnji. S vrlo niskim emisijama izduvnih gasova (samo 99 g/km CO2) hibridni Forte LPI svrstava se među serijska vozila sa najnižom količinom emisija CO2. 1,6-litarski benzinski gamma LPI motor ima poluautomatski CVT (Continuously Variable Transmission) menjač i hibridni sistem, električni motor, inverter, konverter i 180-voltnu litium-ionsku polimersku bateriju.
Iako zasad u najstarijem korejskom automobilskom proizvođaču nemaju planova o prodaji ovog hibridnog modela izvan Južne Koreje njihove studije izvodljivosti su pokazale da bi ova tehnologija bila zanimljiva kupcima na tržištima, gde postoji infrastruktura za točenje ovog goriva (po evropskim cestama bi do 2012. godine trebalo voziti čak 4 miliona vozila na ovu vrstu goriva). I benzinski kao i električni motor aktiviraju se prilikom paljenja vozila, ali tokom vožnje deluje samo benzinski. Kod kočenja vozilo koristi sistem tzv. regenerativnog punjenja, što znači da prilikom kočenja proizvodi energiju koja bi inače bila izgubljena i akumuliše je u bateriju. Iz kućnog modela cee'd posuđena je funkcija ISG (Idle Stop and Go), koja deluje tako da se motor kod mirovanja od nekoliko sekundi (npr. na semaforu) automatski gasi što smanjuje potrošnju i emisije CO2. Nakon što vozač pritisne kvačilo motor se skoro nečujno automatski pali. Joč jedna specifičnost hibridnog Forte-a je CVT menjač, koji zajedno sa 1,6-litarskim motorom, pruža odlične performanse motora uz manju potrošnju goriva. CVT menjač, koji je za sada na raspolaganju samo kod hibridne varijante, ima i tzv. ekološki stepen prenosa (Eco Drive) što znači da menjač sa automatskim prilagođavanjem načinu vožnje pruža najoptimalniju potrošnju goriva. Kako bi postigli što manji koeficijent otpora vazduha dizajneri su učinili dosta promena: prednji i zadnji branik, aluminijumske felne, zadnji spojler i poklopac donjeg dela motora. Rezultat je više nego dobar - 0.26 Cd u odnosu na 0.29 Cd, koliko je kod običnog benzinskog Forte-a. Osim toga na »SuperVision« meraču vozaču se pokazuju informacije o optimalnom načinu vožnje što takođe doprinosi štedljivijoj i ekološki prihvatljivijoj vožnji. Kia MOtors PR