Saab 9-5 - oficijalne informacije i fotografije

U današnje vreme, kada je proces "moralnog zastarevanja" proizvoda veoma brz, dugovečnost nije popularna. Zato će sajam automobila u Frankfurtu biti mesto gde će švedski Saab predstaviti svoju novu limuzinu, čiji prethodnik je na tržištu već 12 godina. Proizvodnja nove generacije modela Saab 9-5 zakazana je za početak sledeće godine, a automobil je postavljen na GM Epsilon II platofmi, koju koristi i Opel Insignia...
Dizajn automobila izveden je iz studije Aero X, iz 2006. godine, ali dizajnerske li9nije zadnjeg dela karoserije podsećaju i na klasični Saab 900 prve generacije. Tim dizajnera okupio je Simon Padian, sadašnji šef odelenja za dizajn u Saabu.

Međuosovinsko rastojanje modela Saab 9-5 produženo je na zavidnih 2,84 metra, a oslanjanje automobila biće dostupno i u verziji DriveSense, sa elektronski kontrolisanim amortizerima. Dužina automobila prelazi magičnu granicu od pet metara i meri 5,01 metar, što je pored Chraslera 300C vrhunac u klasi. Prtjlažni prostor meri zapreminu od 513 litara, a zbog njegove dužine, u ponudi će biti i organizator, koji će prtljažnik deliti na nekoliko volumena. Od manjeg Saaba 9-3, "devet-petica" je pozajmila i pogon na sve točkove XWD, sa Haldex spojnicom i zadnjim elektronski kontrolisanim diferencijalom sa blokadom (eLSD).

Ponuda motora sastoji se isključivo od turbo motora, kako benzinskih, tako i dizel agregata. U početku će u ponudi biti 2.0T sa 220 konjskih snaga i vrhunski 2.8T sa 300 KS i obrtnim momentom od 400 Nm. Dizel će trošiti samo jedan motor u ponudi ovog zanimljivog modela: 2.0 TiD od 160 konjskih snaga. Snažnija verzija motora 2.0 TTiD od 190 KS još uvek je predmet spekulacija. "Downsizing" nije obišao ni švedskog proizvođača: nakon uvođenja na tržište, ponudu će proširiti 1,6-litarski turbo motor snage 180 KS, kao i dvolitarski u varijanti BioPower, na bioetanol. Pogon na sve točkove u ponudi će biti uz oba dvolitarska motora na benzin i E85, dok će šestocilindrični motor ovaj pogon imati standardno. Menjači će biti šestostepeni, ali više informacija o tome očekujemo uskoro.

Neke detalje enterijera, kao što su volan i neke komande, prepoznajemo iz modela Insignia, ali izgled kokpita inspirisan je starim modelima švedske marke. Tipično rešenje za paljenje Saab automobila, koje se nalazi na centralnoj konzoli, pored menjača, sada je zamenjeno dugmetom, jer novi model je opremljen sostemom paljenja bez ključa. Prostor za posadu je radikalno veći u svim smerovima, a putnici koji sede pozadi sada neće imati manjka prostora za glavu.

Komfor i bezbednost novog Saab automobila su na nivou koji očekujemo - najvišem mogućem. Tu su head-up displej, bi-xenon adaptivne svetlosne grupe, sistem automatskog parkiranja, sistem prepoznavanja znakova, adaptivni tempomat, trozonska klimatizacija... Audio sistem je razvio Harman/Kardo i sistem je kombinovan sa navigacionim velikim displejom. Harddisk je kapaciteta 10 GB, na koji će vlasnici instalirati mape navigacionog sistema ili muziku. Na središnjoj konzoli nalazi se konektor AUX i USB, kao i priključak za struju od 12 V. Putnici na zadnjim sedištima uživaće u gledanju filmova sa DVD-a, zahvaljujući LCD monitorima instaliranim u naslone prednjih sedišta. Saab 9-5 u ponudi će biti u tri nivoa opreme: Linear, Vector i Aero.

Automagazin.rs